Gå til innhold

Min E36 328i Coupé


Frode D
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne legge ut litt om bilen min. Har hatt en tråd på bilforumet, men er vel på tide å få en her og. :)

Vel, det er en 1996 mod som er importert i 2005 fra Tyskland. Fargen er litt spesiell, men jeg liker den. En original BMW-farge ved navn Samoablau Metallic. Begge emblemene er fjerna (av en tidligere eier), som jeg synes kler bilen godt. Bilen hadde en M-Tech-kopi frontfanger, men er bytta til original nå. Det er BMW Motorsport felger med vinterdekk. Keskin KT4 til sommer :)

I skrivende stund, 17/04 ser den slik ut:

DSC_0374.jpg

Slik såg den ut da jeg kjøpte den:

DSCF1623Large.jpg

DSCF1622Large.jpg

DSCF1633Large.jpg

DSCF1640Large.jpg

DSCF1636Large.jpg

Noen interiørdeler er lakkert, disse blir svarte igjen

DSCF1631Large.jpg

DSCF1632Large.jpg

DSCF1630Large.jpg

DSCF1624Large.jpg

DSCF1642Large.jpg

Gjort/skal gjøres:

( ) Ikke kjøpt

(-) Kjøpt/bestilt, ikke montert

(x) Montert

(x) Nye typen skilt uten flagg

(x) KW Coilovers Inox-Line, Variant 2

(x) Svarte grillnyrer

(x) Nye baklykter

(x) Angel Eyes

(x) Nye sideblink

(x) Nye forblink

(x) Xenon-kit

(x) M-Tech frontfanger + leppe og gitter

(x) M3 GT lepper

(x) M-Tech bakfanger + diffusor

(x) M-Tech sideskjørt

(x) AC Schnitzer bakrutesenker

(x) AC Schnitzer spoiler

(x) M-Tech lister

(x) Sorte lister

(x) Sorte stoffmatter

(x) Original girkule

(x) Shortshift

(x) Keskin KT4 8x17 + 9x17

(x) Bytte ASC knapp og alarm diode

+ diverse småtteri

Ellers vil jeg holde bilen så original som mulig, da jeg syns den er penenst den veien ;)

Kommentarer/kritikk/forslag taes gjerne imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 406
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bimmert: Takk! Sliter litt med å montere spoileren, da hullene kommer i skråkanten på innsiden av bagasjelokket. Men den skal på uansett i løpet av vinteren!

Ad|oS: Takk! Den er litt mørkere i virkeligheten. Enderørene my byttes ja, hehe. Men dropper effektanlegg så det blir bare enderørene som blir bytta.

Har lenge tenkt på Keskin KT4, men nå ser det ut som at det blir HP Racing Lightning, 8x18 + 9x18. Mer enn nok det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samoablå ja, morsom farge, kjøpte en usett 92 model 325i coupe tilbake i ...96, glimrende bil, men en spesiell farge.

Ser bra ut i sola, isblå blir den vel da, om jeg husker rett.

Liker denne fargen godt, men en ting jeg ikke skjønner, HVORFOR skal nyrene på død og liv være helt sorte?!?

De syns jo da ikke, nyrene er jo selve symbolet på BMW, begriper ikke hvorfor enkelte vil forsøke å fjerne disse i størst mulig grad?

:roll:

Ellers ser bilen meget bra ut, det eneste jeg kanskje ville gjort var å bytte til sportskinn stoler, hvite blinkere bak (IKKE Lexus)

Felgene passer bilen, så her er det jo egentlig bare å kjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er fin ja, syns fargen forandrer seg litt etter lys ute..

Grunnen til at jeg lakka nyrene sorte var fordi det ikke er noe chrome på bilen, så synes det blir litt mer diskret og gjennomført. Hadde listene rundt vindu vert sølv, hadde jeg tenkt noe annet. Men bra vi er forskjellige, ellers hadde alt blitt kjedelig ;)

Nye baklykter er kjøpt, dog ikke med hvite blink, men litt gråtonet. Så har ikke oransje blink lenger. Har også liggende tilsvarende blinklys som skal monteres lørdag.

Sportsskinnstoler (vader?) tror jeg ikke jeg gidder å legge penger i, da jeg i så fall må bytte teppet og alt for å få det gjennomført. Siden mitt er mørkeblått

Edit: Bilde lagt til. Obs, er sorte lister på bilen nå

DSCF1652Large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw-e36-e46: Låg den lenge ute? Til hvor mye?

Steffan C:

Takk for det, jeg liker nyrene som de er :) Emblemene såg jeg faktisk ikke at var borte før jeg kom hjem fra Lillehammer, men syns det kler bilen jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige kommentarer!

-Anders-: Man kjøper vel som oftest ikke en 328i for å ikke dra på litt ;) Ble den herja mye? Bilen var på service forrige uke, og fikk skryt for motoren og drivverk, så det bekymrer jeg meg ikke over :)

Eneste bremserørene bak må byttes, og bremseklosser og skiver skal byttes. Så det må jeg få gjort i løpet av den neste mnd, samt få den inn på hjulstilling, pga senking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...