Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, monterte supersport black evelotion på e60 min i høst, å nå har jeg fått en fæl knirke lyd i demperene( ikke noe fôringer i hvertfall) men er det noe andre som har hatt problemer med dette før? 

Evt tror dere det kan fikses med en sikkelig vask og smøring?

Endret av Mr.lunde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M54: 

I det siste har motoren begynt å vibrere litt med en gang motoren blir startet. Jeg tror ikke det har noe med om motoren er kald/varm å gjøre, men heller at det skjer når motoren har vært slått av en liten stund. Tomgangen er helt stabil, uansett om motoren er kald eller varm. Hvis jeg gir litt gass, så går vibrasjonen vekk. Er ikke snakk om veldig mye vibrasjon, men nok til at jeg legger merke til det. Noen som vet hva det kan være? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ei venninne av ei venninne har en E61 520D, 2007 mod, men preface. Bakluka hennes har kuka litt, ho har ikke fått den opp, så ho kom innom meg istad, jeg fikk den opp med nøkkelknappen, men når jeg lukka den igjen, så så det ut som den ikke gikk helt igjen, men jeg fikk den ikke opp igjen med verken håndtaket i luka, nøkkelknapp eller knappen som sitter ved OBD porten. Er det tegn på dårlig ledningsnett eller er det bare luka som ikke har lukket seg riktig som da sitter feil? Noen løsning på å få denne opp igjen hvis den ikke sitter helt riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Otis skrev:

@Clevion

Om ledningsnett ikke har vært skiftet før så et det helt sikkert det.

Men det kan også være microbryter. Utifra hvordan du beskriver feilen tror jeg ikke det er det.

Bilen har gått litt over 230.000km og er importbil, gått som taxi i utlandet før såvidt jeg forstod. Problemet er kommet nå i vinter, vet ikke helt når det pleier å skje på disse bilene? Det er også ei litta gløppe mellom selve luka og skjermen ved bakhjula, er ikke helt knekk i knekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så, instrumentpanelet mitt har sluttet å fungere nå. Vet ikke hvorfor. Skjermen fungerer, men uten dato/klokkeslett. Ingenting av instrumentpanelet fungerer. Prøvde å søke litt her på forumet, men fant ingenting. Er det noen av dere som vet noe om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,lurer på om noen her inne har opplevd samme pulserende "sommelyd" fra varmeapparat som jeg har i min E70 2008 mod uten webasto. Jo høyere temp jeg stiller opp i cupe,jo mere intens blir denne lyden. Blir helt borte når den er på 16 grader. Ser i motorrom at en av slangene liksom strupes pulserende,så dette har nok en sammenheng. Kan dette ha noe med vannventilen å gjøre?

Skal og sies at kjøleveske nivå minker yderst litt,har fylt etter en gang med rett veske,men ser nå i ettertid at det er blitt blåst ut av ekspansjonstank,ligger tørket veske oppå tanke. Olje på motor ser helt fin ut,ingen lekasjer som er synlig,så er kanskje bare fordampning,men er ikke på minimum ved varm motor. Og her om dagen etter en 15 min kjøretur,kom det røyk fra høyre hjulbue,virket som motor var veldig varm,varmeskjold på eksos/turboer var glohett,men ingen alarm om noen ting. Lurte på om dette kunne ha en sammenheng med at det foregikk en regenerering av partikkelfilter?

Noen som har en ide om disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med feilsøking på plystrelyd fra motor, kjørte jeg diagnose med ISTA. Dukket opp noen jeg hadde regna med siden jeg kobla ut IBS-sensoren, men også noen litt ukjente og som også manglet beskrivelse:

009B4F - TMFS: Switch block, data transfer

009CB4 - LM:Ride-height sensor, rear, faulty. Mente lysene på bilen min oppførte seg merkelig og dannet et pussig lysbilde, så det er på mange måter godt å finne ut av denne. Hvor er denne lokalisert? Har undersøkt meg til at delenr. bør være 37146784696, men ifølge delekatalogen ser det ut til at jeg behøver to av disse...?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC51-EUR-06-2004-E60-BMW-525d&diagId=33_1168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, hanzhe skrev:

009CB4 - LM:Ride-height sensor, rear, faulty. Mente lysene på bilen min oppførte seg merkelig og dannet et pussig lysbilde, så det er på mange måter godt å finne ut av denne. Hvor er denne lokalisert? Har undersøkt meg til at delenr. bør være 37146784696, men ifølge delekatalogen ser det ut til at jeg behøver to av disse...?

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NC51-EUR-06-2004-E60-BMW-525d&diagId=33_1168

 

Det er en til forakslingen og en til bakakslingen. Ligger rett bak bremseskiven, ser det lett når hjulet er av. Mener det var venstre side. På min skiftet jeg begge og begge var helt like, ingen forskjell på de.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hallo, jeg har en 520d 2008 modell. automat

 

Problemet er at på kald motor så vibere det i bil og litt i rattet. Det vibrere kun når æ slepp gassen å ikke når æ gasse eller hold jevn gass.

Når motorn er varm så er det ingen vibrasjoner lenger når jeg slipper gassen... noen forslag ? 

 

Fikk også vibrering i bil etter jeg la på sommerfelger. har gs felger så nav er ok. nettopp lagt på 4 nye dekk og balansert.. noen forslag ? 

Har sjekket over forstilling og alt skal være ok. 

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bimmern91Om bilen og ratt vibrerer når du står i ro med motor i gang, så er det dårlige motorfester.

Om bilen vibrerer når du kjører, så er det ubalanse i bakdekk. Om ratt vibrerer når du kjører, er det ubalanse i framdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Otis skrev:

@bimmern91Om bilen og ratt vibrerer når du står i ro med motor i gang, så er det dårlige motorfester.

Om bilen vibrerer når du kjører, så er det ubalanse i bakdekk. Om ratt vibrerer når du kjører, er det ubalanse i framdekk.

På tomgang går alt helt fint. men kjører jeg med en gang jeg starter biln så rister det i bilen og ratt når jeg slipper gassen. etter ca 5 min når motor og girkasse har fått litt temperatur slutter det og vibrere. trur jeg kjenner det mere i bilen enn i ratt. 

Er jo veldig rart at det skal slutte å vibrere når motor og girkasse har fått litt temperatur. 

Lar jeg bilen stå på tomgang i 10 min før jeg kjører får jeg ikke fram noe vibrasjon. 

 

Skal få balansert felger på nytt for og se. men vibrasjonene jeg har når bilen er kald hadde jeg også med vinterdekk. 

 

@Otis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...