Gå til innhold

Min BMW 120d m-sport


 Share

Anbefalte innlegg

Har nå hatt min BMW 120D i snart ett år, og er strålende fornøyd :)

Tenkte å lage en liste med ting som er gjort og noen erfaringer med bilen så langt.

Ting som er gjort på bilen:

-Eisenmann eksos

-Tonede ruter bak

-Chip (202HK)

-19" CSL sommerfelger

-130i grill (chrome)

-Lakkert innsats på bakfanger (svart)

-iBright angel eyes (xenonlys i angel-eyes)

Erfaringer/Problemer:

-Tenner til venstre Xenon fungerte ikke etter 65000km. Byttet.

-Hadde full kontroll på bilen etter 65000km i Bodø, ingen feil.

-Litt høy turbolyd ved kald bil, men dette er normalt i følge BMW.

-Nydelig bil å kjøre, både sommer & vinterstid. Bor i Narvik, og selv om det har vært litt lite snø i forhold til vanlig, har jeg virkelig fått prøvd bilen på skikkelig vinterføre. Hadde piggfrie vinterdekk først, noe som fort ble byttet ut til fordel for nye piggdekk. Totalt forandring etter dette, har ikke noen problemer med å komme meg opp, selv med bakkestart.

-Er endel i slalåmbakken, ingen problem med skiposen, selv med 2 ski.

-Sportsseter er et must, kjører endel 2008 Mercedes E-klasse, og får ondt i ryggen etter en langtur med denne, i BMW´en merker jeg ingenting til dette.

-iPod-funksjonaliteten er genial!

Slenger ved noen bilder tatt av selger. Det er flere bilder lenger bak i posten.

8_1735972937.jpg

8_600566011.jpg

8_-1217405356.jpg

8_771024271.jpg

Utstyr:

*Navigajonssystem proffesional.

*Sort interiør

*Interiørlister i glaciersølv aluminium.

*Xenon

*Advantage pakke

*Dynamikk pakke

*Comfort pakke.

*DTC (Dynamisk Traction Control)

*M Sportspakke

-M sportsratt i skinn. Sportsunderstell. Sportseter. Midtarmlene. Setevarmere. Elektrisk korsryggstøtte, Koppholder foran. Elektrisk trinnløs justering av bredden på seteryggen.

*Radio Professional med CD- og DVD- spieller.

*Hi- Fi høyttalersystem med ti høytallere.

*IPOD.

*Kjørecomputer

*Multifunksjonsratt

*Cruise Control.

*Mobiltelefon med Bluetooth- grensesnitt.

*4 elektriske vindushevere

*Klimaautomatikk

*Innvendig avblendbart speil

*Regnsensor.

*Lyspakke

*Ambientebelysning.

*Skipose.

*Park Distance Controll (PDC)

*Nedtonede ruter bak.

*Eksosrør i krom, dobbelt.

*Grill med kromribber.

*Eksteriørdetaljer lakkert i bilens farge.

*Takspoiler BMW Aerodynamikpakke.

*17" Lettmetallfelg Dobbelteke 207 M vinter.

*18" Lettmetallfelg Dobbelteke 208 M sommer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra. Nydelig bil. Nå vet ikke jeg hvor du er i fra, men hvis du skal tilbake mot Oslo hadde det vel vært moro å prøvd bilen på litt svingete og hvor det er lite trafikk. Du er jo i omerådet uansett hvis du skal hente den i Hole.

Mitt tips for fine veier for aktiv kjøring er litt utenfor Oslo, men ruten passer fint som en søndagstur, når man ikke har noe hengende over seg.

Man starter med å kjøre E18 fra Oslo vestover inn til Lier. Derfra kjøre veistrekningen som er kalt "Skaret" nordover fra Lier mot Hønefoss (Rv. 285). Denne strekningenbenytter Autofil endel til filming av bilene som testes.

Kjør så inn på E16 retning Hønefoss en liten stund ca 1km, før man tar av til høyre og kjører "gamleveien" som går parallelt med den nye E16 langs Tyrifjorden. Så kommer man nok engang inn på "nye" E16 som man følger helt til Vik. Ta av der og kjør mot Prestmarken Bil (Gomnesveien). Denne slynger seg pent rundt Tyrifjorden, og man vil ende opp ved Botilrudkrysset (E16).

Følg E16 til ca midten av Steinsletta og ta av til venstre mot Åsa. Følg denne veien til neste kryss, hvor man skal ta av til høyre. Denne veien slynger seg pent rundt Steinsfjorden med veier som skriker etter aktiv kjøring. Til slutt kommer du ut på E16 v/ Sundvollen. Da kan man følge E16 inn igjen til Oslo.

Kart:

drivingmapcx9.jpg

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=45370&postdays=0&postorder=asc&highlight=tyrifjorden&start=15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk Blir nok fornøyd ja! Valget sto mellom en Audi a3 tdi q, og en 1-serie. Er 99,9% på at jeg valgte rett bil, kommer nok til å bli 110% sikker på veien hjem :)

A3 er skikkelig gay i mine øyne - grøss!

:roll:

Så ifht det valget, valgte du nok rett!

Mindre plass innvendig men morsommere å kjøre...

Si meg, har du ikke prøvd bilen?

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, har nok ikke prøvd den, men en kompis av meg har vært og prøvd den. Han har akkurat kjøpt seg en golf V 2.0tdi, og det kom frem etterhvert at det var litt kjipt å sette seg tilbake i den etter å ha prøvd bmw´en :)

Bor selv i Narvik, så det blir litt langt å dra ned for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker :)

Er enig med deg Orjan, mangler blackline lyktene. Har tenkt å bestille så fort jeg har bilen i hus. Nå går jeg bare rundt og tripper, har lyst til å hente den!

Når det gjelder a3, så har den et lite forsprang i quattroen, spesielt siden jeg bor i Narvik hvor det er vinter 7/12 måneder, men men, kommer til å gå fint tror jeg :D

Mener selv jeg har funnet en perfekt bil, og når jeg så denne med 120d og m-sport i mørk grå, var det bare å slå til. Tror jeg kommer å stortrives i min lille BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...