Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Jobber et steinkast unne der jeg bor du da. Har ikke sett M5`n her. Hmm. Jeg jobber på jarlsberg, så veit VELDIG godt hva du mener. Kjøre bil i Tønsberg mellom 15:00-18:00 er håpløst.

Jeg jobber på Vinghøg/Simrad Optronics, i Lindholmvn. Har bare sett M3en din en gang i byen, det var en fredagskveld for en stund siden. Rart med det, noen biler treffer man hele tiden - en rød E30 M3, en svart 645Ci cab og Richie85 i E46 coupé blant annet. Deg, 2mMy, Dr_S og Steffan ser jeg sjelden.

Huff, hjem er verst ja. Men du må vel i tillegg stå i kø ned mot kanalbroa om morningen. Tenker på dere hver dag når jeg suser oppover forbi Gro. ;)

går selv å sikler litt på en 730 som faktigst er ganske identisk med din, er skikkelig flott bil :D

Har også tenkt på 730, men fant vel egentlig ut at det bare var negativt med 730 kontra 728. 730en kosta nesten dobbelt så mye å forsikre (10500,- med rabatter og 60% bonus, If skulle ha 14500,-), går dårligere (0.1 sek tregere enn 728 på 0-100), er eldre (728 tok over for 730), og dyrere å holde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

og ikke minst en HELT annen lyd i dørene..

Ja, dette kan jeg bekrefte. Helt sykt "dette er kvalitet" lyd på de dørene til Gunnar 8) . Etter vår lille kjøretur på torsdag, ble jeg overrasket hvor godt den gikk. Og de 4 eksosstussene passer bilen utrolig godt. Er veldig spendt på hvilke 20- 22" (haha) felger Rysstad kommer til å gå for :P .

Steffan ser jeg sjelden.

Sånn er det å være skiftarbeider 8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gratulere deg i denne tråden også. Knallfet bil!

Ser du har planer om en oppgradering til xenon i fjernlysa du også, men obs obs obs min har ikke H7 pærer i fjernlysa men HB3. Regner med at din også kan ha dette? Der stoppet mitt prosjekt foreløpig opp, men du har kanskje planer om hvordan dette kan løses?

Fant et HB3 sett hos dybvik trading så mulig jeg blir å bestille der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peen bil Gunnar ! det må jeg si :)

Den der "soft close" luka, er det elektrisk lukking du mener da ? (har sett et par som har det, bare trykker på en knapp på luka så går den igjen av seg selv :lol:)

Skal ha meg sånn skute jeg også en gang, seriøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Forresten noen som vet hvordan det er å bytte hjullager foran på E38? Fant litt på noe amerikanske forumer, og der påstår de at man trenger spesialverktøy. Er det virkelig tilfelle? Det er det som er grunnen til at jeg tenkte å få det gjort på BMW, men på E39 er det visst nok kjempeenkelt..?

Sånn er det å være skiftarbeider 8) .

Ja, men har jo sett deg få din daglige fix i grønnsakssjappa ved Farmandsstredet... 8)

Kunne tenkt med en E38 selv, men tror ikke madammen er så glad i å ratte en såpass stor bil.. Hun har mer enn nok med sin lille Clio.

Denne var ment som konebil før jeg kjøpte den, men ble solgt igjen fordi hun syns den var for stor. På tross av at den bare er 20cm eller noe sånt lenger enn E34, så føles den faktisk en god del større, og det er vanskeligere å beregne avstand. Er glad den har parkeringssensorer foran og bak når madammen skal til å låne den... ;)

Ser du har planer om en oppgradering til xenon i fjernlysa du også, men obs obs obs min har ikke H7 pærer i fjernlysa men HB3. Regner med at din også kan ha dette? Der stoppet mitt prosjekt foreløpig opp, men du har kanskje planer om hvordan dette kan løses?

Troor den har H7, men takk for tipset - jeg skal helt klart dobbelsjekke det!

Liker planene dine, men jeg synes du burde satse på 20" felger, da bilen er såpass stor som den er. Masse senk er en selvfølge ;)

Har som sagt allerede senka rundt 3cm foran, men det er ikke mye, så får se om det blir mer etterhvert. Det skal som sagt være en god bruksbil - og det er ikke verdt å ødelegge egenskapene til en E38 med for mye senk, så det blir en kombinasjon av looks og brukbarhet. Orker ikke krabbe over fartsdumpene i byen hver eneste dag. Det samme gjelder egentlig felger, 18" ser litt små ut på E38, men 19" og 20" ser OK ut, 20" er muligens det mest riktige utseendemessig. Større syns jeg ser rart ut.

Den der "soft close" luka, er det elektrisk lukking du mener da ? (har sett et par som har det, bare trykker på en knapp på luka så går den igjen av seg selv :lol:)

Nei, det er desverre ikke så luksus. Soft-close er at man bare slipper luka inntil, så lukker den resten selv, med en elektromotor. Samme når den skal åpnes. Når luka åpnes helt er det el.luke. Nautiluz her inne har det på sin 730d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på denne tråden her, og grattis med skikkelig slede!

E38 frister meg også, er som å sitte i et fly i den bilen der Gunnar, dette er saker, og som du sier 728i er en meget kapabel motor i denne bilen.

Hvor mye koster en slik en i disse dager tro?

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratuler så mye Gunnar.

Fin bil. :-)

Syntes denne var noe lik den som var med på bmwccn øst sin tur til blaafareverket i august./? Mener det var intrigerte dvd skjermer i nakketøttene i den jeg refererte til. Den også hadde dobble rør bak.

ch796ssq8pl1u05va04k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...