Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jada, de er jo der for at de har en hensikt. Har ikke tenkt å kjøre rundt nå uten at de er tilkoblet. Men bilen starter ihvertfall. Får sjekke rundt etter ny minuskabel!!

Noen som har vært borti å bytte pakning rundt takluken? Tror nok den må byttes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Et kjapt spørsmål. Jeg har en 525 ia E60 bensin med automat (2004-modell). Enkelte ganger kjenner jeg at den rykker/napper litt når jeg kjører jevnt. Ofte er det i oppoverbakker jeg merker det tydeligst. Jeg synes for øvrig den bruker litt vel mye bensin, men vet ikke om det er noen sammenheng. I og med at det er en 3-liter - så skjønner jeg at den ligger opp mot literen på mila, men ved småkjøring kan den ligge enda høyere (opp mot 2!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Et kjapt spørsmål. Jeg har en 525 ia E60 bensin med automat (2004-modell). Enkelte ganger kjenner jeg at den rykker/napper litt når jeg kjører jevnt. Ofte er det i oppoverbakker jeg merker det tydeligst. Jeg synes for øvrig den bruker litt vel mye bensin, men vet ikke om det er noen sammenheng. I og med at det er en 3-liter - så skjønner jeg at den ligger opp mot literen på mila, men ved småkjøring kan den ligge enda høyere (opp mot 2!).

 

Dert kan være så mangt. Ta en diagnose.

 

Mulig dårlig converter, det lager rykk og napp symptomer.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyt forbruk kan skyldes sprekk i eksosmanifold, dårlig/e termostater, møkkete luftfilter (disse er store, men har lange service intervaller på M57) og dårlig luftmengdemåler(kan være verdt å prøve og rense). Ingen av disse feilene er uvanlige. Selv hadde jeg en kombinasjon av dårlige termostater og sprekk i eksosmanifold.

Jeg hadde selv et forbruk på mellom 0.7-0.9 på langkjøring E6/E18, men da er cruise på 130-140 km/t og det blir mye gass/brems osv..

Beste jeg fikk til var 0.63 fra Drammen opp til Eggedal (forbi Nordfjell). Matchet nesten forbruket til bruttern's 116d på samme strekka.. :P    

 

Edit: Dekk dim og type vil også ha en innvirkning.. 

Hmmm. prøve å sjekke opp dette da.

 

Har på 245-20" foran og 275-20" bak. Så det er vel litt med på økt forbruk.

 

Når du sier dårlig termostater? hvilken termostat tenker du?

Ved sprekk i eksosmanifold, bråker den ikke noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et håp om å slippe det, og kanskje komme unna uten mange tusen for å finne ut hva som feiler og enda flere tusen for å få det fikset.

 

Mange tusen koster det ikke for en diagnose. Fleste verksted tar ca 1200-1500.-

 Og det er ganske mange som kan gjøre det for noen hundrelapper. Bare se i "diagnosetråden" om det er noen i nerheten av deg som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. prøve å sjekke opp dette da.

Har på 245-20" foran og 275-20" bak. Så det er vel litt med på økt forbruk.

Når du sier dårlig termostater? hvilken termostat tenker du?

Ved sprekk i eksosmanifold, bråker den ikke noe da?

Begge termostatene. Det er dog egr termostat som har mest problemer.

Om du ikke kommer over 75 grader så starter heller ikke dpf regenering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...