Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg også hadde hoppet over en service mht rust, av en uviss grunn. Var ca 1 år og 2- mnd over på tid. Men om jeg tok rust sjekk der og da, så ble alt dekket. Det var rust på førerdør som var problemet. 

Ellers er det meget kjipt for deg @TRF-Racing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har opplevd å kjenne svidd lukt og det kommer litt røyk fra en slange\stang i grillen på bilen min. Dette har skjedd 2 ganger på 1 uke, etter at jeg hadde tatt en liten lang tur. Legger ved bilde, har sirklet rundt der lukten\røyken kommer fra. Og det er kun den øvre delen av slangen\stangen som lukter svidd med røyk. Og det har kun skjedd etter at jeg har parkert bilen. Noen som vet hva dette kan skyldes? Hadde vært supert å få greie på dette før jeg eventuelt stikker til BMW...

20170116_145112.jpg

Endret av Santa Claus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

@Santa Claus Tror ikke det kan komme noe røyk derfra. Det staget er jo bare fastmontert.
Men er det en ledning vi ser øverst? Den tynne svarte?

Det kom faktisk røyk fra der. Når jeg sjekket da det kom røyk, så var det vått der oppe på stagen, mens nedre del var tørt. Skal sjekke nøyere om det er en ledning der også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Santa Claus skrev:

Det kom faktisk røyk fra der. Når jeg sjekket da det kom røyk, så var det vått der oppe på stagen, mens nedre del var tørt. Skal sjekke nøyere om det er en ledning der også. 

Kommer det røyk fra dette staget, ja da bør motoren omtrent stå i full fyr. Er jo et støtte/avstiver stag, altså ren stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk opp denne meldingen nu i ettermiddag når jeg var ute på en liten kjøretur. Bilen hadde da stått små 3 dager uten kjøring.

Er vel batteriet som holder på å bli dårlig tenker jeg. Husker jeg fikk opp denne et par ganger forrige vinter også, når det var som kaldest her(minus 10) Lå vel på ca minus 5 her i natt.

Ikke så lenge siden jeg tok diagnose å da sjekket ladespenning, denne var helt ok, så skal ikke være det som er gale. 

 

Men så et annet spørsmål. Noen som har prøvd Biltema sine AGM batterier? Å hvilken størrelse anbefales? Ser hos GS de kommer opp med både 70 å 90 AH når jeg søker på bilen der. Men var noe av en pris hos GS kontra Biltema, som jo gir 4 års garanti på disse.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/AGM-BATTERI-95-AH-2000029894/

20170116_145915.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, awt skrev:

Hadde sjekket IBS-sensor før jeg kjøpte nytt batteri, kan være den også.

Kommer det opp feilmelding på diagnose om det er den som er gale?

Å noen som evt kjenner prisen på en ny IBS sensor da? så den ikke hos GS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke. Beste er å måle spenning f.eks. en gang i timen over en liten perioden med denne tilkoblet, så frakoblet. Helst uten å låse opp/åpne bilen.

Den koster 1500,- - 2000,- et sted.

Se forøvrig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Det tror jeg ikke. Beste er å måle spenning f.eks. en gang i timen over en liten perioden med denne tilkoblet, så frakoblet. Helst uten å låse opp/åpne bilen.

Den koster 1500,- - 2000,- et sted.

Ikke så enkelt å gjøre uten å låse opp/åpne bilen når en kun har gate parkering å i tillegg litt unna huset. Men får se om det kommer tilbake i mårå. De har meldt regn å +6 her i mårå. Får å kjøre en diagnose å se om noe står der.

Ser en del skriver at de bare har kobla fra denne sensoren å kjørt videre. Det som er litt rart er at denne ibs sensoren vel skal kutte ut unødvendige forbrukere når det er lav spenning på batteriet. Her kjørte Webasto både før å etter denne meldingen, noe den vel ikke skulle om ibs fungere som den skal, eller?

Endret av barsjef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.1.2017 at 18.36, barsjef skrev:

Fikk opp denne meldingen nu i ettermiddag når jeg var ute på en liten kjøretur. Bilen hadde da stått små 3 dager uten kjøring.

Er vel batteriet som holder på å bli dårlig tenker jeg. Husker jeg fikk opp denne et par ganger forrige vinter også, når det var som kaldest her(minus 10) Lå vel på ca minus 5 her i natt.

Ikke så lenge siden jeg tok diagnose å da sjekket ladespenning, denne var helt ok, så skal ikke være det som er gale. 

 

Men så et annet spørsmål. Noen som har prøvd Biltema sine AGM batterier? Å hvilken størrelse anbefales? Ser hos GS de kommer opp med både 70 å 90 AH når jeg søker på bilen der. Men var noe av en pris hos GS kontra Biltema, som jo gir 4 års garanti på disse.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/AGM-BATTERI-95-AH-2000029894/

20170116_145915.jpg

Satt i bilen å hørte musikk nu i kveld når jeg ventet på pizza. Uten motor igang, men med radio/idrive igang. Fikk da plutselig opp melding om Low batteri, etter eller annet. Ble borte med engang jeg startet bilen. Ligger ikke noen melding ala den over i idrive å ikke kom den over opp etterpå heller. Så da kan det vel tyde på det ikke er IBS sensor som er gale, men batteri som er moden for bytte. Er jo 7 år gammelt nu. La å merke til at lysene ikke kom på når jeg låste opp bilen noen gange idag, å andre ganger kom de på. 

Fjernet som sagt alle feil koder etter melding over(6 feil koder) Så var det IBS sensoren, så ville vel meldingen over kommet opp igjen eller?

 

Noen som har erfaring med Biltema sine AGM batterier? En kompis hadde kjøpt dette til MB for et år siden å var fornøyde han. Å med 4 års garanti på de, så kan de vel ikke være så veldig gale. Er jo under halve prisen av GS.

Å hvilken størrelse anbefales? Ser jo det kommer opp både 70-80 å 90 hos GS på min bil. Så er vel like greit å evt ta det på 95 hos Biltema eller?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/AGM-batteri-2000028225/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@barsjef

Vedlikeholdslading av batteri er en fint å gjøre i ny og ne. Lite strøm på batteri ødelegger batteriet. 

Jeg har en god erfaring med batteri fra Biltema. Størrelsen kan du tildels velge selv, avhengig av plass der bak. 90ah kan fint settes inn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...