Gå til innhold

Bimmers sin offisielle båttråd !


Thomaz
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå fått henta å prøvekjørt båten :)

Var utrolig morsomt å få kjørt litt båt.. Men må ha en propell med mer vridning da den jeg har nå er for "snill"

2,4 gasser eller efi du har? nosecone girhus? lift? åssen propell er det du kjører med nå ?

propellvalget er jo alfa omega på denne typen båt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 303
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir det obligatorisk med båtførerprøven som det skrives over her blir det nok press på kursene i begynnelsen, så det er nok best å være tidlig ute.

Bør sjekke opp om jeg fremdeles står oppført som godkjent eksaminator.

Men dette med obligatorisk båtførerprøven snakket man jo om allerede i 99 da jeg underviste på noen slike kurs, så jeg tror det nå ikke før jeg ser det, venter i spenning på hvilke grenser de legger seg på på i lengde og motoreffekt.

Selv har jeg løst Klasse 1 for noen år siden så de kan bare kjøre på for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe mye annet rått her ser jeg :)

Er fornøyd med båten, men skulle hatt en stål propell da det er orginalpropellen på nå.. Akser ganske greit å er toppfart med en gang.. Skulle hatt en som skyver mer.. :twisted:

Han jeg kjøpte den av skulel sende noen som jeg kan teste ut..

Noen som vet om åssen propell som kunne passa bra forresten?

Ja vil tro propellvalg er alfaomega.. Har vel nesten alt å si..

Nosecone vet jeg ikke helt hva er.. Men er sånn tilte funksjon.. Kjøpte å med no av det råeste hydraulisk styring system å.. så er lett som bare det på rattet (roret) Hehe

motoren er en Mercury 94 mod gasser motor.. Fungerer helt greit.. Bruker greit med bensin..

Forresten rå lyd Saltskjelen.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut et bilde av min båt. Sjøsatte den første gang i fjor. Kjøpt som halvfabrikat. Står en Volvo KAD32 i den. Går 36knop på fullt. Marsjer med 32 knop. Det som er bra er at den bruker ca 15 liter i timen, å det er ganske greit med dagens priser. Har desverre ingen bilde der kallesje er helt nede. Den får en mye mer sport look da.

IMG_1605.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville gått for en propell som gir mye baugløft.. raker og ballistic er geniale propeller med tanke på baugløft.. men på den båten din ville jeg kansje prøvd en 25-27"

nosecone er lavt vannintak på motoren og mye spissere girhus kule sånn atte den ikke bremser så mye fart

har du lift? så du kan løfte motoren opp og ned mens du kjører ? ikke tilt jeg tenker på

men det er helt sinnsyk lyd i merc v6'ne da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går nok greit den der JoCCe... :)

Er det ikke forskjell på vridningen på propella og a?

Ja grom lyd ja ;) Greit tørste og... Men hører vel med.. Hehe

Er orginalt girhuskule og sånn..

ja har lift så jeg kan justere motoren når jeg kjører..

Forresten vært på lang tur opp til Mjøsa en tur i dag :) Var to båter oppover.. Var digg på vannet i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja satser på det skal sparke greit ifra dette oppsette, selv om det spekkuleres i enda en ny båt med steppa skrog, med air injection og 2x250 hk, evt 2x300, blir litt mere vekt å litt mere forbruk, men ett sinnsykt moment! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike..! :o Det er noe litt annet enn det lille leketøyer jeg har slepende etter "monsteret".. Liten Arimar 320 Targa med 15hk.. :lol:

Hva bruker forøvrig noe sånt i timen? Mht. dagens bensinpriser på marinaene er jeg glad jeg har diesel. Skulle fylle bensin med totaktsolje og den lå på over 16 kroner literen.. Galskap!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut et bilde av min båt. Sjøsatte den første gang i fjor. Kjøpt som halvfabrikat. Står en Volvo KAD32 i den. Går 36knop på fullt. Marsjer med 32 knop. Det som er bra er at den bruker ca 15 liter i timen, å det er ganske greit med dagens priser. Har desverre ingen bilde der kallesje er helt nede. Den får en mye mer sport look da.

IMG_1605.jpg

Scand's Dynamic serie er noen pene båter. Hadde i utgangspunktet selv tenkt på en før jeg handlet min "første" båt i 2006 (Doral Monticello).. Det som gjorde at jeg ikke endte opp med en slik en var den lave takhøyden under dekk. Scand er hvertfall ikke kjent for noe drit, så her har du en virkelig en bra båt. Post gjerne flere bilder..

Halvfabrikat sier du.. Bygde du og gjorde all arbeid selv? Hvor lang tid brukte du omtrent? Jeg har vært inne på tanken med halvabrikat flere ganger og vurderte flere båter, bl.a Agder 840, Agder 8000, Doninator 340 m.flere. Jeg var redd det ble for mye jobb og hoppet derfor over planene.. Synd, for det hadde nok vært en morsom og lærerik tid, tross alle arbeidstimene bak. Det blir jo litt som en selvbygd hytte eller hus.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ihvertfall hatt mer baug løft da den ligger no veldig i plan..

Hvor mye koster sånn nosecone girhus og hvor mye hjelper det..?

No andre ting det går å gjøre for å få det til å gå litt fortere? :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor høyt står propellakselen iforhold til bunnen på båten ?

jeg ville prøvd en 3-4blader ballistic 27" på den båten din :D

www.bobsmachine.com selger nosecone kit.. orginale sportmaster girhus koster fort 10-15 brukt

Saltkjelen hvor stor er meridianen din? jeg har jobba hos importøren en god stund :D nå jobber jeg hos en av forhandlerne demmes.. kjøpte du hos telemark lystbåt formiddling eller baymax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...