Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Holder på med montering av M-Tech på min 04 530d. Noen som har bilder av hvordan det ser ut bak fangeren. Kjøpte nye "isoporinnlegg" og med de måtte jeg bruke noen små braketter. Men finner ikke ut hvor de skal stå. Ser vel nesten ut som to små vinkeljern... Delenr.: 51117896611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i andre lykter til min 2005 e60 fra en tid tilbake, de var seff ikke helt som mine. Men tok en grunndigere sjekk i dag å fant ut at begge lyktesetta er bi-xenon, men de jeg kjøpte var fra en 2006 mod.(facelift?). Noen som har peiling på om det går bygge de om så de passer? Var hovedsaklig den kransen som du setter pæra(holdern)i på selve lykta. + stikker på strømtilførsel til pæra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor jeg får kjøpt, den (pluggen) som tåkelys kontakta skal kobles i? Altså den som henger ut av fangeren og man setter kontakta for tåkelyset i? Den er ødelagt, da jeg satte på hb3 pærer istedetfor hb4 så må få byttet den ut! Noen som vet hvilken sikring det er for skiltlyspærene? Begge er gåen etter 2 ukers bruk! Får feilmelding!

Rattvarmen, slår seg av etter noen sekunders bruk, har noen opplevd det før?

Takk for alle mulige svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noe AUX-inngang i bilen. Hva er alternativet for å f.eks spille av Spotify fra iPhone?

Litt avhengig av hva slags utstyr du har fra før av (og årsmodell), men man får kjøpt AUX ettermonteringssats. Ulempen med dette er at iPhonen/iPoden vil være hovedenheten. Dvs. at lyd og sangebytter foregår via iPhone/iPod.

Man kan (dersom du ikke har dette) bygge om til CIC og ettermontere 6FL AUX/USB grensesnitt med styring av dette via bilens anlegg. Kjøper du combox i tillegg har du den ultimate "multimedia" pakken.

hei. jeg har kjøpt med 03/04 modell 530d med navi. men uten AUX. og lurte på om dette er kostbart? og er det mulig og ettermontere så mobilen fungerer mot bilen? som hans free og? gjenom bloothoth? og kunne jeg fått litt forklaring på hva CIC er og 6FL/USB?

mvh bjørnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempetråd :-) bra info og fikk lyst til og gjøre det ja :-) men hva er ca totalpris for dette? sikkert vanskelig og få brukte deler? jeg har den lille sjermen så trenger vell alt jeg da.

Du må nok regne med et sted mellom 10-15000. Er endel sett på eBay, i tillegg finnes det firmaer som leverer komplette pakker med det du trenger inkl. koding (kanskje med unntak av deksler), men det er somregel dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har akkurat hentet meg en 2006 530xdat m-sport. helt fantastisk bil og er kjempe fornøyd, men syntes den er for høy.

er det noen her som har erfaring med senk på disse med 4x4? noen som kan anbefale noe senke sett?

har alle e61 nivåregulering bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempetråd :-) bra info og fikk lyst til og gjøre det ja :-) men hva er ca totalpris for dette? sikkert vanskelig og få brukte deler? jeg har den lille sjermen så trenger vell alt jeg da.

Du må nok regne med et sted mellom 10-15000. Er endel sett på eBay, i tillegg finnes det firmaer som leverer komplette pakker med det du trenger inkl. koding (kanskje med unntak av deksler), men det er somregel dyrere.

Er det noen firma som gjør dette i Stavanger området?

Jeg kommer til å kjøre opp og ned til Spania et par ganger(etter sommeren -13). Er det billigere og bedre å gjøre det i utlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har akkurat hentet meg en 2006 530xdat m-sport. helt fantastisk bil og er kjempe fornøyd, men syntes den er for høy.

er det noen her som har erfaring med senk på disse med 4x4? noen som kan anbefale noe senke sett?

har alle e61 nivåregulering bak?

Heisan.

Jeg har akkurat samme bil som deg. Det er fult mulig å senke disse 30-35mm fremme.

Bak må du justere dette via coding eller link stag. Jeg skal gjøre dette til sommeren selv

da jeg er eng med deg at senk trengs til disse Xdrivene.

Alle E61 kom med nivåregulering såvidt jeg vet. Men rett meg vist jeg tar feil.

Husk at vist du skal kjøpe nye felger at du ikke kan bruke samme ET på felg som E61

bakhjulsdrift. Orginal ET på Xdrive er 43. Jeg kjører ET35 foran og bak, med 245 foran og 285 bak. Da bygger felg og dekk mer ut i hjulbuene. Og du trenger ingen spacer.

Hvis du trenger mer info om dette er det bare å gi meg en PM!

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har akkurat hentet meg en 2006 530xdat m-sport. helt fantastisk bil og er kjempe fornøyd, men syntes den er for høy.

er det noen her som har erfaring med senk på disse med 4x4? noen som kan anbefale noe senke sett?

har alle e61 nivåregulering bak?

Heisan.

Jeg har akkurat samme bil som deg. Det er fult mulig å senke disse 30-35mm fremme.

Bak må du justere dette via coding eller link stag. Jeg skal gjøre dette til sommeren selv

da jeg er eng med deg at senk trengs til disse Xdrivene.

Alle E61 kom med nivåregulering såvidt jeg vet. Men rett meg vist jeg tar feil.

Husk at vist du skal kjøpe nye felger at du ikke kan bruke samme ET på felg som E61

bakhjulsdrift. Orginal ET på Xdrive er 43. Jeg kjører ET35 foran og bak, med 245 foran og 285 bak. Da bygger felg og dekk mer ut i hjulbuene. Og du trenger ingen spacer.

Hvis du trenger mer info om dette er det bare å gi meg en PM!

Morten

Takk takk, trur nok 30mm blir knall bra, d blir vell litt lavere enn rwd med m sport. passer senkesett fra rwd på 4x4? fant ikke nån fjære som va beregnet for x drive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, trur nok 30mm blir knall bra, d blir vell litt lavere enn rwd med m sport. passer senkesett fra rwd på 4x4? fant ikke nån fjære som va beregnet for x drive

Disse er til din bil:

http://www.bsbildeler.no/?pno=117871

For alt jeg vet så kan det være de går over ens med RWD, men jeg ville ikke satset på det.

Schmiedmann har også fjærer som er 30mm, men du må ta kontakt med dem for å

få di riktige.

Msport RWD er vel 20mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...