Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Siden vi til stadighet diskuterer temaer rundt E60 på forskjellige tråder kan vi like greit samle alt på en felles tråd.

Slik at når neste person som mister parklysa prøver å finne ut hvordan man fikser det, så kan han gå hit og lese at det er kun en vanlig 10w halogen pære på begge ringene, og at man ikke trenger å ta ut lykta. :) (litt usikker på om lykta må ut på bixenon da...)

Kan noen fortelle meg om det finnes en innstilling som gjør at cd plata begynner på sang 1 etter at bilen har vært av slått av..? Eller har jeg bare noen bugs i systemet til bilen? Noe som jeg har mistanke om er årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott initiativ, tror vi kan samle mye nyttig i denne tråden.. Jeg vil derfor åpne mitt første innlegg i denne tråden med en liten DIY av skifting av grill på E60/E61.. :)

1. Ta av gummilisten som sitter i topp av fangeren. Denne er klipset med en plate under, så det er bare å bruke litt muskelkraft. Det er også noen hull i endene og ved midten som det går an å stikke et skrujern inn å lirke opp.

fuvcofu40csf62iyw6bn.jpg

2. For å gjøre innstallasjonen og demonteringen enklere lønner det seg å skru opp festene til støtfangeren oppe. Da klarer man å vippe ut fangeren nok til at man får ned en liten mag-light og et skrujern til å få av klipsene på sidene. (Om du bruker en malerkrok, som meg, er ikke dette nødvendig). 5 stk skruer.

jp7va2cpf4wb6ab1cgtw.jpg

3. Det er nødvendig med en malerkrok eller noe med liknende form for å komme til klipsene på undersiden. Vipp så klipsene opp. Kan gå med fingre men det forutsettes selvfølgelig at man klarer å få de igjennom rillene og under grillrammen.

k3ah9ipiw629aicjr180.jpg

fvpnn637puusg0i8j02o.jpg

4. Dra ut grillen. Rengjør og sett på plass ny grill.

(Ny vs gammel grill)

0ghv1hjqup8cl6iyhcvp.jpg

vvvav3hmisbsjlks1edr.jpg

pays1d9erd852fy3966i.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er mulig det bare er noe jeg innbiller meg, men det er akkurat som om bimmern min er blitt annerledes på gassresponsen. Akkurat som noe ikke er helt riktig.... Den er likksom ikke så myk som den var. Noen som har vært borti noe lignende..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang monterings veiledning på M pakke så har jeg et par PDF filer med tekst og bilder som forklarer , send meg en PM med mailen din så sender jeg.

Når responsen på gassen "endrer" seg så har jeg intrykk av det ofte er på tide å rense luftmengde måleren.

Der finnes kit som erstatter OEM , består av tunerboks som stiller inn pierburg LLM til å matche bilen din.

Kittet koster 1200,- pluss moms , bare sensoren koster 600,- pluss moms.

Har dette på min 530d og det fungerer utmerket.

Ny Bosch LMM ligger på 3600,-

Jeg valgte å sette dette kittet på fordi jeg bruker KN filter og disse smusser til LMM i starten/nytt filter og etter det er blitt vasket og smurt på nytt.

OBS! på de tidligere utgaven av E60 så er det firkantet socket på LMM sensoren og den er limt fast i huset , på de nyere modellene er det rund socket og sensoren er skrudd fast mer skruer.

Kittet er med rund socket på sensoren.

Fåes også til bensinere , sjekk http://www.tuning-diesels.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mer jobb å montere M5 styling enn M-tech styling. Fronten må tilpasser mye, bak må du ta av deksler og flytte eksosen slik at den ikke står i spenn. I tillegg så skal du jo egentlig bytte forskjermer om du skal ha M5 styling, men går fint (men da må du, som nevnt, tilpasse fangeren).. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har noen av dere en DIY på og skifte perer på halo ringene i lyktene ? og hvor jeg kan få disse ?

Man trenger ikke ta ut lykta dersom man har en lang tang (og ikke enorme hender). Man tar ut "langlys pærene" for å komme bedre til. Så tar man ut sokkelen til parklysa rett nedenfor (rødaktig sokkel). Så drar man ut den sorte delen av sokkelen når man har fått den ut. Den er litt tricky første gangen, men den skal altså dras rett ut. Da følger pæren med. Man kan altså ikke ta pæren ut av selve forsiden av sokkelen.

Pærer fant jeg på en bensinstasjon (selv om det sikkert er en del bensinstasjoner som ikke har dem). Halogen 12 v 10 w.

Første lykten tar sikkert litt tid. Når du har gjort det en gang tar neste lykt sikkert under 5 min. Det som er vanskeligst er å få sokkelen på plass siden det er litt trangt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulyd 1: når eg kjører på brostein og ujevn vei så er det en klappring ved hanskerommet , høres ut som det ligger rett bak hanskerommet . Lyden høres ut som en plate som ikke er skrudd fast , som ved vibrasjon lager en irriterende klapprelyd.

Ulyd 2: Er det normalt med susing/surkling ifra klimaanlegget. Går ikke vekk om jeg stopper viften .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har opplevd at DBC kobler ut under kjøring ? Dynamic Brake Control .

Kommer opp gult lys der det lyser rødt om du har håndbrekket på.

Assistansen med bremsene og nivåregulering og alt det som gjør at bilen glir lett gjennom svinger er koblet ut. Så det blir å kjøre old school når dette skjer.

Går vekk når tenning slukkes og tennes igjen etter noen minutter.

Og dette har kun skjedd mens jeg kjører , sikkert 4-6 ganger i løpet av 6 mnd.

buvg0l13844kzdz8n7jr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...