Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har du bilde? På min preface ligger den i en boks som bare var tettet med fett. Dårlig patent, kjent problem med fukt og vann her. Vet at når den ble bytta så hadde BMW et oppdatert "pakningssett", som de så fin kalte det. Kan de putene være tettinger til de to spaltene på sidene? Vet ikke om det er likt på LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er ny her.men leter etter litt hjelp. Har fått litt dårlig drag på lavt turtall, har hatt ute turbo og kløyvd den og vasket rein vnt, innsug, sjekket swirl flaps, agr, begynner å holde en knapp på lmm, har bra trøkk fra 2800 rpm. Har sjekket ladetrykk som ligger rundt 1.fått knurre/pumpe lyd under innsug. Finner ikke noe i feilminnet. Mt57tu25. Trenger litt hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikset rust i bakluka under der skiltlysene sitter og i begge bakskjermene på garanti i fjor vår!

Forskjermer og panser er aluminium på min hvertfall så det skal jo ikke ruste ;-) kanskje det ikke er Alu på 2003 modell?

Gjelder den 12 års rustgarantien på 2004-modeller altså?

Jepp og nettopp derfor søkte jeg eksplisitt etter 2004 modell når jeg handla bil.. 2003 mod var uaktuell grunnet bare 6 år rustgaranti..

Nei, fy faen.. Kødder du?

Går grensen på 2004?

Mega-flaks!!

08/2003 :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde? På min preface ligger den i en boks som bare var tettet med fett. Dårlig patent, kjent problem med fukt og vann her. Vet at når den ble bytta så hadde BMW et oppdatert "pakningssett", som de så fin kalte det. Kan de putene være tettinger til de to spaltene på sidene? Vet ikke om det er likt på LCI.

Skal fikse bilde i løpet av dagen. Har ikke studert putene, men det virker som de skal benyttes til å forhøye antennen samt for å tette bedre. Men jeg skal ta bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ogis, angående lyktejustering - det finnes en manuell justering du kan gjøre på xenonlamper også. Oppå selve lyktehuset finnes det to store stjerneskruer i hvit plast.

Den ene er for sideveis og den andre til høyden. Sett på lyset inntil en vegg og skru ivei..

Til alle dere uheldige folk med stasjonsvogn og dertilhørende problemer i bakluke - kjøp sedan :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gica postet dette for noen dager siden. Der står det noe angående putene til antenne problemet tror jeg

Hvis du ikke er registrert på 5series kan du søke på dette pdf navnet på google.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gica postet dette for noen dager siden. Der står det noe angående putene til antenne problemet tror jeg

Hvis du ikke er registrert på 5series kan du søke på dette pdf navnet på google.

Sent from my GT-P5110 using Tapatalk 2

haha føler meg litt dum! Hadde jo lastet ned denne pdfen. Her står alt, takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ogis, angående lyktejustering - det finnes en manuell justering du kan gjøre på xenonlamper også. Oppå selve lyktehuset finnes det to store stjerneskruer i hvit plast.

Den ene er for sideveis og den andre til høyden. Sett på lyset inntil en vegg og skru ivei..

Til alle dere uheldige folk med stasjonsvogn og dertilhørende problemer i bakluke - kjøp sedan :mrgreen:

takk takk du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Får melding om at bremselys er gåent, men når jeg sjekker er det ok og etter noen trykk på bremsen går meldingen bort. Har fra før fått konstantert brudd i ledningene til bakluka på varmetråder så lurer på om dette kan settes i sammenheng med dette?

Håper å få skiftet kablene på garanti og saken er til behandling hos bilselger, men ser i andre tråder her på forumet så er det vell et tynt håp............... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har greie på hva det koster med ny fører dør(KUN døra)? Ulakkert/lakkert pris?

Vurderer å kjøpe en E60 nå, men den har ett alvorlig tilfelle av rust på fører døren, noe som skremmer meg litt(kan se ut som den har slått borti noe å bare blitt lakkert over.. Er en 2003 mod. Har også en rust boble på framskjerm på samme side, dyrt med det og eller?

Også, hva burde jeg se etter når jeg skal titte på dem?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ser litt på E60 om dagen og lurer på om det er noen som har noen erfaringer med 520i 4 sylinderen som kom med faceliften i slutten av 2007. Jeg ser den fikk den nye girkassa på automatgirede versjoner, selv om jeg helst ønsker meg manuell.

Hvordan er de kontra f.eks en 520i 2.2 6 sylinder? Tenker på forbruk, lydopplevelse, effektkurve på lave/høye turtall, vedlikehold, vektfordeling i bilen 4`er kontra 6`er osv.

Finner bare tester med 6`eren på nettet og det ligger 2 med 4`eren ute på finn.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ser litt på E60 om dagen og lurer på om det er noen som har noen erfaringer med 520i 4 sylinderen som kom med faceliften i slutten av 2007. Jeg ser den fikk den nye girkassa på automatgirede versjoner, selv om jeg helst ønsker meg manuell.

Hvordan er de kontra f.eks en 520i 2.2 6 sylinder? Tenker på forbruk, lydopplevelse, effektkurve på lave/høye turtall, vedlikehold, vektfordeling i bilen 4`er kontra 6`er osv.

Finner bare tester med 6`eren på nettet og det ligger 2 med 4`eren ute på finn.no.

Har ikke så VELDIG mye å komme med, men har prøvd motoren i 320Ci, og der virket den både sterk og kultivert.

Lyden er selvfølgelig ikke R6-materiale, men den låt ganske så bra til R4 å være!

Av driftsmessige ting, så sliter de visstnok litt med forbruk av coiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står sikkert ett eller flere steder her, søkte men fant ikke noe i farten. Hvordan bytter jeg pæra bak varmejusteringa på høyre side? Selve tallene er mørke og trenger sårt ei ny pære tydeligvis. Samme gjelder på det ene 12v uttaket i baksetet. Lyset borte der også. Noen som kan hjelpe meg litt der, før jeg river av alt på bilen. :-)

Og ser over her at koppholdere foran ikke er gull, savner det foran på min.. Men da spørs det vel om det er noe å montere for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...