Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Då har eg henta bilen etter at den har bytta alle bremserør bakover nesten heilt ifrå fronten og bakover, alt varkje rusta, men dei tok like godt nesten alt når ein først var igang.

Fekk beskjed om at der var litt overflaterust under dekselet der og, so tenker eg skal sandblåse no snart og fjerne det, men vurdera å tectylere heile bilen når eg først er igang. Rekna med at det er best å få jobben "Dokumentert", altso fare til eit firma.

Nåken synspunkt på det?

Er det nåken plassa på E60 Karrosserie som er veldig utsatt for rust på dei bilane her? er forøvrig ein 2004 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bilen er import og derfor ingen garanti i Norge annet enn rustgarantien.

Min er også importert, men som Premium Selection av BMW selv da den var 6-7 mnd. Fikk full garanti og reklamasjonsrett på det fra registreringsdato i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig da! Heldig med den. Nei, jeg kan ikke unne meg den luksusen gitt, må betale for hver ting som ryker. Heldigvis har jeg ikke hatt for mange problemer med bilen i forhold til mange andre med E61...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare rustgarantien igjen da.. :-)

Ser på en E60 selv nå, en 04 model som er registrert 03.

Mener den er norsk og.

Den er fin pris på og alt dette her, men den sliter veldig med rust på underside av fører dør og en liten boble på førerside framskjerm("vanlig" har jeg hørt), og lurer på om garanti vil dekke det? Eller om den 6 åren som ble oppgradert til 12 år ikke gjelder denne da den er 03registret og 04 modell?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel på registreringsdato tror jeg. Så det er bare 6 år på den, altså ikke noe garanti lengre. Men skremmende å høre om slike rustskader allerede. Trodde vi ble kvitt det etter E39/E46. Har ikke funnet noe på min 06/07.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare rustgarantien igjen da.. :-)

Ser på en E60 selv nå, en 04 model som er registrert 03.

Mener den er norsk og.

Den er fin pris på og alt dette her, men den sliter veldig med rust på underside av fører dør og en liten boble på førerside framskjerm("vanlig" har jeg hørt), og lurer på om garanti vil dekke det? Eller om den 6 åren som ble oppgradert til 12 år ikke gjelder denne da den er 03registret og 04 modell?

Takk på forhånd!

Ser det er begynt å boble seg på ene bakdøren, og bakluken på min også ..

Litt irritert over at jeg ikke snappet opp dette da jeg kjøpte bilen for 2 mnd siden #-o

Forventet at BMW ikke rustet. Spesielt ikke etter å ha hatt en 20 år gammel E34 med såvidt antydning til overflaterust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare rustgarantien igjen da.. :-)

Ser på en E60 selv nå, en 04 model som er registrert 03.

Mener den er norsk og.

Den er fin pris på og alt dette her, men den sliter veldig med rust på underside av fører dør og en liten boble på førerside framskjerm("vanlig" har jeg hørt), og lurer på om garanti vil dekke det? Eller om den 6 åren som ble oppgradert til 12 år ikke gjelder denne da den er 03registret og 04 modell?

Takk på forhånd!

Ser det er begynt å boble seg på ene bakdøren, og bakluken på min også ..

Litt irritert over at jeg ikke snappet opp dette da jeg kjøpte bilen for 2 mnd siden #-o

Forventet at BMW ikke rustet. Spesielt ikke etter å ha hatt en 20 år gammel E34 med såvidt antydning til overflaterust.

Hehe, viktig viktig. Men å forvente det av bmw er da litt feil også? ;)

ny dør bak er ikke så forferdelig dyr da, bare lakkering som koster litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset rust i bakluka under der skiltlysene sitter og i begge bakskjermene på garanti i fjor vår!

Forskjermer og panser er aluminium på min hvertfall så det skal jo ikke ruste ;-) kanskje det ikke er Alu på 2003 modell?

Gjelder den 12 års rustgarantien på 2004-modeller altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset rust i bakluka under der skiltlysene sitter og i begge bakskjermene på garanti i fjor vår!

Forskjermer og panser er aluminium på min hvertfall så det skal jo ikke ruste ;-) kanskje det ikke er Alu på 2003 modell?

Gjelder den 12 års rustgarantien på 2004-modeller altså?

Fra og med 1/1-2004 gjelder den på alle BMW-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset rust i bakluka under der skiltlysene sitter og i begge bakskjermene på garanti i fjor vår!

Forskjermer og panser er aluminium på min hvertfall så det skal jo ikke ruste ;-) kanskje det ikke er Alu på 2003 modell?

Gjelder den 12 års rustgarantien på 2004-modeller altså?

Jepp og nettopp derfor søkte jeg eksplisitt etter 2004 modell når jeg handla bil.. 2003 mod var uaktuell grunnet bare 6 år rustgaranti..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...