Gå til innhold

Nikolaisens garasje... "Vinterlagring av bilene"


raynik
 Share

Anbefalte innlegg

Å inni hel.. :o Kan trygt si at du får en stor fin og romslig garasje av dette ja. Jeg har en garasje på toppen 10-15m2 og det er jo rene skrekkeksempelet.. Gratulerer... :D :D

En bekjent av meg solgte nylig huset fordi han ikke fikk bygge garasje. Han fikk tak i et hus med relativt stor tomt og her skal det komme garasje med plass til 10 Renaulter.. Om de skal få plass i en flate er usikkert, trolig blir det et heissystem med bilene i 2 etasjer. Snakk om entusiastme :lol:8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 481
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Her på østlandet er det så å si umulig å bygge så store garasjer, så sant man ikke er lagd av penger selvfølgelig. Jeg i mitt tilfelle som bor i ett boligstrøk fikk maks lov til å bygge en garasje på 50m2.

Lykke til med prosjektet, må være fantastisk behagelig med så stor garasjeplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Her på østlandet er det så å si umulig å bygge så store garasjer, så sant man ikke er lagd av penger selvfølgelig. Jeg i mitt tilfelle som bor i ett boligstrøk fikk maks lov til å bygge en garasje på 50m2.

Ikke bare grunnflaten som er problem her i Tønsberg. Høyde er også max 5 meter, noe som er litt for lavt for en skikkelig dobbel grasje. Mister for mye høyde, for å få et brukbart rom i 2 etg. :? .

Forøvrig så har jeg nå en enkel garasje på ca 25 kvm. Det suger ganske mye, siden jeg hadde en dobbel på 48 kvm, som var isolert og innredet oppe og nede i det forrige huset vi eide. Den var også bygd før Tbg. kommune ble så j.... strenge på høyde, som igjen ga et supert oppholdsrom/lagerplass i 2 etg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bor heldigvis på bygdelandet og har stor tomt, og lite naboer som kommer til hinder...

Det største problemet er byggeprisene nå til dags.... Satan dette koster skjorta og litt til. blir også en leilighet på ca 100 kvm på toppen...

Men tror det blir veldi bra når det blir ferdig en gang på våren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe dette koster nok litt mer enn 150000 ja..kan vel ca gange det med 15 eller noe sånt tenker jeg...eller 20...hehe.....bare grunnarbeidet er vel overstiget 150 store og vel så det..hehe

Fliser er strengt tatt ikke noe problem derson man kjøper bra fliser..alle bilverksteder i dag bruker fliser så tror ikke det er noe problem...

Da byggebransjen er over kill på arbeid så er det desverre ikke noe update på bilder... men det meste av materialer og slikt er annkommet så satser på oppstart etter nyttår en gang..

Skal legge inn mye bilder når ting endelig skjer.. er jævli utolmodig med å få den ferdig...!!!

Og forresten ville jeg vel aldri hatt et slikt gulv som fra www.garasjegulv.no i en slik garasje... ser jo veldig fint ut da..men...nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...