Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Takker! Har du sett noen som har gjort dette før? Har søkt litt på utenlandske forum uten hell.

Og hva er det du betegner som casterstag bak?

 

Ser også at den har andre traversforinger, som et et punkt det trolig er mye å hente på. Men aner jo ikke om de passer overens da delenummer på selve traversen er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de bakerste øvre stagene jeg omtaler. De blir kalt for wishbone på delekatalogen...

 

Men om det er samme deler har det ingen betydning om hva du setter på.

Og skal du bruke andre deler, er det fort gjort at du må skifte flere deler, slik som feks hjullager, da de går til navet, og innfesting i navet kan være annerledes. Da baller det fort på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei, jeg skal ikke deler med samme delenummer ja.

 

Jeg så litt i delekatalogen for en tid tilbake (uten at jeg husker akkurat hva som var likt og ikke nå). Men greia er at jeg nekter å tro at en e61 m5 kjører like dårlig som min e61 m sport gjør. Derfor er jeg ute etter evt hvilke m5 spesifikke deler som fysisk passer på en vanlig e61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med DPF/cat delete med tanke på EU kontroll?

Tenkte å gjøre det på en E61 525DA -04 på sikt, og få tuning software.

Kitt fra ebay noe å satse ?

http://m.ebay.com/itm/Nr110-E4-112-Downpipe-BMW-e60-e61-525d-177hp-530d-218hp-M57N-2002-2007-/262041398159?nav=SEARCH

post-86560-0-92113800-1442889160_thumb.j

Endret av bmwvagmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har byttet topplagrene på fjærbeina ?

har hatt en dunkelyd i framenden på bilen ved skarpe kanter ol. siden jeg kjøpte den.

Er det en grei jobb å bytte disse ?

Kuler og ledd i forstillinga er ok så jeg kommer ikke på noe annet som kan klusse dette til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, mitt problem er at jeg ikke greier å få skrudd tårnlageret ned på demperen sånn som det skal sitte. Når jeg skrur på mutteren som holder tårnlageret til demperen går dempersylinderen(det som er inne i selve demperen) rundt sammen med mutteren.
Ser at man skal sette en Umbraco 6mm på der samt 22mm på mutteren, men får ikke til det ved å bruke pipe og umbraco på engang....
Kommer ikke til med fastnøkkel....

Noen som har gjort dette før meg og vet hvordan den skal skrus til? :D
 
På bildet 2 ser dere at tårnlageret skal endel ned til...

 

post-69009-0-74281300-1442933536_thumb.j

post-69009-0-85216800-1442933543_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke by på noen problemer ved EU (sklidd gjennom to ganger selv), derimot teknisk kan være en annen sak.

Jeg ble stoppet i teknisk med uten katalysator eller DPF, og måtte vise bilen.

Flott, går nok for et slikt kitt og får bilen om progr. og chippet av feks. tuningservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk en "pluggpipe", så tar du fastnøkkel på denne og unbrakoen (ikke umbraco!) i midten. :)

 

WEB_Image%20Pluggpipe%20%2021mm%20f%20%2

Var inne på tanken men siden min mutter(fulgte med black evolution senkesettet) er i str 22mm ble det uaktuelt da jeg hadde pluggnøkkel i 21mm.

Men uansett takk for svar, får dra å kjøpe noen muttere i 21mm imorgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...