Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Plages du får tiden tinnsoldaten..? Ville uten tvil tatt bilen inn på BMW og fått sjekket den om jeg hadde hatt den bremsefeilen. Du trenger vel sikkert software oppgradering. Får selv i slutten av mai. Den har gjort litt forskjellig rart i det siste, men ikke fått noen meldinger på bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den e jo enkel

Gå inn på menyen på i-driven , mener du trykker i senter og velger service og der er det noe som heter RPA , der nullstiller du denne meldingen.

Må gjøres hver gang jeg skifter mellom vinter og sommer hjul.

Må gjøres når bilen står i ro , det er det eneste spesielle med denne operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den e jo enkel

Gå inn på menyen på i-driven , mener du trykker i senter og velger service og der er det noe som heter RPA , der nullstiller du denne meldingen.

Må gjøres hver gang jeg skifter mellom vinter og sommer hjul.

Må gjøres når bilen står i ro , det er det eneste spesielle med denne operasjonen.

Skal prøve! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er er en plass med service eller kan være det var vehicle settings , en av to . Så må du scrolle bortover oppe på valgene så finner du RPA , mener det var det det het , men det er ikke så mange valg der oppe , du ser når du har funnet rett , då er det ingen tvil.

Initialise settes igang , på min setter jeg bare denne igang og venter 1 minutt så klikker jeg meg ut til hovedmenyen. Då skal meldingen være borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk ned iDrive hjulet -> Veichle settings -> RPA -> Set tyres pressure -> yes. Da skal du finne fram. Bilen må stå stille, men motoren må gå når du gjør dette. Vips, så er feilmeldingen borte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mine nye felger levert denne uken.

20" Larzon Innovation - 245/35/20 foran og 285/30/20 bak

Jeg har et 30 mm senkesett som jeg også vil ha på. Håper bare det er plass.

Noen som har noe tilsvarende på sin bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mine nye felger levert denne uken.

20" Larzon Innovation - 245/35/20 foran og 285/30/20 bak

Jeg har et 30 mm senkesett som jeg også vil ha på. Håper bare det er plass.

Noen som har noe tilsvarende på sin bil?

Både jeg, Saltkjelen og Tinnsoldaten har noenlunde tilsvarende som deg, bare at vi alle har 245/30-20" foran og 285/25-20" bak, altså en profil lavere enn deg både foran og bak.

Min bil er senket en god del mer enn 30 mm, og det er ingen problem hos meg. Imidlertid er korrekt innpress på felgen alfa & omega.

Sleng ut bilder når du har montert delene! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter mine nye felger levert denne uken.

20" Larzon Innovation - 245/35/20 foran og 285/30/20 bak

Jeg har et 30 mm senkesett som jeg også vil ha på. Håper bare det er plass.

Noen som har noe tilsvarende på sin bil?

Ja det blir kanskje feil profil... :? Samme profil som jeg har med 19"ere og 245 foran og 275 bak. Siden dekkene dine i tillegg er bredere, vil 30 og 35% gjøre at dekkene dine blir høyere enn mine. Pluss den ekstra tommen på felgen din. Min er kun org senket, men det var ikke mye om å gjøre før den tok i bak når bilen var fullpakket til ferie. Vet ikke hvordan innpress jeg har bak, men på 19"ere skal det iallefall være 32mm. Det er ikke lett å få tak i felger med det inpresset. Så mye innpress har ikke jeg tror jeg. Så har du feks 20mm i innpress ville jeg prøvd å fått ombestilt dekkene i "rett" dim. I tillegg vil jo bilen din bli like høy som original etter du har senket den om du har så store hjul.

Mener ikke skremme deg, men det kan hende du sliter bak om det er feil innpress. for du er i grenseland tror jeg! :) En annen ting er at det kan variere med over 2 cm på forskjellige dekkmerker selv om de har akkurat samme dimmensjon. Så dekket ditt på 285 kan i teorien være smalere enn mitt 275! Håper det går i orden for deg iallefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forsikret av leverandør (Big-Wheels) at det skulle passe.

Felgene blir levert med nankang ns-2

Usikkerhetsmomentet er jo senkingen siden det er uorginalt.

Hvor mye lavere er M understellet enn det "orginalet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forsikret av leverandør (Big-Wheels) at det skulle passe.

Felgene blir levert med nankang ns-2

Usikkerhetsmomentet er jo senkingen siden det er uorginalt.

Hvor mye lavere er M understellet enn det "orginalet"?

Mener det senker ca. 15 mm sammenlignet med originalt understell. Det er dog noe stivere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...