Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

Har bestilt meg noen concave 20" til min 525 E61 som trenger spacere så har noen spørsmål mtp. hvilket ET som blir mest rett/finest.

Skal senkes med H&R 35/35mm senkefjærer.

Info felger:

8,5 x 20" ET 35 med 255/30-20 Hankook (Vett at 245/30 er bedre kombo men har noen billige gode dekk for hand)

10 x 20" ET 35 med 295/25-20 Michelin sport cont. 3

Ble anbefalt 15mm spacere av han som selger felgene slik at endelig innpress blir ET20 på alle 4.

Noen innspill av erfaring tas i mot med stor takk:)

Endret av bmwvagmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey så det er med andre ord ikke så uvanlig :D Fryktet bilen var noe skeiv etter en smell fra tidligere eiere som ikke var opplyst. Da noe på samme siden også ser ut til å være opplakkert..

Her ser dere glippen

attachicon.gif2015-09-14 19.54.08.jpg

 

jepp, skru av og se hvordan det ser ut. Er alle skruene der så skal det være 3 stk med stort skivehode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

Har bestilt meg noen concave 20" til min 525 E61 som trenger spacere så har noen spørsmål mtp. hvilket ET som blir mest rett/finest.

Skal senkes med H&R 35/35mm senkefjærer.

Info felger:

8,5 x 20" ET 35 med 255/30-20 Hankook (Vett at 245/30 er bedre kombo men har noen billige gode dekk for hand)

10 x 20" ET 35 med 295/25-20 Michelin sport cont. 3

Ble anbefalt 15mm spacere av han som selger felgene slik at endelig innpress blir ET20 på alle 4.

Noen innspill av erfaring tas i mot med stor takk:)

Kjører selv med 9x20ET20 og 10x20ET25. 255/30/20 og 305/25/20.

Senket med Hartge.

Ikke noe problemer med dette og har ikke merket noe som helst skuring noe sted.

Å space ut noe bak går nok ikke uten at det vil skure oppunder skjermene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet her ang parkvarme? Jeg stiller inn kl slett og venter i bilen til det begynner å varme. Men kun kaldluft som kommer?

I utstyrslisten står det ikke at bilen har webasto. Men i menyen på skjermen så har jeg 2 tidspunkter jeg kan aktivere? Noen som skjønner seg på dette?

Er noe galt, eller må det oppgraderes til noe her?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke parkvarme, men ventilasjon.

Du kan se det ved å trykke på instrument panelet.

Start motoren.

Hold inne knappen til venstre i ca 10 sekunder tik det kommer en meny som du aldri har sett, slipp knappen og trykk gjentatte ganger til du kommer til nr 19, trykk lenge på 19, trykk til du får summen av dine 7 siste siffer i rammenummer. Trykk gjentatte ganger til du kommer på nr 7, trykk lenge, trykk til du kommer til ktmp, tror det er 07.03.

Det er din temp på motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Trodde det var varme når det stod heat-mod med sånne bølgete piler som går oppover. Men da er det ikke det.

Noe vanskelig fremgangsmåte for å se motortemp, men for prøve. :)

 

Ang. timeren din så må det installeres webastor for at det skal fungere. 

Motortemp ser du hele tiden ved strekene til høyre i speedometer. 3 streker er drifts varm motor. (preLCI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er disse strekene for driftsvarm motor? Har en 06 mod. Er det da per lci?

 

Det er de hvite strekene til høyre bak skiven. 06 mod. 525dat er pre LCI og da gjelder 7 streker for deg. (driftsvarm)  Du vil uansett få melding om ved før høy temp osv.

Du får ikke se C" uten om å gå inn i BC som slik som nevnt over med kode trykk osv.

 

Et bilde eksempel:

post-45863-0-55222000-1442504815_thumb.j

 

Tabellen forsvinner ned over bak skiven jo varmere det blir. Husker ikke hvor mange strerker det er når bilen er helt kald.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...