Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er jo så gammeldags at jeg likte den "delte/doble" OBC knappen (gamle e60) hvor du har en knapp for hver skjerm. E70en min har ikke dette, og det irriterer meg noe grønt.

Ellers når det kommer til biljournalister og grensesnitt så ville jeg ikke tatt det for tungt.. De hatet Idrive, men alle som bruker det lengre enn 30 minutter liker det. Og åpenbart resten av bilindustrien siden de hang seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvordan i all verden kan dette være et fremskritt? Har prøvd begge deler, og det er vel ingen overraskelse å si at den gamle elektroniske typen vi har både i F36'en, i vår snart 12 år gamle Mini, og hadde i E91'en, går den "nye" typen en høy gang hva kvalitetsfølelse og premiumfølelse angår.

Ellers står X3 på delt 1. plass sammen med XC60, men F-pace kommer ut som den mest kjøreglade bilen.

Det er BMWs blinklys jeg savner først når jeg setter meg bak rattet i en annen bil. Når man har lært seg hvordan dette fungerer, så er det gjennomtenkt og praktisk: Dytt helt opp for fast blink, dytt lett i samme retning for å slå av, dytt lett fra avslått tilstand for tre hurtigblink. Når du har dette i fingrene, fremstår den mekaniske hendelen i andre bilder som unødvendig tungvint og gammelmodig. Jeg har endog endret  "hurtigblinken" fra tre til fem blink, som er nok i de fleste situasjoner, ikke bare til feltskifte og ut av rundkjøringer.

Jeg har testkjørt nye XC60 hybrid, nye Mercedes GLC 250 og X3, må si meg enig med journalisten i at Volvo virkelig har tatt store sprang fra forrige versjon. Komfort, kjøreopplevelse, design, ... skulle tro det var minst 10 år mellom de to siste modellene. Mercedesen utmerket seg for øvrig med forbløffende rolig motorgange. Måtte sjekke om dette virkelig var en diesel. Jo da, det var det. Hvordan får de det til?

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På ‎24‎.‎09‎.‎2018 den 17.22, mcelg skrev:

Hva er det med Rosenkrantzgata og BMWer? Ser ut som det er bra med svinn på denne strekningen.

Selv er jeg veldig glad i kappkjøring mot andre, men gjør det kun på strekker jeg kjenner der det er fritt frem. Nevnte strekning ned mot Brakerøya er ikke det beste stedet når man vil leke, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en 225xe i 4 dager og den hadde elektroniske hender for blinkelys, den hadde også knapp for regnsensor. Fint det ja.

Men den hadde torque steer, og det er absolutt ikke fint!

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Otis skrev:

Jeg har hatt en 225xe i 4 dager og den hadde elektroniske hender for blinkelys, den hadde også knapp for regnsensor. Fint det ja.

Men den hadde torque steer, og det er absolutt ikke fint!

Av en eller annen merkelig grunn virker det som om alle FWD-BMWer og BMWi kjører på med elektroniske hendler (enn så lenge). Litt spesielt å holde på de elektroniske hendlene for kundegruppen som "ikke er bilinteressert", men man får da inderlig håpe at de tar til fornuft etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Kanskje dette ikke passer helt i BMW i media tråden. Men om det er noen som ser Bodyguard serien på netflix så er jo en flott G01 7-serie gjenganger i serien. Men i episode 2, når ting blir hett, så duger ikke G01 lenger. Noen flere enn meg som la merke switchen som ble gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, laffe skrev:

Kanskje dette ikke passer helt i BMW i media tråden. Men om det er noen som ser Bodyguard serien på netflix så er jo en flott G01 7-serie gjenganger i serien. Men i episode 2, når ting blir hett, så duger ikke G01 lenger. Noen flere enn meg som la merke switchen som ble gjort?

La merke til det selv. Regner med at det er billigere å skyte 20 hull i en F01 enn en G01. Ennå kleinere er det at du hører lyden av en V8 når det er tydelig tegn på at det er en 730d. 

Men helt rå serie :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 29.10.2018 den 23.29, laffe skrev:

Kanskje dette ikke passer helt i BMW i media tråden. Men om det er noen som ser Bodyguard serien på netflix så er jo en flott G01 7-serie gjenganger i serien. Men i episode 2, når ting blir hett, så duger ikke G01 lenger. Noen flere enn meg som la merke switchen som ble gjort?

Ja, la merke til det samme selv og skreik ut mens jeg og kjerringa så serien, da smalt det fra fruen "Du hadde jo lagt merke til om de endra eksosstussene også" :P Og ettersom du nevnte Tom Cruise i MI-filmene, Rogue Nation f.eks bytta de ut F80 M3en når bilen skulle ned trappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...