Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå fått skiftet begge casterstagene foran etter litt klukelyder i forstilling ved brostein, humper osv. Alt av klunkelyder er borte nå, men la merke til at rattet rister i fra 90-100kmt. Skulle jeg hatt da hatt hjulstilling? (ristingen kom etter byttet)

Risting i rattet kommer av ubalanse i forhjulene. Hjulstillingen bør du uansett kontrollere etter bytte av vitale forstillingskomponenter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risting i rattet kommer av ubalanse i forhjulene. Hjulstillingen bør du uansett kontrollere etter bytte av vitale forstillingskomponenter 

 

Vet egentlig det, men nekter å tro at forhjulene mine har fått seg ubalanse mens bilen stor ca 2t på verksted for bytte av casterstag. I tilleg har begge forhjulene fått nye dekk (juli).... Meg bekjent er også hjulene av bilen når de byttes. Bilen er ikke kjørt av verkstedet etterpå. Kjørte selv til verkstedet for levering, motorvei ingen risting, alt som før. Hentet bilen, kjørte samme motorvei hjem og merket med engang at den var blitt bra på alle klunkelyder og bedre på rattet, men det rister

 

Har ikke hatt tid å sjekke om de kan ha glemt en senter ring eller to til felgene.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig det, men nekter å tro at forhjulene mine har fått seg ubalanse mens bilen stor ca 2t på verksted for bytte av casterstag. I tilleg har begge forhjulene fått nye dekk (juli).... Meg bekjent er også hjulene av bilen når de byttes. Bilen er ikke kjørt av verkstedet etterpå. Kjørte selv til verkstedet for levering, motorvei ingen risting, alt som før. Hentet bilen, kjørte samme motorvei hjem og merket med engang at den var blitt bra på alle klunkelyder og bedre på rattet, men det rister

 

Har ikke hatt tid å sjekke om de kan ha glemt en senter ring eller to til felgene.

Senter-ring høres sansynlig ut, eller at et limelodd har falt av ved montering. Få hjula dine balansert hos de som skiftet de sist. Kan jo hende de gjør det gratis. Limelodd har en tendens til å falle av etter en tid ved mangelfull rengjøring under balansering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senter-ring høres sansynlig ut, eller at et limelodd har falt av ved montering. Få hjula dine balansert hos de som skiftet de sist. Kan jo hende de gjør det gratis. Limelodd har en tendens til å falle av etter en tid ved mangelfull rengjøring under balansering.

 

Ja jeg får skru av hjulene og se hvordan det ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen her inne som har kjøpt m-tech / M-Sport til bilene sine i ettertid? Hadde isåfall satt pris på link til eventuelle sider dere har bestilt fra. Har i dag originale fangere og sideskjørt på bilen min, men ønsker å bytte disse ut.

08 520da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en type klirrelyd som kommer fra 60 km/h, aner ikke hva det er, men det høres ut som det kommer fra ganske langt nede foran eller bak. Bilen har gått 137k km, kanskje noen har hørt noe lignende? Den er ikke høy, men den er irriterende når musikken endrer lydnivå osv. Høres litt lik ut da ABS ringen på mazdan min var løs. Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen her inne som har kjøpt m-tech / M-Sport til bilene sine i ettertid? Hadde isåfall satt pris på link til eventuelle sider dere har bestilt fra. Har i dag originale fangere og sideskjørt på bilen min, men ønsker å bytte disse ut.

08 520da

 

Mange som har gjort det her inne. Bruk søkefeltet :) ->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen her inne som har kjøpt m-tech / M-Sport til bilene sine i ettertid? Hadde isåfall satt pris på link til eventuelle sider dere har bestilt fra. Har i dag originale fangere og sideskjørt på bilen min, men ønsker å bytte disse ut.

08 520da

 

GS Bildeler \ KOED har dette. Både originalt og ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS Bildeler \ KOED har dette. Både originalt og ikke. :)

Har sett litt på GS sine originale, ja. :) tenker å vente litt og se om de kommer med ny kampanje snart. Bestemte meg selvfølgelig ikke før etter at kampanjen var over, tenkte de fangerne og skjørtene jeg har nå holdt en stund til - helt til jeg polerte opp bilen i går og innså hvor stygge de faktisk er. :P

Endret av Idapedersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...