Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Delenummeret for skiltlysene dine finner man enkelt i ETK. Uansett er delenummeret for de originale skiltlysene: 63 26 78 165 646. Personlige ville jeg nok heller gått for LED-skiltlys fra Fxx, men det krever blant annet at du må endre på kontakten. Disse gir for øvrig ikke feilmelding.

PDC kan kodes vekk, men det må da være mye bedre å fikse feilen enn å betale noen for å kode vekk funksjonen?

Jeg lette på gs, overalt,  fant ikke noe :P

Vet ikke, tenkte tanken på å fikse den som er gåen egentlig. Er bare lei av feilmelding og at den hele tida lyser når jeg putter bilen i revers :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Shattered skrev:

Jeg lette på gs, overalt,  fant ikke noe :P

Vet ikke, tenkte tanken på å fikse den som er gåen egentlig. Er bare lei av feilmelding og at den hele tida lyser når jeg putter bilen i revers :P

Ser ultralydsensor ligger på 1885,- hos koed. Ikke akkurat billig, men er vel avanserte system og koster deretter. Disse kommer ferdig lakkert i bilens farge. Jeg ville absolutt fikset PDC og ikke kodet det vekk. Skal du betale noen 500,- for å kode og 500,- for å kode tilbake etter det er fikset, så har du plutselig brukt halve prisen på delen på ingenting. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye sensorer i bilen farge er billig.

http://www.ebay.com/itm/BMW-PDC-Parking-Sensor-66206989174-66206989092-E60-E61sapphire-black-475-New-/111589626762?hash=item19fb42938a:g:XxEAAOSw8d9Uz0uP&vxp=mtr

.. riktig nok til min farge da, jeg kjøpte to stykker her for snart to år siden. Fungerer helt supert.

Og ang. skiltlys så er jeg eing med @Saltkjelen om å oppgradere til Fxx, jeg har selv montert originale F10 skiltlys på min og det ser så mye bedre ut enn å bytte ut til LED pærer. Man slipper bla å få frontlys bak.

Men ja en må endre kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Shattered skrev:

Har en kompis med bmwscanner så får det gratis, men ser poenget ;)

Bmw scanner fungerer ikke på e6x.

Jeg kan som mange andre her ikke forstår hvorfor du ikke heller vil reparere feilene? Mener og huske du skrev i tråden din at denne bilen skulle du ta vare på og fikse feilene fortløpende... 1 år etter (?) har du fortsatt ikke fått skiftet ett skiltlys engang :P? Mener og huske du også letet etter løsninger for og koble bort bryteren til bakrutevindu? 

Jeg ville før fikset feilene enn og letet etter metoder for og fjerne utstyr bilen er levert med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Skulebollen skrev:

Bmw scanner fungerer ikke på e6x.

Jeg kan som mange andre her ikke forstår hvorfor du ikke heller vil reparere feilene? Mener og huske du skrev i tråden din at denne bilen skulle du ta vare på og fikse feilene fortløpende... 1 år etter (?) har du fortsatt ikke fått skiftet ett skiltlys engang :P? Mener og huske du også letet etter løsninger for og koble bort bryteren til bakrutevindu? 

Jeg ville før fikset feilene enn og letet etter metoder for og fjerne utstyr bilen er levert med :)

 

Hatt bilen siden januar. Handler bare om prioriteringer, og penger. Bryteren var veldig plagsom da den gikk opp hele tida. Men har ikke gått opp på lang tid. 

Bilen har vært kjørt med hver dag og dette er ikke store feil. Hvorfor ikke drite i hva andre gjør og tenke på seg selv? 

Uansett, jeg prøver å tenke litt enkelt. 

Men får vel bite i det og fikse feilene på tur snart.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Hatt bilen siden januar. Handler bare om prioriteringer, og penger. Bryteren var veldig plagsom da den gikk opp hele tida. Men har ikke gått opp på lang tid. 

Bilen har vært kjørt med hver dag og dette er ikke store feil. Hvorfor ikke drite i hva andre gjør og tenke på seg selv? 

Uansett, jeg prøver å tenke litt enkelt. 

Men får vel bite i det og fikse feilene på tur snart.  

Om alle driter i hva andre gjør så er det vel ikke mye til forum lenger da vel :P
Var bare ment som ett vennlig tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skulebollen skrev:

Om alle driter i hva andre gjør så er det vel ikke mye til forum lenger da vel :P
Var bare ment som ett vennlig tips.

Skjønner jo det, men det må vel være opp til meg hva jeg gjør med bilen? ;)

Forrige lønn gikk nesten bare på bremser, så må spare litt penger også framover  (7500 kr foran og bak, fra koed) ;)

Har også oppdaget (under polering tidligere, i påska var det vel?) at bakfangeren må lakkes og liknende, så er usikker på om sensoren skal fikses før dette. Så hadde vært greit å kode det vekk midlertidig ;) planen er å få remyng til å fikse det, hvis han har tid en gang (frontfangeren på 535 hans er den som sto på min 530d). 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.2.2017 at 23.18, E39523i skrev:

Holdt på å si.....  Er jeg den eneste i Norge som sliter/har slitt med at den hydrauliske bakluka ikke vil gå ned igjen uten å finne feilkilden? 

..men alle i Norge som har/har hatt BMW E61, er jo ikke med her i "Bimmers" , så da blir det heller.  

Er jeg den eneste i  "Bimmers" som har slitt med at den automatiske bakluka ikke vil gå ned igjen uten å finne feilkilden?...vel og merke etter at den hydrauliske motoren er byttet, oljen i systemet flushet, oljenivå ok, begge brytere i luka byttet og høyre gassdemper byttet.

 

Noen som vet årsaken til dette? Har akkurat samme problem selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.5.2017 at 15.57, Saltkjelen skrev:

Delenummeret for skiltlysene dine finner man enkelt i ETK. Uansett er delenummeret for de originale skiltlysene: 63 26 78 165 646. Personlige ville jeg nok heller gått for LED-skiltlys fra Fxx, men det krever blant annet at du må endre på kontakten. Disse gir for øvrig ikke feilmelding.

PDC kan kodes vekk, men det må da være mye bedre å fikse feilen enn å betale noen for å kode vekk funksjonen?

Prøvde delenummeret hos både GS og Koed, men fant ikke noe. @Saltkjelen :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...