Gå til innhold

Hvor godt skal pluggene sitte? m50b20


ingard
 Share

Anbefalte innlegg

Ja og de som mener det er mye jobb å bytte plugger på m50b20, har ikke vært borti mye jobb :lol:

av med plastdeksel \ coiler skru ut plugger! SHAIT au! der røk det 5 minutt :lol:

byttet plugger på min m50b20 på fredag, de satt rimelig godt! men ikke slik at jeg følte de skulle ryke!

tror egentlig bare du er redd. må ta rimelig godt i. så skal du nok se at det går helt fint :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du strammer de så mye at du er redd for at de skal knekke, kan jeg ikke forstå annet en at du har stramma til for mye. Logikk tilsier at det ikke skal være slik at en risikerer knekte plugger hver gang en skifter.

Jeg kjøpte en pluggnøkkel på biltema med gummihandtak på og strammer "rimelig hardt" og har ikke hatt noe uggenheter pga det. Meningen er jo at de skal sitte fast, ikke at du skal låse de fast for evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle som missforstår, han lurer på hvor mye det skal være nødvendig å ta i for å få de AV!

altså problemet kan da være at forrige eier ikke har vært helt klar over hva han har holdt på med og teitet alt for hardt, dermed problemer med å demontere igjen.

etter min erfaring skal det ihvertfall godt gjøres å knekke dem, på granada'n kunne man ta i til man ser mannen med ljåen uten at de knakk.

men det blir jo fort sabla mye jobb om de knekker.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle som missforstår, han lurer på hvor mye det skal være nødvendig å ta i for å få de AV!

altså problemet kan da være at forrige eier ikke har vært helt klar over hva han har holdt på med og teitet alt for hardt, dermed problemer med å demontere igjen.

etter min erfaring skal det ihvertfall godt gjøres å knekke dem, på granada'n kunne man ta i til man ser mannen med ljåen uten at de knakk.

men det blir jo fort sabla mye jobb om de knekker.. ;)

Hehe, tenkte ikke det var nødvendig å presisere at de skal ut av bilen, når jeg sier opp til flere ganger at jeg er i ferd med å skifte plugger. Det sier seg selv at jeg først må ha ut de gamle.. :D

Takk for svaret. Når flere sier det skal skikkelig mye til for å knekke dem, tør jeg å ta litt mer i. Jeg ville høre fra folk med erfaringer.. Så klart, ser jeg at alt er håpløst blir det jo såklart verksted. Men har fått til værre ting på denne motoren.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg ferdig med pluggskifte. Og ingen kan komme å si at dette er vanskelig. Vet du hvilken vei du skal skru, vet du omtrent alt.

Den første pluggen (nærmest radiator) satt noe helt fantastisk. Men med den originale pluggkoppen og et svært skrujern gjennom den fikk jeg nok kraft til å dra sjiten ut :D Videre ble det bare lettere og lettere.

Vil gjerne si at bilen føltes litt kvikkere, men det var nok bare innbilning. Og den "dupper" litt på tomgang enda. Du kan høre at turtallet synker i noen sekunder før det går opp igjen. Men er snakk om kanskje 50 omdreininger, så ellers høres motoren ut som om den er blitt vedlikeholdt bra. Det satt akkurat samme plugger i, og det var ikke spesielt slitte heller. Menmen, når man først har kjøpt pluggene er det jo like greit..

Så, for å svare på mitt eget spørsmål. Ja, du kan dra til hardt. Men jeg er ikke ansvarlig hvis du ødelegger noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...