Gå til innhold

Kald luft fra varmeapparatet og varm motor


Michter
 Share

Anbefalte innlegg

Hei... Jeg kjørte opp til sjusjøen på søndag hvor varmeapparatet mitt plutselig under kjøring begynte å sende ut kald luft.. Bilen har i lengre tid måtte ha hatt motorvarmemåleren på halv for å sende ut varme. I dag skal jeg kjøre ned igjen. Været er ca -2 C. Jeg starter bilen. Motoren blir varm,men fortsatt sender den ut kald luft. Motoren blir enda varmere, varmere helt til jeg må stoppe motoren for å unngå koking.. Har noen vært borti noe slikt???

Motor: m43 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være termostat el faktisk luftboble i sirkulasjonen kanskje? slet med d på en e30 jeg hadde.. men fant ut at termostat var ok.. så da er d å fylle etter vann hele tiden mens motor står og går.. el kjøre med toppa på ekspasjonstank/radiator nesten på slik at d blir kun sirkulasjon og ikke trykk..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja... Jeg leste litt på forumet her.. Fant en måte, men er det denne du mener?

Åpne en knapp ved radiatoren.  Starte motoren, gi gass til det begynner å boble??

nja, ikke helt d jeg mente.. for bobler d så koker jo motoren.. men la den å å så fyller du vann hele tiden.. så kan du ta en kjøretur å stoppe å se før tempen er på rødt el d ryker av bilen.:P så kan du fylle etter igjen.. pass på å ikke fylle iiiskaldt vann på varm motor.:) om ikke d funker kan d nok være termostaten din som er ødelagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja... Jeg leste litt på forumet her.. Fant en måte, men er det denne du mener?

Åpne en knapp ved radiatoren. Starte motoren, gi gass til det begynner å boble??

hmm, kan også være vannpumpa di..

det du nevner kan også være at toppakninga er gåen, men er jo ikke sikkert det.

åpne lokket på kjøleveske tanken din og start motoren, ser du at det kommer bobler konstant opp der over en stund så kan det være toppakninga di som er gåen og blåser eksosen rett i kjøle kanalene.

det som skjedde til meg værtfall å jeg hadde akkurat samme symptonene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og prøvde nå... Åpna der man skal helle på til radiatoren, og veska var lagt under den mest synlige streken som er midt på. kan det være svaret at jeg bare må fylle på vann og frostvæske? Hadde sett feil når jeg så på siden av radiatoren, for det var litt møkk i den, så det så ut som om væska var veldig mye høyre oppe enn det den var....hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute og prøvde nå... Åpna der man skal helle på til radiatoren, og veska var lagt under den mest synlige streken som er midt på. kan det være svaret at jeg bare må fylle på vann og frostvæske? Hadde sett feil når jeg så på siden av radiatoren, for det var litt møkk i den, så det så ut som om væska var veldig mye høyre oppe enn det den var....hmm

Vist du så det hvar veske nedi der så tviler jeg på at det er det som er problemet.. så du om det hvar noe oljelag på toppen av kjøleveska da?

kom det bobler når motoren gikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et hvit lag oppå væska. Når jeg starta motoren bobla det et og et bobbel med noen sekunder mellom hver.. Men den ventilen som står på siden, skal den være open? Jeg lukka den luka som man heller væska oppi og åpna ventilen... Etter en liten stund spruta det opp vamt vann. Inni kupeen viste motorvarmemåleren vanlig varme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...