Gå til innhold

Hvor godt skal pluggene sitte? m50b20


ingard
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle til å skifte plugger fordi bilen bruker litt for mye bensin, går litt ugjevnt opp mot sperra (ved fullt pådrag) og litt fordi jeg får de ganske billig og vet ikke hvor lenge siden det var gjort sist..

Men, hvor godt skal de sitte? Syntes jeg tok i ganske godt. Gav opp, er redd jeg skal bryte dem i stykker. Og, bør motoren være helt avkjølt? Det var varm når jeg prøvde..

Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke vet hva du holder på med så la det være. kan fort bli dyrt å spare noen verkstedkroner for så å ødelegge for dobbelt så mye.

Tror jeg skal klare å skifte tennplugger.. Svaret ditt hjalp meg ikke akkurat..

-------------------

Mange som har skiftet plugger, er det vanlig å måtte ta skikkelig i ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri måttet ta i så at jeg har vært red for plugg/gjenger selv, men de kan sitte hardt.

Vanskelig og si om det er best med varm eller kald motor, men teoretisk sett burde vel pluggen være løsest mens motoren kjøles ned, da vil motor godset fortsatt være varmt mens pluggen kanskje er kjølt litt ned siden den blir ekstra varm under bruk....

NGK har vel en egen framgangs måte for å stramme til plugger, du skal skru med håndmakt til at det stopper, så skal du stramme til f.eks 3/4 omdreining.

pluggen skal ikke løsne da det er en låse skive/pakning på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NGK har vel en egen framgangs måte for å stramme til plugger, du skal skru med håndmakt til at det stopper, så skal du stramme til f.eks 3/4 omdreining.

pluggen skal ikke løsne da det er en låse skive/pakning på den.

Når du skal løsne den kan den sitte hardt, men jeg har aldri måttet ta o så at jeg var bekymret for plugg/gjenger.

Ja, har lest det.. Er NGK som skal i. Har jo skifta plugger på flere biler, også min m43 e36. Og da var det jo enkelt å få dem ut. Pluggene sitter så langt inn, at jeg tror det ville blitt et mareritt hvis den knakk av. Men det skal vel kanskje mye til for at det skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke vet hva du holder på med så la det være. kan fort bli dyrt å spare noen verkstedkroner for så å ødelegge for dobbelt så mye.

Tror jeg skal klare å skifte tennplugger.. Svaret ditt hjalp meg ikke akkurat..

-------------------

Mange som har skiftet plugger, er det vanlig å måtte ta skikkelig i ?

Da skjønner jeg ikke hvordan du klarer og komme med det spørsmålet du stiller gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bruker den orginale bmw koppen for plugger åsså bare ett kort skruvjern for å ta i med er det jo begrenset hvor mye ugang du kan gjøre, men hvis du er usikker ville jeg kanskje hørt med ett verksted, du kan høre om de kan nen triks eventuelt få de til og løsne dem til deg, burde ikke bli mange kronene det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du ikke vet hva du holder på med så la det være. kan fort bli dyrt å spare noen verkstedkroner for så å ødelegge for dobbelt så mye.

Tror jeg skal klare å skifte tennplugger.. Svaret ditt hjalp meg ikke akkurat..

-------------------

Mange som har skiftet plugger, er det vanlig å måtte ta skikkelig i ?

Da skjønner jeg ikke hvordan klarer og komme med spørsmålet du stiller gitt.

Hvis du ikke har noe å bidra med, kom deg til helvete ut av tråden min. Jeg har et spørsmål om det er vanlig at pluggene sitter veldig fast i m50b20. Det betyr ikke at jeg ikke kan å skifte plugger.

Hva er vitsen med forumet hvis man ikke bruker det til å spørre om ting man ikke vet? Kan ikke dra på verksted for alt mulig.. Da hadde man ikke trengt noen teknisk-del her.. Det kan jo i tillegg være kjekt for andre å vite hvor hardt de kan ta i.

Så sykt mange nisser her om dagen. Som skal kverulere på alt.

olelink er den eneste med noe fornuftig å si i denne tråden. takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat samme motor i min bil, det er MYE skruing bare for å bytte pluggene. Tar sikkert dobbelt så lang tid som gamle 12 ventilerte.

pluggene skal som det står i tråden skrues inntil og ca 3/4 omdr. Det som da skjer er at " pakningen" som sitter på pluggen blir deformert og tetter ordentlig, den skal også være så stram at den ikke løsner......

Hvis problemet ditt er at du ikke får løsnet skiten så er det VELDIG greit at noen som kan,Les har gjort dette ørten ganger før, kjenner på sakene for deg.

Hvis en plugg sitter , og gjengene er skjært så er det bedre at den sitter enn at du ødelegger ting.På den måten kan du i hvertfall planlegge reprasjonen på bilen din. Regner med at du ikke har så mange biler å ta av at du kan rive av toppen og reparere dette i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skruing? Jeg talte 4 muttere, så var den første klar til å tas ut. Det er vel og merke mer skruing enn på 4-syliderene ja. :PMen uansett, jeg vil bare vite om det er vanlig at de sitter godt. Jeg vet jeg kan dra på et verksted, og få dem til å rive dem av. Jeg trenger litt info, verksteder er det nok av.

Det ble fort veldig vanskelig dette lille spørsmålet mitt :D Etter jobb i morgen kveld, når bilen er skikkelig kald skal jeg prøve igjen. Da får vi sikkert vite en gang for alle hvor mye man må ta i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig at de sitter litt ja, så du må ta i litt for å få de ut. Men hvis du bare bruker den orginale pluggnøkkelen og skrur med fingrene til det stopper så tar du den stanga som skal gå gjennom hulla på pluggnøklene og strammer godt (ca 3/4 som nevnt) til med den, er begrenset hvor hardt du får skrudd de til da, og du vil ikke klare å ødelegge noe hvis du strammer kontrollert til med det orginale verktøyet. Du kjenner når de stopper. og skulle du være uheldig å ikke få strammet de gotdt nok så er det bare å gå over og etterstramme litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...