Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

"Jeg er usikker på om den i det hele tatt er kjørbar. Den er veldig herpet, og har blant annet store skader i fronten. Felgene er også ødelagt, sier Grøset."

Det blir smurt ganske godt på i artikkelen. Ut i fra bildene er det ikke store skadene bilen har fått, og kunne like gjerne ha skjedd i et parkeringshus. Så at den er "veldig herpet" og har "store skader" minner om storm i et vannglass. Skulle tro den lå på taket ute på et jorde.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urolig kjipt det med M4en, men godt den ble funnet. Leste om den på facebook. Tyvene gikk inn i huset og tok nøklene, også trillet de bilen vekk fra huset og startet den noe stykke unna huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
6 minutter siden, Daniel. skrev:

🤣🤣

Del artikkelen med oss da haha

Anders Aasen Møller (24) raser mot Statens vegvesen. – Er det ikke nettopp for å sikre gode veier at vi betaler skatt, spør bileieren.

 
 

Fløyfjellstunnelen er en av Bergens viktigste og mest trafikkerte tunneler – og er til hodebry for mange.

Anders Aasen Møller er en av dem som har fått hodebry etter en tur gjennom tunnelen.

Fikk skader på bilen

11. juli ringte Anders Aasen Møller Statens vegvesen for å melde inn steinfall fra Fløyfjellstunnelen.

– Da jeg var midt mellom fotoboksene, på vei til Åsane, kunne jeg se at noe falt ned fra taket. Det var ingen biler foran meg, så det er tydelig at det kom fra taket. Det var vanskelig å svinge for å unngå. Før jeg visste ordet av det hørte jeg at det traff noe på taket, og jeg så at det sprutet stein fra panseret.

– Hva gjorde du da?

– Jeg kjørte ut av tunnelen og ringte Statens vegvesen med en gang. De stengte tunnelen for å undersøke. Igjen sto jeg og så at lakken var forsvunnet fra både panseret og taket. 

– Føler jeg ikke blir trodd

Møller fikk derimot ikke den assistansen han hadde håpet på.

– Nå krangler jeg med Statens vegvesen, og føler at jeg ikke blir trodd i det hele tatt, sier Aasen og forklarer:

– Det er en litt spesiell bil jeg har. Det er en BMW M3 med karbon på taket, hvilket er både kostbart og vanskelig å fikse på. Bilen koster rundt 1,5 millioner kroner ny, så det er åpenbart at å ta dette på egen forsikring blir utrolig dyrt for meg, i tillegg til at jeg mister bonus. Jeg mener at Statens vegvesen bør ta ansvar og dekke kostnadene for skadene.

Statens vegvesen mener Møller ikke kan bevise at skaden oppsto i tunnelen.

– Veivesenet mener at de ikke fant noe stein da de undersøkte tunnelen, og mener at jeg dermed ikke kan bevise at det har skjedd i tunnelen. Det er som de tror at jeg bare finner alt på, sukker Møller og tilføyer:

– Det gikk ikke mer enn en time før de åpnet tunnelen igjen da de undersøkte den. Det spørs hvor grundig de har undersøkt da.

– Det er bilister som melder inn til oss at det er gjenstander i veien eller at bilen blir truffet av stein. Men det er ikke nødvendigvis steinfall fra tunneltaket. Ofte dreier det seg om steinsprut fra andre kjøretøy, sier prosjektleder i Statens vegvesen, Kathrine Løno Lahlum.

Gir seg ikke

Møller akter ikke å gi seg uten kamp.

– I svaret jeg fikk av veivesenet mener de at steinfall fra tunnelen skjer ytterst sjeldent, men et raskt søk på Google viste en rekke artikler både fra BA og andre aviser at dette skjer relativt ofte, forteller Møller og konstaterer:

– Så i mitt motsvar tok jeg «printscreen» av alle artiklene jeg fant der det skrives om stein i veibanen i Fløyfjellstunnelen. Jeg er spent på hva de svarer nå.

Møller understreker hvor ergerlig situasjonen er.

– Det er jo drømmebilen. Jeg kjøpte den brukt for to år siden og har brukt mye tid og penger på den, for å få den slik den er i dag.

– Hvilket forhold har du til bilen din?

– Damen min sier bilen er livet mitt, sier Møller lattermildt.

I det daglige arbeider 24-åringen med å reparere bilskader, men kategoriserer skadene han har fått på egen bil som for omfattende til å gjøre det selv.

– Vi er ikke ansvarlig

– Personen det gjelder i denne saken, vil få et formelt svar når saken er behandlet av Statens vegvesen, sier Lahlum.

Hun kommenterer gjerne saken på generell basis.

– Statens vegvesen forvalter både riks- og fylkesveiene på vegne av veieier. Drift og vedlikehold av veiene utføres av entreprenør etter kontrakt med veieier. Veieier utfører ikke denne oppgaven selv, forklarer hun.

Lahlum referer videre til erstatningsloven.

– For at bilister skal få dekket utleggene sine så må det foreligge et erstatningsansvar for veieier eller veieiers entreprenør. Dette er avhengig av at det kan påvises erstatningsansvar etter gjeldende erstatningsregler. Da må følgende tre hovedvilkår være oppfylt:

  1. Det må foreligge et økonomisk tap.
  2. Det må foreligge et ansvarsgrunnlag.
  3. Det må være en adekvat årsakssammenheng.

– Ferdes på eget ansvar

Lahlum understreker videre at bilistene ferdes på norske veier på eget ansvar, og at det ofte ikke vil være et ansvarsgrunnlag i saker som Aasens.

– Utgangspunktet er at veien stilles til disposisjon for trafikantene i den tilstanden den til enhver tid er i, og at trafikantene ferdes på eget ansvar.

Dersom veivesenet har opptrådt uaktsomt, er saken en annen, forklarer hun:

– Veieiers ansvar kan normalt bare være aktuelt i de tilfeller hvor det eventuelt kan konstateres manglende melding til entreprenøren om kjente skader på veien, eller om vårt valg av eller oppfølging av entreprenør har vært mangelfull.

BA69722.thumb.jpg.45ddbe2661858da4216751f4c165ed43.jpg

 

 

BA69723.jpg

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...