• Bimmers.no oppgraderes for øyeblikket!
    Bugs vil forekomme i denne perioden.

    Mer info her

Sign in to follow this  
Followers 0
ropa

Nye bremser, lengere pedalvandring er det vanlig?

7 posts in this topic

Har fåttt skiftet bremsene idag, og syntes ikke bremsene ble merkbart bedre av den grunn, ristingen er borte (det var pga skeive skiver) det var jo bra da.

Men bremseffekten er ikke den beste syns jeg og bilen trekker litt til venstre da jeg bremser, hva skyldes dette? Må bremsene innkjøres før dem blir noe bedre? Og pedalvandringen er lengere, dvs at jeg må trykke pedalen lengere ned før bremsene tar, skal det være sånn eller?

Skiftet både skiver og klosser, satt på ventilerte ebc skiver og greenstuff klosser forran, alt kjøpt fra Gs bildeler.

Skulle tro dem har glemt å lufte bremsene på verkstedet. Hehe..

Skulle enda skifte ut disse

bilder091.jpg

Men dem passet ikke sa dem, jæ... kjipt, må vente 1uke til dem har delene.

Har dette noe sammenheng med at bilen trekker til venstre da jeg bremser? Når jeg har slite bærearmsforinger.

Håper på noen gode svar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Du har vel gjerne tromler bak på bilen din regner æ med. Opplevde akkurat det samme på bilen til x'en min da hun skifter skiver og klosser fremme på verksted...

Grunnen til lengre bremsevandring er at du nå har montert nye bremser fremme, -og da må bakbremsene strammes mekanisk for å få bort vandringen på pedalen. Dette gjøres ved å stille på et "hjul" inni trommelen som nåes med et lite skrujern gjennom et hjulboltfeste. Kan ta litt tid å oppnå riktig kraft på begge bakhjul første gangen... (Kjenn at motstanden er lik ved å vri på trommelen, evt med hjulet på)

Æ er ingen mekaniker, men fikk det nå veldig greit til=) En bedre fremgangsmåte finner du nok på nett... ( http://bmwe34.net/ )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hei! Du har vel gjerne tromler bak på bilen din regner æ med. Opplevde akkurat det samme på bilen til x'en min da hun skifter skiver og klosser fremme på verksted...

Grunnen til lengre bremsevandring er at du nå har montert nye bremser fremme, -og da må bakbremsene strammes mekanisk for å få bort vandringen på pedalen. Dette gjøres ved å stille på et "hjul" inni trommelen som nåes med et lite skrujern gjennom et hjulboltfeste. Kan ta litt tid å oppnå riktig kraft på begge bakhjul første gangen... (Kjenn at motstanden er lik ved å vri på trommelen, evt med hjulet på)

Æ er ingen mekaniker, men fikk det nå veldig greit til=) En bedre fremgangsmåte finner du nok på nett... ( http://bmwe34.net/ )

Har ikke tromler bak nei, skiver rundt om . Hva kan det være da?

Har standard bremser bak og ventilerte skiver og greenstuff klosser framme nå. Grunnen til at jeg skifta i hovedsak var fordi bremseskivene forran var skeive (oppsto risting ved bremsing før)

Tenkte at jeg likesågodt bestilte ventilerte da jeg skulle ha nytt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luft bremsene. Men merkelig dette, jeg hadde også lang pedalvandring på isbilen - og det er sinnsvakt irriterende.

En mekaniker sa at det var pga greenstuff-klossene. Jeg har alltid trodd at han sa det pga han ikke fant noe feil og bare måtte ha noe å si, men kanskje han hadde rett hele tiden? :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orker ikke å begynne å lufte dem selv iallefall, dem for da f... meg gjøra det gratis isåfall, om det er der det ligger. Inkompetente jæ...

Merkelig teori ang det med greenstuff klossene. Kan det være det? Og hvorfor blir det slik isåfall, vet noe svaret på det mysteriet? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bremseklossene skal "automatisk" regulere sæ slik at vandring ikke skal oppstå, men denne funksjonen kan selvfølgelig ta kvelden med årene. Å lufte bremsesystemet høres ut som den mest logiske løsningen på problemet ditt så langt... (sjekk nivået på bremsevæska?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man skal ikke trenge å lufte bremsesystemet når man skifter Skiver/klosser, men man kan jo gjøre det.

Men i det her tilfelle så ville jeg ha luftet.

Men kanskje Stempelet i bremsekalipteret henger på høyreside( dvs treghet) og da at bremseeffkten er bedre på venstreside, da vil den trekke til venstre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.