Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Står sikkert ett eller flere steder her, søkte men fant ikke noe i farten. Hvordan bytter jeg pæra bak varmejusteringa på høyre side? Selve tallene er mørke og trenger sårt ei ny pære tydeligvis. Samme gjelder på det ene 12v uttaket i baksetet. Lyset borte der også. Noen som kan hjelpe meg litt der, før jeg river av alt på bilen. :-)

Og ser over her at koppholdere foran ikke er gull, savner det foran på min.. Men da spørs det vel om det er noe å montere for min del.

Pæren til ringene rundt 12v kontakten bak er 61346915065 for biler før 03/2006 og 61316985895 for biler etter 03/2006.

Når det gjelder varmejusteringen mener du vel klimapanelet antar jeg? Her er det ikke utbyttbare pærer, så du må enten fram med loddebolt og egeninnsats eller kjøpe nytt panel.

Når det gjelder koppgholderene foran er ikke dette så håpløst som enkelte billedillustrasjoner skal ha det til. Jeg kan forstå det dersom vedkommende tilter opp setet i forkant maks og ligger i baksetet, men det gjør vel de færreste. Synd du må bytte dashbord for å ettermontere koppholdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen, du har god greie på følgende (selv om det ikke er E60/61 relatert):

Når jeg har koblet opp angeleyes og begge sider funker som bare det MEN blinklys på ene siden forann lyser også konstant sammen med ringene, hva er da galt ?

Hva har jeg koblet feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen, du har god greie på følgende (selv om det ikke er E60/61 relatert):

Når jeg har koblet opp angeleyes og begge sider funker som bare det MEN blinklys på ene siden forann lyser også konstant sammen med ringene, hva er da galt ?

Hva har jeg koblet feil?

Når blinklys lyser konstant så er det fordi bilen tror at parklyset ikke lyser.. Dårlig kontakt i AE eller så bruker AE for lite strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står sikkert ett eller flere steder her, søkte men fant ikke noe i farten. Hvordan bytter jeg pæra bak varmejusteringa på høyre side? Selve tallene er mørke og trenger sårt ei ny pære tydeligvis. Samme gjelder på det ene 12v uttaket i baksetet. Lyset borte der også. Noen som kan hjelpe meg litt der, før jeg river av alt på bilen. :-)

Og ser over her at koppholdere foran ikke er gull, savner det foran på min.. Men da spørs det vel om det er noe å montere for min del.

Pæren til ringene rundt 12v kontakten bak er 61346915065 for biler før 03/2006 og 61316985895 for biler etter 03/2006.

Når det gjelder varmejusteringen mener du vel klimapanelet antar jeg? Her er det ikke utbyttbare pærer, så du må enten fram med loddebolt og egeninnsats eller kjøpe nytt panel.

Når det gjelder koppgholderene foran er ikke dette så håpløst som enkelte billedillustrasjoner skal ha det til. Jeg kan forstå det dersom vedkommende tilter opp setet i forkant maks og ligger i baksetet, men det gjør vel de færreste. Synd du må bytte dashbord for å ettermontere koppholdere.

Så det er da faktisk ikke å få byttet pærer bak der nei.. Enkelt.. Irriterende, ettersom det den ene knotten har lys, mens den andre (passasjersiden) dessverre da ikke har.. Trodde det faktisk satt pærer bak der. Og mener den knotten som du justerer hvor mange grader du vil ha i bilen ja. Mulig det da heter klimapanel ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Var vel ikke prisen evt som bekymret meg.. Var vel heller de ti tommeltottene mine. :D Bil og meg er ikke en god kombinasjon. Men prøver så godt jeg kan, så da skal jeg da få sett på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens... Nå trenger jeg virkelig hjelp.

Diversity antennen ble byttet idag (av meg) uten at Radioen eller fjernkontrollen fungerte som de skulle. Er redd jeg har ledningsbrudd igjen.

Problemet er nok at ledningsbruddet befinner seg i kanalen for glassluken, og som jeg kan se er kanalen festet til punktene hvor glasset er festet. Disse hengslene har jo noen fjærer og derfor garantert ett helvete å fikse, i forhold til bruddene som er for selve bagasjedøren. Forslag ?

Det jeg også lurte på var om jeg skulle prøve å ta dette på reklamasjon hos importøren av bilen, men hvor lang reklamasjontid har jeg krav på? Bilen ble importert i 2010 av ett firma som kun spesialiserer seg på import av BMW. Det var dem jeg kjøpte bilen av. Kan jeg kreve reklamasjon fra dem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal montere dobbel eksos på min E61 525 DAT.

Har panoramatak og eksos er bestilt deretter. supersport duplex.

Men jeg må helt sikkert flytte nivåregpumpe inn i bilen? Har lest litt at noen har gjort det.

Noen som har erfaring med å gjøre det slik?

Tenkte å forbrede meg litt før eksosen kommer:)

Slangelengde til belger for kort?

-Må sikkert skaffe lengre slange? Dim på slange? Spesiell i enden?

-Hvor plassere pumpen i bilen?

-Hvor gjennomføre kontakt til nivåreg inn i bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal montere dobbel eksos på min E61 525 DAT.

Har panoramatak og eksos er bestilt deretter. supersport duplex.

Men jeg må helt sikkert flytte nivåregpumpe inn i bilen? Har lest litt at noen har gjort det.

Noen som har erfaring med å gjøre det slik?

Tenkte å forbrede meg litt før eksosen kommer:)

Slangelengde til belger for kort?

-Må sikkert skaffe lengre slange? Dim på slange? Spesiell i enden?

-Hvor plassere pumpen i bilen?

-Hvor gjennomføre kontakt til nivåreg inn i bil?

Hei,

sjekk med brukeren ArneR her inne. Mener han gjorde noe tilsvarende på sin E61. Har sikkert noen tips å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som bytter diversity antennen (E61) og får forsatt problemer med radiosignalene / fjernkontroll har garantert kabelbrudd.

Hadde 3 nye brudd, alle på motsatt side i forhold til siden jeg hadde fikset i sommer. Sender nå hele bilen på verkstedet for å bytte hele ledningsnettet komplett på begge sider. Ser at det er tendens til flere brudd på samme kabelstrekke.

Fikk heldigvis kompispris, så prisen ble ikke så ille selvom jeg må ut med en del penger.

Alle som bytter diversity antennen må også ha nye puter som skal under "takspoileren".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...