Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Normalt for en E61 525d å bruke 0.90 på mila? :P Har ikke hatt storservice på den, så om det hjelper å bytte diverse filter vet jeg ikke. Forrige E39'ene mine har ligget på ca 0.75. 0.90 stemmer også med tanken, mtp forbruk :huh: E61 kan vel ikke være så mange kg tyngre enn e39 med samme motor? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ligger på full spiker så kan det vel være realistisk, men normal kjøring, nei :P Min ligger på 0.55 til og fra jobb, 0.63 hvis det blir en forbikjøringer til og fra. E39 veier et sted mellom 50-100kg mindre enn E60 ivertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Otis skrev:

@Shattered

Tja. Min har gjennomsnitt på 0.79 på ett år. Men ved mye småkjøring i 50 soner og bittelitt motorvei så er jeg fort oppe i 0.9.

Jeg kjører stort sett langt (mer enn 1 mil hver tur) da jeg bor midt i ingenmannsland, så det er veldig lite småkjøring.

7 timer siden, Clevion skrev:

Hvis du ligger på full spiker så kan det vel være realistisk, men normal kjøring, nei :P Min ligger på 0.55 til og fra jobb, 0.63 hvis det blir en forbikjøringer til og fra. E39 veier et sted mellom 50-100kg mindre enn E60 ivertfall :P

hmm :P Nå har du en ganske annen motor men vil nå tro en 520i er tørstere enn en 525d :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å selge min E61 520d 2009 modell ( registrert sent i 2009 - vil det si 2010 da ? ) jeg la den ut som 2009 værtfall.

link til finn annonsen. 

Bilen er bra , fornøyd som bare det ! men har noe bil lån igjen på den så skal frigjøre det på grunn av kjøp av større bolig.

hører hva dere tenker. 

EGR er programert bort - og service er nylig tatt

https://www.finn.no/87080993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

@Shattered Både du og jeg samt Clevion har samme motor, men jeg og Clevion har LCI. Clevion har dog oppjustert sin, noe jeg ikke har gjort enda.

Husk også at tomgang fort får opp forbruket.

Åja, leste 520i et sted. Var vel en annen bruker da :o

Har bilen minimalt på tomgang. 40 mil er ca halv tank, men likevel får jeg inntrykk av at e39en brukte mindre :P

Hmmm, TRF stage 1 snart? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, e30_joakim skrev:

Prøver å selge min E61 520d 2009 modell ( registrert sent i 2009 - vil det si 2010 da ? ) jeg la den ut som 2009 værtfall.

link til finn annonsen. 

Bilen er bra , fornøyd som bare det ! men har noe bil lån igjen på den så skal frigjøre det på grunn av kjøp av større bolig.

hører hva dere tenker. 

EGR er programert bort - og service er nylig tatt

https://www.finn.no/87080993

Prisen er nok for høy.

Se bare her: 

Eksempel #1
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95077746
Mer motor, lavere kilometer og bare 30k dyrere.

Eksempel #2
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=95053107
Mer motor, litt mindre kilometer, samme farge, greit utstyrt, bare 12k dyrere.

Eksempel #3
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94405080
Mer motor, lavere kilometer, nyere bil, bra med utstyr, 39k dyrere.

Eksempel #4
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=92607268
Mer motor, xdrive, lavere kilometer, bra utstyr, men uten M-pakke, lavere pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, e30_joakim skrev:

[...] hører hva dere tenker. 

Jeg overså denne og så at otis kom med noen innspill. Som jeg nevnte innledningsvis i OT-tråden når du spurte om det samme er bilen din priset alt for høyt. Du er i høyt motoriserte E6x-land eller F1x 520d-land. Bilen har heller ikke mer utstyr enn hva som er å forvente (i mine øyne), så det gjør at du heller ikke har noen E6x som skiller seg nevneverdig ut. I dagens teknologitid er det heller ikke spesielt lett å få godt betalt for utgått/gammel teknologi. Min umiddelbare tanke er at bilen er priset minimum 50.000kr for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shattered skrev:

Åja, leste 520i et sted. Var vel en annen bruker da :o

Har bilen minimalt på tomgang. 40 mil er ca halv tank, men likevel får jeg inntrykk av at e39en brukte mindre :P

Hmmm, TRF stage 1 snart? :huh:

Har 525d LCI vettu :) Den er ikke lenger oppjustert som Otis sier, etter at girkassa ble overhalt så har den gått med original software siden :) Gjennomsnittforbruk siden den blei overhalt er 0.63. Kjører 10 mil om dagen, 5 mil tur/retur jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Jeg overså denne og så at otis kom med noen innspill. Som jeg nevnte innledningsvis i OT-tråden når du spurte om det samme er bilen din priset alt for høyt. Du er i høyt motoriserte E6x-land eller F1x 520d-land. Bilen har heller ikke mer utstyr enn hva som er å forvente (i mine øyne), så det gjør at du heller ikke har noen E6x som skiller seg nevneverdig ut. I dagens teknologitid er det heller ikke spesielt lett å få godt betalt for utgått/gammel teknologi. Min umiddelbare tanke er at bilen er priset minimum 50.000kr for høyt.

takker fra svar fra begge :)

 

ut ifra hva jeg ser i annonsene så har de bilene verken mer eller mindre utstyr enn hva min har. 

jeg har liten navi å ikke hengerfeste. 

cruise controll , høytaler i dørene , gardiner bak , hunde gitter etc , har jo akuratt det samme.

elektrisk styring av rattet har jeg ikke . den er manuell. 

men ja ... jeg har 520d og ikke 530d 

x drive ville jeg aldri hatt i e6x men det er kanskje mange som vil :) 

Men , da skal jeg endre på annonse - ser jo at det er mye likt å folk legger ut bilder av det - noe jeg ikke har gjort. 

så det må endres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, e30_joakim skrev:

ut ifra hva jeg ser i annonsene så har de bilene verken mer eller mindre utstyr enn hva min har. 

jeg har liten navi å ikke hengerfeste. 

cruise controll , høytaler i dørene , gardiner bak , hunde gitter etc , har jo akuratt det samme.

elektrisk styring av rattet har jeg ikke . den er manuell. 

men ja ... jeg har 520d og ikke 530d 

x drive ville jeg aldri hatt i e6x men det er kanskje mange som vil :) 

Det er nok mer som skiller enn som så. Ellers er det jo slik at ens egne personlige preferanser teller lite i en slik sammenheng som dette. Både større motor og xDrive er unektelig mer attraktivt og prisdrivende enn en bil med liten motor og uten firehjulstrekk.

Ref. otis sin billiste:
Bil nr. 1. Komfortseter (inkl. alle ekstrafunksjoner som el. ratt- og setejustering, korsryggstøtte og det medfører), HUD, AHL, aktive seter, aktiv seteventilasjon, Individual Audio-system, lane departure warning, ACC, softclose-dører, aktiv styring, webasto m.m. - Vesentlig bedre utstyrt enn din.

Bil nr. 2. Helskinn, korsryggstøtte, setevarmer bak, sideairbag bak, 2010-modell, navigasjonssystem professional (CIC) m.m. - Også denne er en del bedre utstyrt enn din.

Bil nr. 3. Komfortseter (inkl. alle ekstrafunksjoner som el. ratt- og setejustering, korsryggstøtte og det medfører), navigasjonssystem professional (CIC), 2010-modell, AHL. - Fremstår også som en del bedre utstyrt enn din.

Bil nr. 4. Helskinn, xDrive. - Nogen lunde lik din bil utstyrsmessig (foruten at du har M-sport).

Dette er ikke noe forsøk på å rakke ned din bil, men alle de fire nevnte bilene fremstår som mye bedre objekter sett utifra pris, utstyr og km. stand i forhold til din. Jeg står fortsatt ved at din er minimum 50.000kr for høyt priset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har delelektriske seter, noe som for øvrig er standard på E6x. Det er nok ikke det at du må synliggjøre utstyret ditt ekstra som er poenget her, men at prisen i utgangspunktet er alt for høy. Det du peker på av ekstrautstyr på bilen din er knapt hva man bør forvente av en slik bil, og det "billigste utstyret" man kunne velge. Du har ikke noe spektakulært eller "gromt" utstyr på bilen din annet enn elektrisk bakluke, panoramasoltak og M-sport. Reduser prisen og ta noen bedre bilder (de du har nå er ikke spesielt gode - i hvert fall ikke interiørbildene) så har du betydelig større sjanse for økt respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...