Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg har forstått så går det på hvor fort hjulet ruller i forhold til de andre hjulene (selvsagt korrigert for svinging). Et hjul med mindre lufttrykk enn vanlig vil få kortere omkrets, og dermed rulle fortere dersom bilen holder samme hastighet. Hvis et hjul plutselig ruller fortere enn tidligere på samme hastighet, evt ruller fortere enn de andre hjulene, merker bilen dette, og da går sensoren av. Det virker helt unaturlig at dette ligger i selve hjulet, da det ville vært mye mer komplisert i forhold til hjulbytte o.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sensor ved navet på bilen som registrerer hvert enkelt hjul. Den registrerer da om du mister trykket, så det har ikke noe med hverken felg eller ventil.. Da ville det, som du har nevnt, vært langt mer komplisert å bytte felger på disse modellene. I tillegg hadde de vel koster skjorta... :)

Hmm. Hva står det mere når du går inn på "Telephone"? Hvis du trykker ned iDrive hjulet så skal det komme noe som heter "Telephone settings" eller noe slikt. Du skal inn på den for å koble deg opp. Det kan være da at du ikke har denne muligheten. Jeg har 644 Mobiltelefonforberedelse med bluethoot grensesnitt.. Mht. at du da har 640 Mobiltelefonforberedelse kan det jo være at du må ha snap-in adapteren for å kunne bruke den opp mot bilen.. Jeg ville ha undersøkt med BMW.. :)

Etter det jeg da skjønner iht. utstyrslisten din, så har du ikke Hi-Fi, du har kun Radio BMW Professional. 663 Radio BMW Professional inneholder i tillegg til 6 høytallere 2 tunere og CD spiller.. :)

Håper dette hjalp deg litt på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RPA bruker samme sensorer som ABS og måler rullehastighet på hjulene (eller snarere forskjellen på denne). Det er således ingen egne sensorer for RPA som det blir påstått av noen her. Om du kjører aktivt eller om vinteren kan du oppleve at RPA slår inn. Jeg sliter om vinteren :wink:

Eldre sytemer (E46) hadde sensorer i felgene, ulempene er klare, men fordelen er at de faktisk målte lufttrykket.

Om du ikke har Navi, er det ingen GPS mottaker inne i haifinnen.

Knotten på dashen er mottaker for fjernbetjent sentrallås.

Sitteputesensoren byttes vel på samme måte som varmetråder som har røket, dvs å ta av setetrekket osv. Dyrt i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å teste alarmen, kan du enten jekke opp ene siden eller åpne et vindu og så vente ett minutt ca og så stikke armen inn. Da skal alarmen gå. Er iallfall slik på min e90.

Hvordan får man da stoppet fa'nskapet..? :P

Da er det bare å låse opp igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å legge på pigg på de orginale M-felgene til vinteren og må skaffe meg sommerhjul.

Noen som har erfaring med 21" på E60/61?? Ser Schmiedmann har 21-tommere til E61.. (Bilde av de jeg har lyst på lagt ved)

Dekken som leveres med er 9x21 med 245/35 dekk foran og 10x21 med 285/30 dekk bak.. Jeg kunne forresten velge to typer E61 på nettsidene til Schmiedmann; E61 og E61LCI - noen som vet hva den siste, E61LCI, vil si? Er kun når jeg velger biltype E61LCI jeg kan velge 21-tommere....

http://www.motortechnik.no/index2.htm

7i2s3vqbfuws5fprf5mo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21" med 35 og 30 profil blir vel helt fei. Jeg kjører jo med 20" og har da 30 og 25 profil. Du bør vel gå ned i det samme, om ikke mindre for at 21" skal bli riktig.. Det er forøvrig svært, svært få som monterer 21" og 22" på E60/E61.. De fleste monterer 20" på E60/E61 M5, men enkelte kjører også på med 21" på M5. Men de skal jo ha en litt annen profil på dekkene enn det en vanliog 5'er skal ha.

LCI står for Life Cycle Impulse, altså en Facelift. BMW har begynt å bruke LCI på alle deres nye facelift modeller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at ca ALLE nettsteder på nettet som har felger til E60, ikke selger 20"?

Nevner f.eks. GSbildeler og Modbargains..

Hva syntes forresten folket om BMW 166-felgene? Blir disse bra på E60? Tenker da at jeg evt pingler ut med bare 19".

Tar da dim-en som står i B-stolpen slik at jeg har faktisk LOVLIGE felger på bilen: 235/35-19 foran og 275/30-19 bak.

Slik blir da bilen:

FAKTISK, så har jeg også planer om å ha SAMME ACS-leppe foran. Tror at M-tech fronten blir for dyr for min del.. Hva syntes folket om DEN også? ;)

ie1h095dhum98tbacohq.jpg

13fpukvkzb0vmjn4q3fc.jpg

em02xkjdh9suk2e89l9q.jpg

wjyzifo1l827aii0crd9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...