Gå til innhold

Erfaringer med ESS Tuning?


quentez
 Share

Anbefalte innlegg

driver og mailer litt med de nå ang. kjøp av komp til min. og slikt jeg har forstått det tviler jeg på at de trimmer bilen din så kassa ryker.

men selvfølgelig, hvis du vil ødelegge bilen får du det til, med eller uten hjelp fra ESS.

jeg snakket tidligere i sommer med en som hadde fått montert kompressor fra ESS, og etter hva jeg har skjønt har han vært fornøyd, bortsett fra litt treig support, men det tror jeg skyldes at det var midt i fellesferien. han har sikkert fått orden på ting nå. ;)

jeg nevnte ihvertfall det for gutta i ESS, og de mente at det var så og si utenkelig at en nordmann hadde fått dårlig support fra de.

han mente og at kasse/motor ikke fikk noen nedsatt livstid med kompressor. selvfølgelig så lenge man kjører som et menneske.

du får bare sende en mail, så får du nok svar på alt du lurer på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med du kjørte som en gammel mann og tok det pent ;)

men da er det igrunn bare rett og rimelig at jeg får kjøre bilen din;)

Jeg kjørte selvsagt pent. Det var montert kompressor på den da, og jeg skulle bare teste hvordan den motoren fungerte med det, og det fungerte jo veldig bra! :)

Selvsagt kan du få prøve Passaten min! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert kompressorkit fra ESS på en e46 325. enkel monteringsanvisning, alle delene passer bra, og topp support. var tilogmed disponibel på tlf på kveldstid, hvis jeg lurte på noe! anbefales på det sterkeste. mulig det koster litt, men er absolutt verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESS er meget dyktige karer. Jeg hadde en kompressor-matet bil før, hvor jeg var nedom å fikk tunet ut mer hk i fjor sommer. Da så jeg bilen din sto der FatLaces. (Jeg regner med det var din ihvertfall.) Var i fellesferien i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man klarer fint å montere det selv, så lenge man vet hva en fastnøkkel er, og hva den brukes til.... men for absolutt best resultat så lønnner det seg nok å la ess gjøre det. det lønner seg også å dra til ess for litt fin innstilling etter at kittet er montert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg skal få jobben gjort hos Ess. når man bruker så mye penger på en kompressor mener jeg det er like greit å få det gjort som det skal være. vil nok tro at ECU må justeres ja. ingen vits å stappe mere luft i en sylinder uten å øke brennstoff tilførsel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble overrasket da jeg oppdaget at firmaet var norsk :D

Men hvorfor er ikke e36 representert? Lager de ikke ferdige kit til denne serien?

Og prisene på nettet, er det bare å gange ut med Eurokursen, eller må en plusse på MVA og annet dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med kittet, har hatt det i 3 år uten noen problemer. Angrer ikke et sekund på den investeringen. Har grublet litt på å bytte til den nye skru kompressoren deres, for å få litt bedre drag i bunn. Eller ta'n helt ut å bytte veiv /smidde stempler og toppakning ...hehe 400 hk i en 520 hadde vært artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...