Gå til innhold

Magnus sin E34 Banebil M50 Turbo 717whp 899wnm


Magnus_bmw
 Share

Anbefalte innlegg





Her er bilen min, slik den var :P
dsc00142ou0.jpg

Jeg ble rygga på her 1. Mars av en Honda CRV... og det ble seendes slik ut:

dsc00184ky4.jpg

dsc00183bx3.jpg

ikke serlig pent :(

Bilen ble sendt til verksted for taksering, og ble taksert til en så høy rep. sum at det ble kondemnering, men jeg valgte heller kontantbetaling tilsvarende bilens verdi, og fikser alt selv.

Det som gikk med i krasjen var:
- Panser
- Grill
- Fanger
- Låseplate
- Frontrute
- Viskerarmer
- Lamper

For å gjøre alt enklest og morsomst mulig så fikk jeg tak i delebil! en 91 mod 525i som stod på huggern, fikk pelle alt jeg trengte på bilen til en hyggelig sum, inkludert da motor og drivverk! :)

Delebilen:

dsc00213ef4.jpg

dsc00214dm3.jpg

Del for del plukket av:

dsc00215zr3.jpg

dsc00217xx4.jpg

dsc00218zl2.jpg

dsc00220uo7.jpg

Motor ute :)

I bakgrunnen ser vi Chris (Chris_325iM her på forumet) han er med å hjelper meg på hele prosjektet :)

Her er de nye felgene hentet:

dsc00197ed7.jpg

Dim:
18¨ 8,5¨ og 18¨10¨ med 235 foran og 265 bak :)

På bilen:

dsc00200vb6.jpg

dsc00210sf2.jpg

På bildet over så er Supersprint kat.back eksosen montert :)
Kan også se at bilen er demontert i fronten...

Dette er så langt jeg er kommet for øyeblikket :)

Endret av Magnus_bmw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell i uhell og litt uhell til, For på vei til huggeriet der hvor 525`en står fikk jeg en overaskelse jeg ikke hadde ventet meg. Parkerte "min venns caddy" inn i en passat, HUFF. Men men, motoren på 525`n har gått 292 000, denne bilen hadde automat kasse, Denne skal ikke jeg bruke, skal bort for en liten slant, type Zf hvis noen er interisert PM meg.

Over til felgene, det er artec b eller a 2 "husker desverre ikke akkuratt hva de heter, men leter du litt finner du de sikkert ;)

Skal ta noen fler bilder etterhvert også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur innom verkstedet for og sette av noen deler, tenkte jeg kunne ta noen fler bilder som viser litt hva jeg har gjort ;)

Demontert front:

dsc00226ee8.jpg

Boksen med det rare i " komplett ledningsnett + sidespeil og int. speil:

dsc00229dm8.jpg

Nesten helt nye lykter, ABS pumpe og Div plast i front:

dsc00230pv6.jpg

Bremse kalipre ifra 525`en, plass til ventilerte skiver :) :

dsc00232nr1.jpg

Frontfanger, nesten helt ny radiator og låseplate:

dsc00231ga1.jpg

Der den 2 uker gamle frontruta røyk pga smellen:

dsc00233yy4.jpg

Bilde av Felgen, dim + merke og navn:

dsc00234pp5.jpg

Stemmningsbilde av eksosen min;):

dsc00238by2.jpg

Og bilen da:

dsc00236su6.jpg

Nå skal jeg se om jeg kan redde de forskjermene jeg har, hvis ikke blir jeg nødt til og kjøpe nye, får se hva som skjer, eneste jeg egentlig venter på nå er lakkereren, når han har lakkert låseplate + div så kan monteringen begynne. 2,5 literen har jeg tenkt til og totaloverhale før jeg tenker på og få den oppi "kanskje turboprosjekt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dæven! det er meg jo! :D haha, ser ut som en skrotnisse :P

Morsom den bakruta på 525'en :P hehe

Vi må se å få litt fart på detta nå Magnus, er ikke like spennende å kjøre rundt i Skoda 1.6hest :P

Funnet Caddy slakt enda da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeje, måtte jo få med linse lusa ;) Btw: takk for all hjelpen, tror ikke jeg hadde greid det uten deg chris ;)

Glass er et morsomt materiell, hehe.

Får se hvor fort jeg greier og få lakket bilen og delene, kanskje vi greier og fikse noe lakk så jeg får begynnt og montere isammen låseplate og panserfester ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, gleder meg masse til jeg får den til lakk, hadde tenkt meg full M5 optikk på den, men da ryker budsjettet nå, Men jeg har en grei sum stående i form av feriepenger så da skal vi få fart på både optikk og ytelser under panseret;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått til innkjøp av nytt panser og forskjermer, panseret er helt flunka nytt, mens skjermene er brukte, det er det 3 settet med skjermer jeg prøver meg på de jeg pellte av delebilen blåste jeg hull i med en gang med sandblåseren. Håper også jeg får litt spraylakk i dag og så jeg får grunnet låseplate og panserhengsler, da kan gjenmonteringen begynne :)

Både panser og skjermer er kjøpt av "muska" her på forumet, Utrolig hyggelig og bra service, takk :)

Panser:

dsc00240gz0.jpg

Og de nye skjermene i alt rotet:

dsc00241bu6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...