Gå til innhold

BMW e30 335


BremvaaG
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her står det jo ganske utfyllende: http://www.e30.de/335i/08.htm

Ellers så ser du her en som har kappet opp og sveiset om bunnpanna.

(Tråden hans er her: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... &start=120 )

P5220010.jpg

P5240001.jpg

P7020010.jpg

SMÅ marginer!:

P5240003.jpg

Her er forskjellene mellom bunnpannene. E23/28 vs E32/34 (den bakerste, "riktige".)

TN_bunnpanner.JPG

NÅ er det bare å fyre løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har vært med på et lignende prosjekt.

Hadde en e30 320 som vi skulle putte inn en 735 e23 motor.

vi valgte en 320 siden denne levert orginalt med 6'er, og da er vekt fordelingen tillagd en tyngre motor en i en 318. et annet problem hos deg blir også forstillinga. den er annerledes plassert i forhold til en bil med 6'er og tyngre motor. da vill du få problemer med bunnpanne og vektfordeling.

Når vi endelig hadde fått inn motoren, fikk vi et problem, vi fikk ikke plass til radiatoren! vi måtte skjære ut masse med vinkelsliper og tilagge nye fester, radiatoren sto nå lengere ut en det pansere normalt slutter.

et annet problem vi fikk var at vi hadde ingen slanger som passet i forhold til motor/radiator. vi fikk tok faktisk slanger fra en gammel citroen bx 19 trs, vi fikk det faktisk til og passe..

Men lykke til med prosjektet! blir spennende og høre hva slags problemer du kommer over å hvordan du løser dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har satt noen slike motorer i e30 og har feilet og prøvd mye rart. jeg kom frem til følgende..

535 motor fra e34 eller e28 med e34 bunpanne og oljesil/pumpe.

motorfestene lagde vi sjæl.

gearkasse fra m5 95 mod er vel kun den som passer med 6 gear, men hvorfor 6 gear da e30 med vanlig m5 kasse går fort nok. ;) gearoverføringen og drivaksling (mener jeg, husker ikke helt) må kortest ned 3,5 cm.. seff forskjellig etter hvor motoren står i motor rommet. jeg banket inn torpedoveggen min rundt gearkasse kanalen og litt over så jeeg fikk 1 cm åpning mellom bil og motor. radiator fra e28 535 ny typen ekspansjonstank på førersiden og jeg anbefaler og bruke elektrisk vifte. radiatoren må du lage noen fester til, men det er ikke no stress. :) lykke til.. mellomakselen setter du foresten bare i en dreiebenk og dreier av krysse fremme, korter den inn og ordner styringer på beggedelene og vips så er det bare og kakke den sammen og sveise. dette har jeg fått til uten att det har blitt vibrasjon 3 av 3 ganger. muligens du må bytte krysset der fremme pga 2 forskjellige størelser.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har vært med på et lignende prosjekt.

Hadde en e30 320 som vi skulle putte inn en 735 e23 motor.

vi valgte en 320 siden denne levert orginalt med 6'er, og da er vekt fordelingen tillagd en tyngre motor en i en 318. et annet problem hos deg blir også forstillinga. den er annerledes plassert i forhold til en bil med 6'er og tyngre motor. da vill du få problemer med bunnpanne og vektfordeling.

Når vi endelig hadde fått inn motoren, fikk vi et problem, vi fikk ikke plass til radiatoren! vi måtte skjære ut masse med vinkelsliper og tilagge nye fester, radiatoren sto nå lengere ut en det pansere normalt slutter.

et annet problem vi fikk var at vi hadde ingen slanger som passet i forhold til motor/radiator. vi fikk tok faktisk slanger fra en gammel citroen bx 19 trs, vi fikk det faktisk til og passe..

Men lykke til med prosjektet! blir spennende og høre hva slags problemer du kommer over å hvordan du løser dem.

Brukte du faktisk bunnpanna fra e23?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått klarsignal fra Superstyling, om at stylinga kommer fra Fredag! Desverre var jeg borti ett uhell igår, da en 70år gammel gubbe kjørte inni meg bakfra.. heldigvis tok han skyld uten krangling! Så nå har jeg sendt papirer til Gjensidige Forsikring, og den skal på takst neste uke. Dette stopper ikke prosjektet mitt, for å si det sånn.. stabukk. Den andre gode nyheten, bortsett fra den dårlige.. er at jeg har kjøpt inn ett digitalkamera, som jeg skal begynne å ta i bruk nå :) mer kommer straks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har vært med på et lignende prosjekt.

Hadde en e30 320 som vi skulle putte inn en 735 e23 motor.

vi valgte en 320 siden denne levert orginalt med 6'er, og da er vekt fordelingen tillagd en tyngre motor en i en 318. et annet problem hos deg blir også forstillinga. den er annerledes plassert i forhold til en bil med 6'er og tyngre motor. da vill du få problemer med bunnpanne og vektfordeling.

Når vi endelig hadde fått inn motoren, fikk vi et problem, vi fikk ikke plass til radiatoren! vi måtte skjære ut masse med vinkelsliper og tilagge nye fester, radiatoren sto nå lengere ut en det pansere normalt slutter.

et annet problem vi fikk var at vi hadde ingen slanger som passet i forhold til motor/radiator. vi fikk tok faktisk slanger fra en gammel citroen bx 19 trs, vi fikk det faktisk til og passe..

Men lykke til med prosjektet! blir spennende og høre hva slags problemer du kommer over å hvordan du løser dem.

Brukte du faktisk bunnpanna fra e23?

Mener vi gjorde det, mulig det var noe modifisering der, husker ikke helt. var egentlig en kompis sitt prosjekt jeg og et par andre var bare med og hjalp til litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...