Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

On 25.9.2016 at 15.27, Werther skrev:

Hørte på lokalnyhetene på radio at disse østeuropeerne som stjeler ratt/navigasjon og diverse fra nyere godt utstyrte BMW fortsatt holder på. De hadde tatt et raid før helga på Nordstrand sydøst for Oslo der de hadde stjålet utstyr fra 14-15 biler. Det verste er at det var ikke første gang de gjorde det der....De kommer tilbake etter at forsikringen har betalt ut erstatning og eierne har fått erstattet interiøret og stjeler det nok en gang. Egentlig ganske logisk da de slipper å lete etter nye biler, men kan fortsette å tappe biler/nabolag de kjenner til eierne går lei og selger..

Utrolig frustrerende det må være. 

Men et spørsmål omkring dette; iDrive-uniter, ratt osv som kjøpes på nettet - av folk på bimmers inkludert, og brukt for å oppgradere biler - hvordan kan en vite at f.eks. den iDriven ikke ble stjålet fra en norsk bil noen måneder tidligere? Om en ser på alt det brukte infotainmentutstyret som ligger på nettet - det må jo komme fra en plass. Om det er tilfellet bidrar en jo gjerne til å holde liv i denne kriminaliteten. Mulig jeg er helt på jordet her, men det er noe jeg har lurt på i lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, minim skrev:

Det synst jeg også, men har litt lik problemstilling som deg. Busser går på ukurrante tidspunkt og tar opptil to timer mer enn å ta bilen. Jeg ga 10000kr for poloen og nå brukes den primært til-fra flesland, men dama bruker den litt til jobb også så da får X5en 50% mindre parkeringsbulker. Bonus det også. I parkeringsbulker og risk for tyveri av M5 på flesland så ser jeg et stort innsparings potensiale så har ikke noe problem med å forsvare å ha den. Ved f.eks tyveri av noe på M5n så lønner det seg ikke å bruke forsikring og miste 3x75% bonus så da blir det på egenkost og det blir fort mye mer enn 10k uansett hva de tar med seg. 

Er riktig det at det står mange dyre biler der, men det er liten trøst når man kommer igjen til knust vindu, bil full (og moduler) fulle av vann siden det alltid regner og airbag/stereo/diverse er stjelt. 

For min del tar det nesten like lang tid å kjøre opp, så akkurat det er ikke noe problem. Den går også relativt ofte, så det er mer det at jeg må sitte på en buss, spesielt på vei hjem. :)

Noen nummer tre bil blir det nok ikke, men er redd for det blir mer buss...

2 minutter siden, papertiger skrev:

Utrolig frustrerende det må være. 

Men et spørsmål omkring dette; iDrive-uniter, ratt osv som kjøpes på nettet - av folk på bimmers inkludert, og brukt for å oppgradere biler - hvordan kan en vite at f.eks. den iDriven ikke ble stjålet fra en norsk bil noen måneder tidligere? Om en ser på alt det brukte infotainmentutstyret som ligger på nettet - det må jo komme fra en plass. Om det er tilfellet bidrar en jo gjerne til å holde liv i denne kriminaliteten. Mulig jeg er helt på jordet her, men det er noe jeg har lurt på i lengre tid.

Du har absolutt et poeng, og du er ikke alene om å ha denne tanken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt, men den er kjøpt inn for at fruen skal bruke den på jobb, og spare 5-serien der, så da er jeg jo like langt. :)

Dessuten frister det ikke å kjøre Astra til Bergen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, minim skrev:

Det er i praksis null overvåking og kontroll der så det er russisk rullet etter min mening å parkere en bil av litt verdi der oppe.

Parkeringsplassen er overvåket jo :) 24t, 360"C  G14 kameraer. Kontroller er det jo som oftest heller aldri på en parkeringsplass. Men vet at NOKAS gjør/har patruljert der flere ganger nattestid. 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
2 timer siden, Werther skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/ti-bilbrekk-paa-gardermoen-i-helgen-etterforskes-i-sammenheng-med-bmw-bande/a/23816484/

Hørte dette på radio i dag også. Nå har godt utstyrte BMWer blitt fritt vilt på Gardermoen også...

Det der er noe drit...! At man ikke skal kunne sette fra seg bilen uten å være redd for at den blir ribbet for utstyr er helt idiotisk. Dersom jeg ikke hadde hatt låsbar garasje, hadde jeg nok ikke turt å kjøpe nyere BMW. Tør ikke tenke på hvor engstelig jeg hadde vært hvis den stod gateparkert til vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle eiere av velutstyrte BMWer rundt indre Oslofjord burde være på alerten på nettene nå. Natt til Onsdag herjet de i Moss, og natt til i dag torsdag tok de ratt/navi med mer fra 3 BMWer i Drøbak. De tar nok en runde på Nesodden i natt og Ås/Ski i helga eller til mandag. Trist å se at politiet ikke prioriterer dette, da det er ganske opplagt hvor og når de skal slå til neste gang.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Werther skrev:

Alle eiere av velutstyrte BMWer rundt indre Oslofjord burde være på alerten på nettene nå. Natt til Onsdag herjet de i Moss, og natt til i dag torsdag tok de ratt/navi med mer fra 3 BMWer i Drøbak. De tar nok en runde på Nesodden i natt og Ås/Ski i helga eller til mandag. Trist å se at politiet ikke prioriterer dette, da det er ganske opplagt hvor og når de skal slå til neste gang.

Vi burde rigge en BMW-felle for dem. Leie inn en motorsykkelbande til å administrere litt "voksenopplæring" i skikk og bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...