Gå til innhold

During/vibrering m/Triptronic 320DTA 03mod


Bjojoh
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en during/vibrering i bilen når jeg kommer opp i ca.80-100km/t. Kjennes ut som om det er fra girkassa. Hvis jeg slår over i manuell og girer ned i 4'gir så slutter det eller kommer over 110km/t. Er det noen som har tips? :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hei igjen!

Har vært i kontakt med Tronrud Bil A/S i Tromsø og de sier at dette kan være konverteren som er gåen. Er det noen som har tips/erfaringer med dette problemet?

Har nettopp hatt bilen på firehjulskontroll så det kan ikke være fra hjulene lyden kommer fra. Hardyskiva ser helt fin ut, mistenker sterkt at det er noe fra girkassa. Er det noen måte å finne dette ut på uten å måtte ta en diagnosetest hos et BMW-verksted?

Vet noen om det verksteder i Finnmark som er god på BMW? Har fått bekreftelse fra forhandler at dette skal de ta som en garantisak. Er litt langt å kjøre 160 mil til Tromsø for en verkstedtime......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har samme problem selv (318 da touring, 2003-mod), flott om du kan skrive hva feilen var når/hvis (forhåpentligvis når) du finner det ut...

Har fått antydet fra merkeverksted at det kan være mellomakselen men har ikke undersøkt noe videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem selv (318 da touring, 2003-mod), flott om du kan skrive hva feilen var når/hvis (forhåpentligvis når) du finner det ut...

Har fått antydet fra merkeverksted at det kan være mellomakselen men har ikke undersøkt noe videre.

Skal gi beskjed så klart, dette er veldig irriterende lyd. Bilen er jo en drøm å kjøre, men når den lyden kommer så skjærer det i hjerterota. Man tror jo det noe veldig alvorlig galt...... :evil: Fikk kansellert verkstedtimen jeg hadde pga. sykdom, skal få en ny i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Jeg opplevde noe lignende med en e30 318i for en tid tilbake, og da var det en foring (gummi) i forbindelse med venstre bakhjul som var feilen. Foringen (stor gummiforing, venstre side på travers) så helt fin ut ved første øyekast, men da et brekkjern ble brukt til å vippe opp hjulopphenget så vi at det var store sprekker i gummien...

Vibrasjon fra bakenden på bilen medførte at eksosanlegget slo oppi ved enkelte hastigheter, for min del var dette rundt 80-90kmt samt over 120kmt. Dette lagde en "buldrelyd" eller "ristelyd" (vansklig å beskrive lyden helt) og lyden føltes ut som om den kom fra girkasse-området. Jeg kunne faktisk kjenne vibrasjonene om jeg la hånden på girkassa når lyden oppsto. I andre hastigheter enn dette merket jeg ingenting.

Og utrolig nok måtte jeg innom 3 bilverksteder før endelig en privatperson (som egentlig kun skulle skifte olje på bilen) fant feilen. Verkstedene foreslo alle svært kostbare feil... mellomaksling eller girkasse... så mitt tips er: -"stol ikke alltid på folk som håper å få reparasjonsjobben"...

det kostet meg 1200 kroner å få skiftet foringene på begge sider... godt det var en gammel bil... ellers hadde jeg kanskje gått for å skifte kasse eller aksling... og gud vet hva det ville ha kostet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Jeg har også denne duringen i bilen ved samme hastighet. Og jeg har en 03 320DT.

Snakket med Strandveien Auto i Trondheim og de hadde erfart denne feilen et par ganger tidligere og de mente at det kunne være automatkassen som måtte byttes, men de måtte sjekke for å være helt sikker. Så bilen skal på diagnose neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også denne duringen i bilen ved samme hastighet. Og jeg har en 03 320DT.

Snakket med Strandveien Auto i Trondheim og de hadde erfart denne feilen et par ganger tidligere og de mente at det kunne være automatkassen som måtte byttes, men de måtte sjekke for å være helt sikker. Så bilen skal på diagnose neste uke.

Er bilen din gått langt? Gi beskjed hvis de finner ut av det!

mvh

Bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...