Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Eselfjes skrev:

Jeg finner ikke helt ut av klimaanlegget i bilen. Det går ikke an å få kupeen kald uten at jeg selv får iskald luft på meg. Jeg har MASK, så det er ikke så mange innstillingsmuligheter i iDriven. Hvis jeg vil ha det kaldt, stiller jeg iDriven på kald og temperaturen rundt 18 grader. Problemet er at jeg føler ikke at selve temperaturen i kupeen blir noe kaldere, selv om lufta som blåser mot meg er iskald. Forslag på innstillinger her? MASK og komfyrknottklimapanel. 

Er vel ikke så mye å gjøre der. Kald kupe, uten og få luften blåst i tryne er den magiske AUTO knappen. Den mangler jo du :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på mere lyd av min E61 525xd med den fantastiske rekkesekser lyden! Sitter med 3 muligeter her, bytte bakre lyddemper eller ta bort den midtre lyddemperen eller ta bort den bakre. Noen som har prøvd dette og har en formening?

Endret av Pesslaad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, TRF-Racing skrev:

Har du hørt e6x med m57n2 uten dog? 

Noe mer lyd enn det er regelrett bråkete.

Nei har ikke det :shock: Derfør jeg spør her inne om tips. Bråk/lyd er ikke det største problemet for meg, så lenge ikke det blir alt for overkill. Men er litt redd for at jeg skal synes det blir for lite lyd med bare å ta bort dpf.

 

Har tidligere hatt E36 325 med effektanlegg hele veien med scorpion bakpotte, perfekt lydnivå/bråk den gangen. Har dog prøvd rakarør men det ble ikke så populært i bygda :shock: Men kunne gjerne tenkt lignanes støynivå på e61'n, kanskje ikke like mye, men noe i den duren.

Endret av Pesslaad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at folk mener det er ok med heftig eff.anlegg på en eldre bmw bensinbil.. Men på en e6x er det bannlyst med noe ala det :P

Jeg for min del synes det er passlig med fjerning av DPF :) men jeg har min som bruksbil/langturbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Skulebollen skrev:

Virker som at folk mener det er ok med heftig eff.anlegg på en eldre bmw bensinbil.. Men på en e6x er det bannlyst med noe ala det :P

Jeg for min del synes det er passlig med fjerning av DPF :) men jeg har min som bruksbil/langturbil

Min blir også brukt som bruksbil/langtur. Men nå er det så dødt med lyd at man savner den gode gamle e36'n og skulle ønske at man hadde den igjen. Men skal nok være enig at såppas mye lyd villet bli for mye på E61'n, spesielt når man skal begynne å dræge tongt oppigjennom bakker. Men utifra det jeg ser på youtube så synes jeg det blir for dødt selv med dpf borte :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, TRF-Racing skrev:
19 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Jeg gjentar meg selv. e6x m57n2 uten dpf gir _nok_ lyd. Så mye lyd at vi begynte å montere lyddemper på TRF downpipes.

Joda, men har ikke 13 200,- til en slik downpipe her og nu, så da blir det å prøve noen andre løsninger først som ikke koster så mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du siterer prisen for ferdig montert komplett TRF Steg 2. Det er billigere om du monterer selv, og enda billigere du ordner med tømming av DPF selv (for eksempel).

Jeg ville ikke ødelagt et bra eksosanlegg i jakten på lyd, som uansett i stor grad tas opp i DPF.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Du siterer prisen for ferdig montert komplett TRF Steg 2. Det er billigere om du monterer selv, og enda billigere du ordner med tømming av DPF selv (for eksempel).

Jeg ville ikke ødelagt et bra eksosanlegg i jakten på lyd, som uansett i stor grad tas opp i DPF.

 

 

Hva koster delene alene da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.7.2017 at 20.14, Kalleklovn skrev:

Har en 2009 525 xdat som har kjørt 102'. Fikk byttet olje og reparert ventilhus på automat i fjor.

Kassa girer helt fint. De fleste girskift er smooth, men ikke fra 2 til 3. Den girer fint, men rett etter skiftet virker det som om den mister litt kraft. Lugger bittelitt, før den kommer. Ikke noe utslag i turtall. Virker bare som om bilen i et lite sekund mister litt power. Spesielt om jeg har konstant, men lite trykk på gassen. Ved mer brå akselerasjon er skiftet helt smooth. Noen ide til hva dette kan være?

Da har jeg fått ny programvare fra @TRF-Racing Har ikke opplevde disse symptomene siden fredag, da den ble justert. Så det ser bra ut så langt. Det jeg dog merker er en vesentlig sprekere bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...