Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ja mener det er 15mm. Men kontra en uten er den mye stivere. Og det er i og for seg en bra ting når man kjører med bredde på bakhjula, for jeg tror det er en av årsakene til at turen med fylt bagasjerom gikk bra. Hvis ikke ville rompa på bilen trolig blitt så mye mykere at hjulbuene hadde tatt i dekkene i humper. Men du får nå bare prøve! :) Har de garantert de dekkene, så bytter de vel også om det blir feil. :)

Jeg har nankang ultra sport ns2. Så da har vi vel samme dekkene. 8) De sporer svært lite med min dim og understell, men en del støy. Om man får noe mindre støy med andre dekk er jeg litt usikker på, men siden du har høyere profil så får vel du litt mindre støy i din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er felgene kommet på bil og jeg er godt fornøyd. Bilen ble en helt annen i positiv forstand.

Jeg har ikke fått på senkesettet enda og er enda mer usikker enn før på om det går.

Jeg burde nok sikkert gått for samme profil som dere har.

Bildene ble ikke så bra, det gikk litt fort men skal se om jeg ikke får tatt noen nye.

6cau6veluuepz6ukvd7o.jpg

6cau6veluuepz6ukvd7o_thumb.jpg

2jn12na2ufvo96lry1ok_thumb.jpg

m3bhrg7pyoyqb2ktn6cs_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :D

Noen synspunkt i forhold til det du ser på bildet og eventuell 30 mm senking?

Kjipt og montere settet for og ta det av igjen liksom :?

Ja det var meget fine felger!!! 8)

Tror nok du kan senke bilen, men problemet kan komme når du reiser på ferie med fullpakket bagasjerom. :( Eller om du kjører i en hump. Ut i fra bildene ser det egentlig ut som det går. Iallefall foran. Vet du hvordan innpress det er på felgene bake nå? Hadde jeg hatt 30 i innpress tror jeg fint jeg kunnet kjørt med 285 bak. Men mine har bare 20 mm innpress. Cato kjører jo med 285 og skamsenk, men han har trolig over 30 i innpress samt at han har mindre profil...

Uten at jeg er noe ekspert, så kan du jo kanskje pakke bagasjerommet ditt med noe som er veldig tungt. Malmsekker eller vekter. Da vil jo bilen komme ned på rompa. Så kan du prøve å kjøre en tur på litt humpete vei. Og også kjenne litt på innsiden om det kjennes ut som dekket vil ta i skjermen.

Jeg ville nå bare satt på senkesettet, og tar det i når bilen har mye vekt bak, så kan du bare få valset skjermene. Koster vel rundt 1000 lappen for begge så.. Har du rundt 30 i innpress trooooor jeg det går bra. Er litt vanskelig å si for sikkert når du har annen profil enn det vi andre har. Vet ikke hvor mye det har å si likksom. :) Er som sagt absolutt ingen ekspert på dette området! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Cato kjører jo med 285 og skamsenk, men han har trolig over 30 i innpress samt at han har mindre profil...

Bakfelgene mine har ET24 i innpress 8) Det går helt fint, har ikke subba en eneste gang :)

Jeg har hatt 20' i 4 år. Bilen er senket 40/30 (HR) og har Works 9 1/2 - 10 1/2 20' ET 20. Bruker 295/25 og 265/30 Det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan skifter man frontlykter på E61 a tru? jeg må kansje av me fangern for å ta skruen underifra?

Skal å handle en 05mod 525dat i dag:)Jippi!!

Du må av med fangeren ja. Verkstedet brukte i hvert fall 1 1/2 time på det. Har byttet begge lyktene pga. dugg i blinklys delen på hovedlykta, det gikk på garantien (dette skjedde 1. året jeg hadde bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen inne på oppdatering av programvaren i dag for å fikse en del bugs.... Men nå får jeg bare lyd når parksensoren slår inn. Bilen vises ikke på skjermen!? Skal vel ikke være sånn. I tillegg er det 2000 km mindre til neste oljeskift. :?

Så teller gjennsomsnitts målern på bensin teller nedover når jeg bruker mest bensin. Og når bilen står og går så teller den seg også nedover... Kom ned mot 0.5 liter på mila når bilen stod å gikk isteed. Før gikk den opp så den sang når bilen gikk på tomgang. Har aldri sett så lavt forbruk på kjørecomputeren... 8)

23pfz2t31glm0ebx8sbu.jpg

Så står det nå OBC på den pila til høyre.... Det gjorde det ikke før, men husker ikke hva det stod. Men det er vel nødvendigvis ikke noe feil.

gijp6og1rcxybxe1ubp5.jpg

Noen som har noe peiling på hva disse feilene er? Dere har bilde av bilen når parksensorene er på ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvordan skifter man frontlykter på E61 a tru? jeg må kansje av me fangern for å ta skruen underifra?

Skal å handle en 05mod 525dat i dag:)Jippi!!

Du trenger ikke av med fangeren, har hatt ute mine 3 ganger allrede på 4 mnd.

Pga montering av ledlys i parklys (hadde ikke trengt å ta ut lysene da men lettere da hvertfall)

Men tok ut lysene da jeg satte inn Xenon tåkelys.

Du bruker ett torxjern mener d var T20 eller T25 tar ut en skrue på hver side nede,så tar du ut 2 skruer og vipper en brakett på toppen litt til siden,da må man lirke den litt forsiktigt ut. Vips så er den ute.

Jeg bruker ca 10 min på å demontere lykten på min bil.

Mvh

Arnfinn

E61 530D M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...