Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor stor og omfattende jobb er det egentlig å bytte interiørlister i en E61..? Har funnet en bil som er mer enn perfekt for meg med unntak av at det er poppel interiørlister. Og deeet sliter jeg litt med å vende meg til. Har hatt grå poppel og det er kjempefint, men denne har lyst tre og det takler jeg ikke. Kunne tenkt meg å bytta til nesten hva som helst annet. Håper noen kan gi oppløftende svar, men frykter det er mye jobb.

De foran er det bare til å nappe av, men jeg tror dørtrekkene må av for de på dørene.

Ja, dørtrekkene må av for å ta dørlistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen måte jeg kan måle meg frem til om det er bryter/håndtak som er grunnen til at den automatiske baklukeåpneren ikke funker, eller om det er brudd i ledningsnett?

For å åpne luka må jeg gjøre følgende:

Åpne glassluka med knapp på luka

Bruke den reserve-wiren til og åpne. (Da går motoren til åpne/lukke-mekanismen tror jeg)

Når jeg legger sammen luka igjen, og legger den nesten helt ned, går den automatisk igjen og låser seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig har jeg ikke sjekket om den knappen er der :roll:

Heller ikke prøvd med nøkkelen.. Får se etter i morgen!

Skal jeg evt ha den knappen under luka for å lukke med?

Jeg mener jeg har automatisk åpning/lukking i alle fall, da det er en motor som starter og dure når det åpnes manuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være knapp under luken om du har automatisk åpning/lukking ja. Du vil også se det på venstre demper på luken, da denne er mye tykkere enn den andre.

Det er forøvrig soft close på bakluken på alle e61, denne lager alltid litt lyd ved åpning/lukking (det er denne som drar luken inn når du skal lukke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel greit å finne ut om jeg har det først :)

Skal se etter i morgen jeg, så får du ha tusen takk for hjelp! Du har god styring på dette, så setter pris på at du tar deg tid til og svare. Regner med nye spørsmål kommer i morgen når jeg får sett over det du har nevnt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være knapp under luken om du har automatisk åpning/lukking ja. Du vil også se det på venstre demper på luken, da denne er mye tykkere enn den andre.

Det er forøvrig soft close på bakluken på alle e61, denne lager alltid litt lyd ved åpning/lukking (det er denne som drar luken inn når du skal lukke).

Hva legger du i soft close egentlig? Har automatisk bakluke, men bakluka på min bare smeller igjen. "Bremser" bakluka på din opp før den lukker slik at den bare drar den forsiktig på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være knapp under luken om du har automatisk åpning/lukking ja. Du vil også se det på venstre demper på luken, da denne er mye tykkere enn den andre.

Det er forøvrig soft close på bakluken på alle e61, denne lager alltid litt lyd ved åpning/lukking (det er denne som drar luken inn når du skal lukke).

Hva legger du i soft close egentlig? Har automatisk bakluke, men bakluka på min bare smeller igjen. "Bremser" bakluka på din opp før den lukker slik at den bare drar den forsiktig på plass?

Det gjorde luken på e61 som jeg hadde hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er å betegne som soft close, standard luken på E61.

Er mer motoriseringen på låsen mener jeg, uten å være 100% sikker.

Har automatisk bakluke på min, og er vel en feature jeg gjerne vil ha igjen for å si det slik.

Denne kan åpnes via nøkkelen, eller nede ved forbrønnen på venstre side, der sitter det en knapp, omtrent der du popper panseret.

Kan også ta bak på bakluken, der håndtaket er, da begynner den også å gå automatisk.

Soft close syns jeg personlig er noe tjafs, spesielt med små barn inn og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakluken min bremser og blir dradd inn når den lukkes ja, noe som gjør at man bare kan legge den inntil og slipper å kleise den igjen. Nå har jeg også riktignok automatisk bakluke, men det har jeg montert selv etterpå.

Ganske sikker på at soft close på bakluken alltid har vært standard på e61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er jo å sjekke utstyrslisten for "SA316 Automatische Heckklappenbetätigung", da slipper du å gå ut. :)

Da har jeg, uten og gå ut, funnet ut at jeg ikke har det :) Da kan det spøke for bryteren/håndtaket utvendig kanske? Eller er det ledningsnettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakluken min bremser og blir dradd inn når den lukkes ja, noe som gjør at man bare kan legge den inntil og slipper å kleise den igjen. Nå har jeg også riktignok automatisk bakluke, men det har jeg montert selv etterpå.

Ganske sikker på at soft close på bakluken alltid har vært standard på e61.

E61 med 316 automatisk baklukebetjening har ikke soft close som standard. Der smeller den igjen den siste biten. Vanlig E61 har soft close som standard.

Film av bil med option 316 fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt mine penger på ledningsnettet tror jeg.

Det er ikke sannsynlig at f.eks glassluke også skulle vært ute av drift da? Om det er ledningsnettet? Viskeren bak funker heller ikke, så det igjen sier vel kanskje ledningsnett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...