Gå til innhold

Forskjell på E60 før og etter Face-lift?


Andreas1
 Share

Anbefalte innlegg

Fortsatt en fantastisk guide, Saltkjelen! Bruker den både tett og ofte. Fatters vurderer 520dAT, men vi stussa på at de hadde oppgitt de nye tallene på en bil med den gamle girkassen, og her fant vi jo svaret på hvorfor. :-)

520i - N47B20 - 170hk , 210Nm (09/2007-x)

N47 som du her har oppgitt på 520i er en dieselmotor (fra 09/07), har den f.eks. i 118d-en vår. 520i hadde N46N eller N43, før og etter facelift. Og dieselene var M47N, M47N2 og N47.

Helt håpløst å henge med i motorprogrammet til BMW for tiden - enda verre enn modellprogrammene! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange hyggelige ord igjen, tusen takk :)

Jeg oppdaterer tråden i ny og ne ettersom det kom noen forskjeller underveis, men nå blir det vel heller bare for å oppdatere om noe er glemt - noe det helt sikkert er gjort ett og annet sted. Håper hvertfall at guiden gir en god forskjell på de forskjellige årsmodellene og hva det innebærer.

Caaatooo @ Tusen takk for det. Jeg er forøvrig veldig spendt på hvordan den nye 520d'en din er, så her har du en jobb å gjøre. Prøvekjørte forøvrig en 2010 F10 520dA med 8-trinns automat her om dagen, en fin fin kombinasjon og vesentlig mer stillegående enn E60/E61 520dA LCI... Fantastisk stykke arbeid.

Gunnar @ Ja, du sier noe der. Når jeg kontrollerer opp mot ETK ser jeg det at det er N46N og N43. Dette er selvsagt rettet opp.. :)

-Roger- @ Tja, alt ettersom hvordan man ser på det, men det offisielle er pre-facelift fra 03-07 og facelift fra 07-10. Dog har det riktignok kommet noen oppdateringer/oppgraderinger underveis fra starten av, men disse kan, etter min mening, ikke betegnes som noen facelift.

Ellers håper jeg at dere påpeker om noe er feil slik at vi får rettet opp i dette. Skal også se å få oppdatert "fargekartet" snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra innlegg salt. Nå fikk jeg plutslig mer peiling:)

Men, litt off topic.

Hvorfor finnes det ikke E60 540i og 550i i norge? noen som vet det? Ble det aldri en europa levert bil?

Det finnes både 540i, 545i og 550i i Norge.. 528i og 535i finnes riktignok ikke.. Presidenten av BMWCCN (Henrik Bergmann) har forøvrig en lekker E61 545iAT... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra innlegg salt. Nå fikk jeg plutslig mer peiling:)

Men, litt off topic.

Hvorfor finnes det ikke E60 540i og 550i i norge? noen som vet det? Ble det aldri en europa levert bil?

Det finnes både 540i, 545i og 550i i Norge.. 528i og 535i finnes riktignok ikke.. Presidenten av BMWCCN (Henrik Bergmann) har forøvrig en lekker E61 545iAT... 8)

Såpass ja. hmm.. Har aldri hørt eller sett noen 540i eller 550i i norge, kun sett på youtube og sånn. EN 550i hadde gjort susen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

Flott innlegg Saltkjelen! Virkelig oppklarende!

Eg hadde tenkt å kjøpe meg ein prefacelift 520d touring med manuell kasse.(M-sport)

Men dama klager på tungt clutch på 320d`n som me har, og det er vel det samme i 520d med manuell kasse?

Derfor har jeg bestemt meg for å gå for ein facelift 520d med automat. (Desverre ikkje M-sport)

Eg fann ein slik i Tyskland, med 163hk.(Stod ikkje LE i annonsa)

Men i annonsa stod det 189g CO2, sjølv om bildet viste den nye joystick automaten.

Spørsmål:

Har alle 520d med den nye joystick automaten 154g i utslipp?

Ja eller nei?

Håper på svar fra ein fagmann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

-Roger- @ Tja, alt ettersom hvordan man ser på det, men det offisielle er pre-facelift fra 03-07 og facelift fra 07-10. Dog har det riktignok kommet noen oppdateringer/oppgraderinger underveis fra starten av, men disse kan, etter min mening, ikke betegnes som noen facelift.

Hei! Jeg har kikket på en 530DAT som er 1. gangs registrert 04. 2007 (i Tyskland). Denne er face-lifted. Datoen 07-10, gjelder det når bilen første gang kom til Norge gjennom offisielle kanaler? :?:

530D'n startet livet med 218Hk, som etterhvert ble til 231Hk og til slutt 235Hk (i E60/61). Så vidt jeg vet er bilen jeg ser på en 235Hk-versjon. Stemmer dette med registreringstidspunkt? Og, er det riktig at momentet økte til 520Nm med siste effektøkning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Mye bra info her, men tråden hadde jo havna milevis bakover :-)

Burde sikkert fått plass på første sia denne også! Tipper det er mange som lurer på disse forskjellene, og her får vi jo alt servert på sølvfat.... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...