Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hoi! Nå finnes det tusenvis av kjøpshjelp tråder til e61 men jeg spør nå litt her da det er litt spesifikke spørsmål :P

Min bror er på utkikk etter en facelift med x-drive. Han skrur ikke selv og bor litt for langt unna til at jeg har mulighet til og bistå med alt. Så holdbarhet er viktigst her. Jeg har jo en slik selv. Så vet at m57 er en skuddsikker motor. Og vet om vanlige feilene som ledningsbrudd, panorama osv.

Jeg er dog litt usikker på ett par ting ang. facelift.

Alle facelift 525 og 530d har vel m57,? Hvilken var det som ikke hadde swirl-flaps? ( 525d? )

Hvordan er det med girkasser? Han vil gjerne ha manuell pga. frykt for vedlikeholdskostnader. Men mesteparten har jo automat. Har alle facelift 525 samme girkasse? ( Lik 520d mener jeg og huske? ) Mens 530d er litt sterkere?

Han drar litt campingvogn og på biler som har bikket 200k kan jo det fort medføre havari osv.

Han vurderer også bensiner fordi bilen blir mye småkjørt. Men sliter ikke disse litt med oljeforbruk?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at bakluka på min e61 ikke vil gå i lås.   Den drar seg inn men slipper opp igjen på en måte

Låser jeg bilen før jeg lukker luka funker det.

Merker også at låsen begynner  jobbe  når jeg lukker luka så tyder jo på no ledningsbrudd?   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har fått den vanlige "irringen" i alu-Msport listene mine på E60n. Lurer på om jeg virkelig gidder å kjøpe nye M-sport lister siden de er så dyre. Noen som har tips til alternativer evt. billige M-sport lister? Ser led lister som lyser når man åpner døren harry ut? Evt. noen som vet om noen gode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cali skrev:

Har fått den vanlige "irringen" i alu-Msport listene mine på E60n. Lurer på om jeg virkelig gidder å kjøpe nye M-sport lister siden de er så dyre. Noen som har tips til alternativer evt. billige M-sport lister? Ser led lister som lyser når man åpner døren harry ut? Evt. noen som vet om noen gode?

Ebay. Som oftest samme varen fra for eks. GS, men billigere.
Om du tenker på lister med BMW  logen som lyser så er det ikke harry, men meget stilfult. Men de koster jo deretter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, BMWlog skrev:

Kunne trengt ny lyspære på ene lykten (kjørelys) har:

S522A Xenon Light

Men usikker på hvilke pære som anbefales? Er det type D2S 4300 k 35W? (2004, ikke adaptiv)

Disse er ekstremt gode:

http://www.ebay.com/itm/DUO-BOX-OSRAM-D2S-66240XNB-NIGHT-BREAKER-UNLIMITED-Xenon-Scheinwerfer-Lampe-NEU-/152536282410?epid=1225374202&hash=item2383def52a:g:tiwAAOSwPR5ZeNU-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, BMWlog skrev:

Takk! Er prisen for 2? Og regner med de passer? :) Isåfall bestiller jeg bare de.

Tror det pakke med 2tk. ja. Du må sjekke på nettet om de passer, husker aldri om det er D1 ellers D2S. :P
En skifter uansett begge to så slipper man og få farge forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Reef89 skrev:

Tror det pakke med 2tk. ja. Du må sjekke på nettet om de passer, husker aldri om det er D1 ellers D2S. :P
En skifter uansett begge to så slipper man og få farge forskjell.

Takk, vet du evt hvor jeg kan sjekke dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett par spørsmål

jeg har i mitt eie en 520IA 2004mod

Det har nå i ett års tid vært sån at når jeg skal starte, så går starteren lengere enn hva bilen gjorde da jeg kjøpte den for 4 år siden, starteren går i 5 sekunder før bilen starter, det er ikke alltid sån, noen ganger starter den tvert, er det samme om den er varm eller kald. Ingen feilkoder. Noen forslag på hva det kan være?? :)

 

Det andre jeg lurer på er at jeg har fått en slags brennt gummilukt, kjenner lukta best i hjulbuene fremme og hender jeg kjenner lukta inne i bilen akurat når jeg parkerer, åpner jeg panseret så er det minimalt med lukt der, har vært av med hjula og allt er i orden i hjulbuene. Det var en person på ett verksted som mente at det kunne være katalysatorn som det var på tide å bytte, men som jeg har lest meg litt fram til så snakker vi om at det lukter "råtne egg" når katalysatorn er gåen. Noen forslag?? Daukjørt bil kansje?😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...