Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Ut fra det generelle svaret fra SVV mener de at de ikke har noe erstatningsansvar selv om bilføreren fullt ut blir trodd på sin versjon av hendelsesforløpet. Jurister kan si noe om riktigheten i dette, men jeg har forståelse for det juridiske argumentet. Det er ikke alltid noen kan klandres. Hvis SVV ikke har forsømt sine plikter, så er det ikke rimelig at de skal erstatte skader etter hendelige uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On ‎15‎.‎08‎.‎2018 at 23.03, ALBUAK skrev:

Generelt sett burde man være veldig påpasselig med hvor man parkerer i Sverige. Flere bekjente sine biler har blitt utsatt for innbrudd og/eller hærverk av innvandrere når de har vært i Sverige. Sverige er på vei til å bli et U-land med mye terror og borgerkrigslignende tilstander, så jeg er minst mulig i landet nå, og setter aldri fra meg bilen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det ikke lenger aktuelt å reise til Sverige på tur, selv inni hotellets parkerings anlegg så bryter de seg inn i biler. Min fetter sin splitter nye Mondeo ble brutt inn i og vandalisert i parkeringshuset til Gothia Towers hotellet ved Liseberg. Har selv stått parkert her en rekke ganger og synes det har virket som ett trygt og godt avstengt parkeringsanlegg. 

Vi får ta til takke med Danmark når vi skal på korte turer i fremtiden. Sverige er vi ferdige med enn så lenge de ikke makter å få bukt med utryggheten og urolighetene der borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Bladet Bil har gjort en test av nye X3, XC60 og F-pace.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=50098

En kommentar fra tester jeg stusser veldig på er følgende:

"Skal jeg være litt frekk, kan jeg si at den største (og viktigste) forandringen fra forrige X3 og til dagens, er innføringen av skikkelige blinklyshendler igjen. Ut går de fæle elektroniske bryterne, inn kommer mekaniske, «gammeldagse» hendler. Herlig. Av og til er tilbakeblikk fremskritt."

Hvordan i all verden kan dette være et fremskritt? Har prøvd begge deler, og det er vel ingen overraskelse å si at den gamle elektroniske typen vi har både i F36'en, i vår snart 12 år gamle Mini, og hadde i E91'en, går den "nye" typen en høy gang hva kvalitetsfølelse og premiumfølelse angår.

Ellers står X3 på delt 1. plass sammen med XC60, men F-pace kommer ut som den mest kjøreglade bilen.

@Saltkjelen blir selvfølgelig automatisk tagget i alle blinklyshendelposter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, viktig med tagging i så viktige poster. Det er vel ingen hemmelighet at jeg synes dette er en skikkelig dealbreaker med nye BMWer. BMW har fjernet så mange "favorittelementer" ved merket, at det knapt spiller noen relevans om det er en BMW-logo eller stjerne på panseret for mitt vedkommende - spesielt ved at Mercedes´ nye interiør er så smashing! For min del er mangelen på knapp til regnsensoren, og det at man fysisk må dra hendelen ut av regnsensor, ned i nullposisjon, touch ned, og fysisk dra den opp igjen i regnsensoren helt i bakevja. 

Hvis argumentasjonen er at man ikke har kontroll på hvilke funksjon hendlene er i når de returnerer til 0-posisjon, foreslår jeg også at samtlige girvelgere degraderes fra elektroniske varianter til den gode gammeldagse mekaniske. For biler med HUD kunne man enkelt hatt det som standard at blinklys vises her (slik jeg kodet på E60en og F01en).

For å få tilbake de moderne hendlene, foreslår jeg at samtlige som ønsker de tilbake teppebomber BMW AG / BMW Norge med henvendelser om misnøye med de nye. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med regnsensoren visste jeg ikke - det virker jo som en veldig tungvint operasjon. At ikke blinklys vises i HUD har jeg ikke tenkt på en gang, men enhver person som ikke ser et blinkende grønt lys i hvitøyet nedi instrumentpanelet selv om fokuset ligget på veien, må da være blind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e46-en hadde jeg "gammeldagse" spaker med nevnte regnsensorfunksjonalitet, og det er faktisk helt utrolig hvor irriterende det var. I tillegg likte jeg at regnsensoren var aktiv, slik at den gjerne stod i den stillingen når jeg parkerte, så når jeg skulle aktivere den neste gang måtte jeg dermed først slå den av, så på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...