Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

E61 med 316 automatisk baklukebetjening har ikke soft close som standard. Der smeller den igjen den siste biten. Vanlig E61 har soft close som standard.

Film av bil med option 316 fra fabrikk.

Jeg har sjekket litt i helga, og jeg har softclose på min bakluke. "Problemet" er at den lukker seg for hardt.

Jeg er derfor litt spent på hvor du har denne infoen fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en E61 med standard bakluke og en med automatisk (og softclose på sidedører etc.). Den med standard luke er det bare å legge inntil så lukker den seg selv. Den med automatisk luke smeller den igjen som vist på filmen, om enn ikke med så hard lyd men det antar jeg kan være opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en E61 med standard bakluke og en med automatisk (og softclose på sidedører etc.). Den med standard luke er det bare å legge inntil så lukker den seg selv. Den med automatisk luke smeller den igjen som vist på filmen, om enn ikke med så hard lyd men det antar jeg kan være opptaket.

Som nevnt har jeg testet dette på min nå. Om man lukker en bakluke med automatisk åpning manuelt kan man legge denne inntil på samme måte som man gjør med en manuell bakluke, så dras den igjen. Dvs. den har akkurat samme softclose funksjon som en manuell bakluke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble kartet svart på min navi business. Har kart fra 2007 på original DVD. Det ble bare svart en dag det var iskaldt (uten at jeg aner om det har noe å gjøre med saken). Kjørte på butikken så fungerte det og da jeg skulle kjøre fra butikken var kartet svart. Noen som har erfart lignende?

Er det problematisk å teste med en kopi jeg har lastet ned for 2013 som er brent ut på DVD? Kjøper evt. ny DVD om det fungerer, men spent på å høre om noen har dårlige erfaringer med nedlastede kopier.

Kan en renseCD i spilleren rette opp noe?

Håper noen kan hjelpe.

Ingen som har hatt problemer med Navi business? Har nå prøvd mitt kart i annen bil og der fungerte det fint. Annet originalt kart fungerte ikke i min... Den spiller CD helt fint og skjermen er helt i orden, med unntak av kartet enten er sort eller grått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen/et verksted til å ta en full oppdatering av softwaren i bilen.

Måtte til for at min skulle spise nyeste kartet.

Skal innom verksted og kan mistenke/håpe på software, men siden det er det gamle kartet fra -07 så er det også rart om det plutselig skal slutte å fungere...

Edit: Har undersøkt litt nå og det viser seg at både stemmeguiding og piler fungerer helt fint. Navigasjonen fungerer altså som den skal, men den viser ikke kartet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge om til CIC er ikke så veldig dyrt. Det er faktisk ikke så veldig mye dyrere enn å montere Dynavin-enheter, og det ser en trilliard ganger bedre ut. :)

Jeg er snart i gang med med andre CIC-ettermontering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulighet for å få satt inn Internet / BMW Live Activation i en 07/08 BMW E60 M5?

http://www.bimmer-tech.net/shop/bmw-e60 ... activation

Dersom du har ettermontert CIC navigasjon og combox er dette mulig. Hvis ikke må du nok gjøre dette først ;)

Er ikke det(CIC navigasjon og combox) i på en 07/08 model? Eller kom det i / etter 2010?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bygge om til CIC er ikke så veldig dyrt. Det er faktisk ikke så veldig mye dyrere enn å montere Dynavin-enheter, og det ser en trilliard ganger bedre ut. :)

Jeg er snart i gang med med andre CIC-ettermontering.

Det så meget bra ut i din tråd om CIC ombygging :-)

Du skriver at du har brukt ca 4-5timer på hele CIC bytte jobben? Med dem nye knappene i midtkonsollen, bytte av skjerm og computer og DVD spiller? Har du da internet & google maps?

Ca pris på alt som trengs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke internett, BMW apps og alt det der da jeg ikke har combox. Ellers har jeg det du nevner.

CIC kom forøvrig i løpet av modellåret 2009. Combox ble aldri levert til e60, så der må det jukses litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E61 med 316 automatisk baklukebetjening har ikke soft close som standard. Der smeller den igjen den siste biten. Vanlig E61 har soft close som standard.

Film av bil med option 316 fra fabrikk.

Jeg har sjekket litt i helga, og jeg har softclose på min bakluke. "Problemet" er at den lukker seg for hardt.

Jeg er derfor litt spent på hvor du har denne infoen fra?

Jeg mener at alle E61 egentlig har softclose på bakluka, men at den el. bakluka på noen biler lukker litt for hardt.

I den fimsnutten hører man softclosefunksjonen prøve å gripe inn, men at den gir opp umiddelbart i og med at bakluka er helt lukket.

Jeg har også selv opplevd at viss noe mykt legges i klem for den el. bakluka, slik at den ikke får lukket bakluka helt. Så hører/ser du "softclose" funksjonen dra den igjen, men at den ellers bare smeller igjen slik som i filmen. Dette var da på en facelift, så kanskje prefacelift E61 er en annen sak, men tviler litt på det..

I tillegg så er det slik softclose fungerer, lukker du en dør med softclose for hardt så vil softclose gripe inn, men "gi opp" i og med at døra er helt lukket og den ikke klarer å dra den til seg noe mer. For at softclose skal fungere optimalt må man bare legge døra svakt inntil, for så å la softclosen lukke den helt inntil selv. I tillegg har du nå bevist det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...