Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Clevion skrev:

Har 525d LCI vettu :) Den er ikke lenger oppjustert som Otis sier, etter at girkassa ble overhalt så har den gått med original software siden :) Gjennomsnittforbruk siden den blei overhalt er 0.63. Kjører 10 mil om dagen, 5 mil tur/retur jobb.

Blanda navna @Clevionog @Clutch I farta! 

Hva lå den på med gammel software?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Shattered skrev:

Blanda navna @Clevionog @Clutch I farta! 

Hva lå den på med gammel software?

Med pen kjøring, der ingen harde akselerasjoner, og ligge i fartsgrensa så gikk den så lavt som 0.48. Med noe blanda kjøring, litt forbikjøringer, noe over grensene her og der, 0.55 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 28.4.2017 at 3.00, Clevion skrev:

Med pen kjøring, der ingen harde akselerasjoner, og ligge i fartsgrensa så gikk den så lavt som 0.48. Med noe blanda kjøring, litt forbikjøringer, noe over grensene her og der, 0.55 :)

Hmm, høres jo merksnodig ut da! Uansett hvor pent jeg kjører ligger min på 0.90 eller rundt der. Dieselfilter, oljefitler og veivhusvent kan vel ikke være skyld i det? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Shattered skrev:

Hmm, høres jo merksnodig ut da! Uansett hvor pent jeg kjører ligger min på 0.90 eller rundt der. Dieselfilter, oljefitler og veivhusvent kan vel ikke være skyld i det? :huh:

Usikker. Jeg har jo 3 literen, kan være den er noe snillere på forbruket, ellers er det bare jeg som er en jævel på økonomisk kjøring :D 

 

Over til noe annet: Jeg må bytte det ene bremselyset mitt bak, halogen pæra har ryki der tåkelysa bak lyser, ser at det er ei P21W pære, men jeg burde vel strengt tatt kjøpe ny glødepære, LED pærer i P21W vill vel lyste altfor sterkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er 1,5 cm lavere på høyre side bak, enn venstre. Er H&R-senk på den, men usikker på om det har noe å si. Jeg tenker kanskje at fjøra har knekt, men de er jo bare noen måneder gamle. Andre ting jeg kan sjekke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dialog med eier nå.
han nevner at airbaglampe er på, og at stereoen skrur seg av og på som den selv vil :-) Servicehefte frem til 180.000km. 
Etter dette har han utført servicer selv, og han sier det heller ikke er lenge siden han utførte dette ( noe som skurrer litt, siden bilen er kjørt ca 270.000km)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Otis skrev:

@Magnus.

Mulig han har tatt service fra 180kkm. selv. Jeg begynte å ta service fra ca 82kkm selv.

Selvsagt, tar service selv også. 
Men i forhold til måten han beskrev dette på, virket det som at det kun var tatt en service etter. Jeg har uansett sendt han en mail med litt spørsmål han får besvare før jeg bestemmer meg. 
Han var ganske kort og lite interessert i å selge virket det som, jeg synes og det er greiest og få avklart ting sort på hvitt før en eventuel handel ( slik som feil han vet om, og hvorvidt han har utført servicer++)
Vi får se hva han svarer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Delenummeret for skiltlysene dine finner man enkelt i ETK. Uansett er delenummeret for de originale skiltlysene: 63 26 78 165 646. Personlige ville jeg nok heller gått for LED-skiltlys fra Fxx, men det krever blant annet at du må endre på kontakten. Disse gir for øvrig ikke feilmelding.

PDC kan kodes vekk, men det må da være mye bedre å fikse feilen enn å betale noen for å kode vekk funksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...