Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Fant noe interessant på et annet forum...

"Jeg har ikke bilde men jeg har fått litt info ang en ny sivilbil som skal kjøre i akershus og østfold.

Dette er en Ford Focus RS.

Dette lille prosjektet starter ikke før til neste år. Bilen skal hovedsakelig brukes for å infiltrere bilmiljøet i akershus og østfold. Den har et veldig bra understell og er skremt opp litt i motoren. Bilen har ikke noe synelig ekstra antenne siden denne er gjemt. Dette gjelder også radioen. Den har blålys i grøftelys og vedsiden av parklysene samt deoder i bakruta. Men de synes nesten ikke siden det er sota ruter på den.

Denne skal hovedsakelig ikke stoppe gatebiler men den skal registrere reg nr og slike ting. De skal ha en oversikt over hvor mye hk og slike ting bilene har og hvor mange som er ulovlig trimmet o.l.

Dersom disse som kjører bilen observerer ulovlig kjøring eller race så kan de kalle inn en uniformert bil for å ta seg av det med å stoppe og gi eventult bøter.

Det som jeg har skjønt ut av den infoen jeg har fått så vil onkel ha et register over ulovlige trimmede gatebiler. Dersom man blir stoppet så vet de hva de har med å gjøre"

Helsikken, eg e imponert over infoen du finner... og den listen over alle sivil biler. Har du noen oversikt over biler i Bergen. Hadde vært greit å ha....

Volvo S80 - Mørkeblå

Ford Mondeo - Svart - ST94442

Ford Mondeo - Svart - ST94443

Honda CBR 600 - Rød

2 Goldwing 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også en mørkegrønn Volvo 850 stv av eldre årgang i Elverum/Solør regionen som enten går som sivilbil eller tilhører en som er Politi. Fikk dessverre aldri tatt regnr. Men han kom etter meg med u-sving da jeg hadde litt over i 80 sona...

Bare litt over?

+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noe interessant på et annet forum...

"Jeg har ikke bilde men jeg har fått litt info ang en ny sivilbil som skal kjøre i akershus og østfold.

Dette er en Ford Focus RS.

Dette lille prosjektet starter ikke før til neste år. Bilen skal hovedsakelig brukes for å infiltrere bilmiljøet i akershus og østfold. Den har et veldig bra understell og er skremt opp litt i motoren. Bilen har ikke noe synelig ekstra antenne siden denne er gjemt. Dette gjelder også radioen. Den har blålys i grøftelys og vedsiden av parklysene samt deoder i bakruta. Men de synes nesten ikke siden det er sota ruter på den.

Denne skal hovedsakelig ikke stoppe gatebiler men den skal registrere reg nr og slike ting. De skal ha en oversikt over hvor mye hk og slike ting bilene har og hvor mange som er ulovlig trimmet o.l.

Dersom disse som kjører bilen observerer ulovlig kjøring eller race så kan de kalle inn en uniformert bil for å ta seg av det med å stoppe og gi eventult bøter.

Det som jeg har skjønt ut av den infoen jeg har fått så vil onkel ha et register over ulovlige trimmede gatebiler. Dersom man blir stoppet så vet de hva de har med å gjøre"

Helsikken, eg e imponert over infoen du finner... og den listen over alle sivil biler. Har du noen oversikt over biler i Bergen. Hadde vært greit å ha....

Volvo S80 - Mørkeblå

Ford Mondeo - Svart - ST94442

Ford Mondeo - Svart - ST94443

Honda CBR 600 - Rød

2 Goldwing 1200

Mulig, men tviler sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den sølvfarga MB C-klassen stod og venta på meg ved bellevue nå for en halvtime siden. Kasta seg ut og lå helt oppi bakfangeren min når jeg kjørte forbi. Så når de dro forbi meg kjørte de litt fram og drev og venta så jeg kunne ta dem igjen for så å gi på igjen. Blinka på dem med fjernlysa og vinka pent jeg ;)

EDIT: Denne jævelen:

zlryk7counxdkq0jv2ki.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nettopp en sivilbil mindre i Oppland. Burgunder V70 med Dk skilter. Stoppa meg for 2 helger siden når jeg var ute og tukta sierran. Krasjet på Reinsvoll igår med en gammel mann. V70en ble ganske smadra, ikke at det gjør noe, men han 60-åringen de krasjet med ble alvorlig skada :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok veldig godt at de fremprovoserer kappkjøring, har en kompis som har blitt tatt av den Audien.. Og Broderen har og en kompis som har blitt tatt av denne, og han har prøvd bilen da han jobber på VAG verksted. I tilegg så bruker "unggutta" og ligge bak denne sånn at den provoserer og begynner å kjøre fort, så ligger de og provoserer sivilen..

Derfor eg pleier å bremse ganske hard ned vist eg ser ein bil som ligger og sleiker revholet mitt.

*Nei det var ein katt som sprang over veien, eg beklager verkeleg at du står inni baksetet mitt. Men kanskje du nå lærer til neste gong at du skal holde 1001 1002 1003 regelen? Det er foresten strafbart å ikkje holde riktig avstand, ettersom dette er uforsvarleg kjøyring.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig overrasket over at jeg ikke verken har sett noen som har blitt stoppet av sivill, eller blitt stoppet selv mellom Gardermoen og Oslo. Er drittlei av å ligge i 70 i 10 mil da jeg kommer til Gardermoen, pleier å gå i 130 på speedometer bortover der... Vet ikke hvor mye som skal til før de gidder å filtrere ut noen i 100-sona jeg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

jeg ble stoppet av en helsvart lav a6 med sota ruter og NULL ekstra antenner på e18 v(tønsberg i fjor høst. umulig å se at det var sivil før det blinket blått i hele vestfold. :? BTW, provokasjon er ulovlig. dvs. at politiet har ikke lov til å fremprovosere til lovbrudd. så maner de frem til race e.l. så hadde jeg anmeldt de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...