Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

[Hva vil denne dekodingen være godt for? Kan man f.eks. "låse opp" DVD spilleren til å også kunne spille filmer? :D

Med dekode her så mener jeg å sjekke hvilken versjon av SW jeg har på bilen. Siden den kan spille MP3, så betyr det at den er oppgradert før den kom i mine hender. Deretter så er det jo interssant å finne ut av hva slags fixer/TISer som er kommet senere, for så kunne vurdere om det er interessant å kjøre inn nyere software.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret fra serviceavd var at det ikke fungerte på alle biler, da det hadde mye og si HVORDAN mp3'ene ble brent på cd???

Brenner plate på enkleste måte og funker helt smooth. Tronrud er ikke nødvendigvis til å stole på når det kommer til andre ting enn skifte olje... :wink:

Sett inn blank CD, lage brenneliste i Windfows Media Player:

Velg Burn->Data CD or DVD.

Start Burn.

Om du har lastet ned Artist, Album, Track info for det du skal brenne blir layouten på I-Drive bra uten å måtte styre med renaming av filer og lage katloger etc.

Enklere får man det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret fra serviceavd var at det ikke fungerte på alle biler, da det hadde mye og si HVORDAN mp3'ene ble brent på cd???

Brenner plate på enkleste måte og funker helt smooth. Tronrud er ikke nødvendigvis til å stole på når det kommer til andre ting enn skifte olje... :wink:

Sett inn blank CD, lage brenneliste i Windfows Media Player:

Velg Burn->Data CD or DVD.

Start Burn.

Om du har lastet ned Artist, Album, Track info for det du skal brenne blir layouten på I-Drive bra uten å måtte styre med renaming av filer og lage katloger etc.

Enklere får man det ikke.

Okei! Takker og bukker! Er slik jeg pleier å brenne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Driver og leter etter en måte og Koble en iPod til anlegget i en 520iA E60 2004mod...

Søstra mi... hu har en slik og prøver og koble til ipoden... er det noen lyd-inngang etc under armlenet over håndbrekket eller? :P :S

hehe, tenkte jeg måtte starte en plass, så det ble på dette forumet...

Mvh

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har iphone selv, og har helt glemt av å sjekke om jeg kan koble den til bilen... :) Men kan ikke huske å ha sett noen inngang...? Kommer kanskje litt ann på stereoen. Tror jeg har den "standard" spillern.

Fikk oppdatert programvare i mai eller juni, så skal prøve meg på mp3 plate jeg også. Er mest bare fornøyd med at ikke spilleren begynner på sang 1 hver gang jeg starter bilen lengre. Er så dritlei starten av alle CD platene mine nå! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... Søsters'n har sånn navigasjon-skjerm og greier ja... og det styre-hjulet ved håndbrekket.

Er det grei skuring og oppgradere spilleren på verksted eller? må de ha noen spesiell "kompetanse" ?

(bruker verksteder i sør-trøndelag vi da... og ett i Steinkjer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

OG da har JEG snekret sammen noen spm om min nye E60 ;)

- Hvordan fungerer dekktrykksensoren? Dvs, må jeg bytte noe i felgen/dekket/ventilen når jeg kjøper meg nye felger?

- Det står i utstyrslisten min at jeg har telefonmulighet klar. Mikrofoner og alt er lagt opp. Hva mer trenger jeg for å få mulighet til å *prate*?

- Hvordan bytter jeg sittesensoren på passasjersiden? Forrige eier har fått ledningen til den kuttet under setet, visstnok.. Grunnet dette, så lyser airbag og beltesensorene hele tiden. :roll:

- Hvordan trigger jeg alarmen? :oops: Dvs, greit å vite hvordan sin egen alarm høres ut.

- Er haifinnen klar for GPS? Evt, inneholder denne bare mobilantenne, siden bilen min er klar for telefon?

- Forrige eier sa at det bare var å sette inn Logic7-forsterkeren bak, også fikk jeg mye mer trøkk "automatisk". Går dette?

- Foran midt på dashbordet, så er det noen riller, samt en "knott". Er dette en høytaler? Hva er knotten?

Beklager for så mange spm, men er så mye teknisk moro på bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, så ser jeg at noen ganger, så pulserer hastighetsnålen min når jeg kjører normalt. Spesielt enkelt å se det når jeg kjører med cruisecontroll.

Pulserer = nålen beveger seg 1-2mm opp og ned, istedenfor å stå stabilt stille.

Skjer ikke hele tiden, bare en gang i ny og ne, men ca hver eneste kjøretur.

Hva skyldes dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Hvordan fungerer dekktrykksensoren? Dvs, må jeg bytte noe i felgen/dekket/ventilen når jeg kjøper meg nye felger?

Du må ikke bytte noe som helst. Du må bare restarte dekktrykk sensoren hver gang du skifter hjul. Den varsler fordi du har fått et annet lufttrykk enn det du har hatt tidligere. Du restarter den da med de nye dekkene og den varser dermed når du får endret trykk på de nye hjulene. Dette må du gjøre hver gang du skifter til vinter/sommer/evt. reservehjul..

Om jeg ikke husker helt feil var det noe ala dette.. :)

Veichle settings -> RPA -> Set tyre pressure -> Yes

- Det står i utstyrslisten min at jeg har telefonmulighet klar. Mikrofoner og alt er lagt opp. Hva mer trenger jeg for å få mulighet til å *prate*?

Alle bilene har vel noe av opplegget liggende (som f.eks Telephone menyen i iDrive..), men du må vel ha mobiltelefonforberedelse med bluethoot for at det skal fungere. Dersom du har sistnevnte, så trenger du bare koble opp telefonen mot bilen..

Gjør slik:

Telefoninnstillinger -> Aktiver

Søk etter enheter via telefonen din -> Koble til BMWxxxx -> Lag passord.

Deretter popper det opp et vindu inne på telefoninnstillingene hvor du får beskjed om å taste passord. Tast passordet du lagde når du søkte etter bilen med mobiltelefonen. Dermed skal alt fungere..

- Hvordan trigger jeg alarmen? :oops: Dvs, greit å vite hvordan sin egen alarm høres ut.

Denne kan jeg ikke gi deg svar på da jeg aldri har gjort dette. Så dersom noen har gjort dette kunne det vært fint å få en liten veildening..

- Er haifinnen klar for GPS? Evt, inneholder denne bare mobilantenne, siden bilen min er klar for telefon?

Haifinnen skal vel ta imot satelittsignaler. Så den tar vel inn for GPS. Men dersom du ikke har navigasjonssystem i bilen din fra før av ville jeg latt det være. Det koster 40 000kr for Business versjonen + arbeid dersom du skal gjøre dette hos BMW. Det er kostbare greier..

- Forrige eier sa at det bare var å sette inn Logic7-forsterkeren bak, også fikk jeg mye mer trøkk "automatisk". Går dette?

Det går vel ikke, ettersom Hi-Fi høytallersystem har 10 høytallere og 2 sebwoofere. Logic7 har 13 høytallere og jeg mener det sitter en subwoofer ekstra. På Logic7 så får man jo høytallere i dørsidene bak, så da må jo disse modifiseres eller byttes ut før du har en kompl. Logic7 pakke.. Det er garantert ikke så lett som det tidligere eier skulle ha det til... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker masse masse for svar, Saltkjelen! :)

Men lurer fortsatt på noe da:

Du må ikke bytte noe som helst. Du må bare restarte dekktrykk sensoren hver gang du skifter hjul. Den varsler fordi du har fått et annet lufttrykk enn det du har hatt tidligere. Du restarter den da med de nye dekkene og den varser dermed når du får endret trykk på de nye hjulene. Dette må du gjøre hver gang du skifter til vinter/sommer/evt. reservehjul..

Om jeg ikke husker helt feil var det noe ala dette.. :)

Veichle settings -> RPA -> Set tyre pressure -> Yes

Hmm... Men vet du hvordan selve bilen regner ut lufttrykket og evt når den har får mye trykk eller lite iforhold til det som ble satt ved å nullstille trykket? For, så vidt jeg forstod på deg, så har det ikke noe med felgen, ventilen eller dekket? Har nemlig en diskusjon med noen andre på forumet her hvordan det hele er snekret sammen. Han mener det sitter i ventilen, og dermed er knyttet til felgen.

Alle bilene har vel noe av opplegget liggende (som f.eks Telephone menyen i iDrive..), men du må vel ha mobiltelefonforberedelse med bluethoot for at det skal fungere. Dersom du har sistnevnte, så trenger du bare koble opp telefonen mot bilen..

Gjør slik:

Telefoninnstillinger -> Aktiver

Søk etter enheter via telefonen din -> Koble til BMWxxxx -> Lag passord.

Deretter popper det opp et vindu inne på telefoninnstillingene hvor du får beskjed om å taste passord. Tast passordet du lagde når du søkte etter bilen med mobiltelefonen. Dermed skal alt fungere..

I utstyrslisten min, så står det ihvertfall dette:

640 CAR TELEPHONE PREPARATION

Tror ikke jeg har menyen for telefoninnstillinger nei, bare den standard nødanropstingen. Men veldig rart at bilen har mikrofoner i hytt og dynevær hvis den ikke er 99% klar for det?

Det går vel ikke, ettersom Hi-Fi høytallersystem har 10 høytallere og 2 sebwoofere. Logic7 har 13 høytallere og jeg mener det sitter en subwoofer ekstra. På Logic7 så får man jo høytallere i dørsidene bak, så da må jo disse modifiseres eller byttes ut før du har en kompl. Logic7 pakke.. Det er garantert ikke så lett som det tidligere eier skulle ha det til... :?

Jeg har i følge utstyrslisten:

663 RADIO BMW PROFESSIONAL

694 PREPARATION FOR CD CHANGER

Samt at jeg fysisk har én høytaler under hvert sete, som fungerer.

Har jeg da Hi-fi systemet med 10 høytalere? Beklager hvis jeg stiller for mange dumme spm ;) Liker bare godt å ha oversikten over min egen bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...