Gå til innhold

Overhaling av m20b25. hva bør gjøres?


bmw*327*
 Share

Anbefalte innlegg

kvasskam er igrunnen helt feil å kalle en trimmkam! som det vart nevnt oppi her så er en trimmkam mye rundere for å få tidligere/høgere løft på ventilene. En turbokonventert motor trives faktisk best med originalkam.. eller en spesialslipt turbokam..

"Hvasskam" kommer nok fra karakteren som en slik kam gir motoren, ikke utseendet. Ellers helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 140
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er en grunn til at vippearmene er det svakeste leddet: alternativet er dyrere når skaden (bomgiring) skjer.

jotakk! men originalvipper å stivere fjærer/høgre turtall knekker okkesom! Benda forøvrig ventiler på en kliss original m20b20 uten turtallsperre! vippene var forøvrig like hele.

Hvorfor dro jeg 7500 rpm 8000 km med Febi vipper og stive schrick fjærer?

Febi er kjent for å være dårligere enn BMW orginal... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at vippearmene er det svakeste leddet: alternativet er dyrere når skaden (bomgiring) skjer.

jotakk! men originalvipper å stivere fjærer/høgre turtall knekker okkesom! Benda forøvrig ventiler på en kliss original m20b20 uten turtallsperre! vippene var forøvrig like hele.

Hvorfor dro jeg 7500 rpm 8000 km med Febi vipper og stive schrick fjærer?

Febi er kjent for å være dårligere enn BMW orginal... :?

sannsynligvis pga flaks! Det blir litt tilfeldig med støpte ting. en vippe kan ha en uheldig kant på støpinga, slik att der blir ett bruddsted. Det er derfor att vi alltid dreier radius på foreksempel en aksling til en winsj i offshoremarkedet i mitt tilfelle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...