Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg mener det er en fordel, men det er jo også "enda en" ting som kan gå i stykker, og heller ikke det enkleste og billigste å reparere (les: kuleleddet i sylinderen har en tendens til å ryke), så det blir jo igrunn en vurderingssak.

Jeg hadde nok ikke gjort det om bilen skulle selges snart (det er en drittjobb å montere), men jeg hadde gjort det om jeg skulle hatt bilen selv en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nikolaie60 skrev:

Noen som har montert m-tech front på e60 uten m-tech? Passer det fint opp mot sideskjørt?

Jeg har gjort det på min og flere biler. Passer fint opp mot sideskjørt? hvordan tenker du?  ..egentlig skal man bytte kanaler også, jeg gjorde det etter en stund, tok fronten først. Fronten har jo ingen kontakt med kanalene/sideskjørt.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikolaie60 skrev:

Var bare om m fronten var bredere eller lågere enn org front:) takk for svar

M5- front er bredere. Som gjør at en må skifte sideskjermer også om en skal ha det originalt.
Ellers er det likt. Usikker på om M- sport fronten bygger mer ned enn stander fanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 29.03.2008 at 18.22, SuperGaute skrev:

Siden vi til stadighet diskuterer temaer rundt E60 på forskjellige tråder kan vi like greit samle alt på en felles tråd.

Slik at når neste person som mister parklysa prøver å finne ut hvordan man fikser det, så kan han gå hit og lese at det er kun en vanlig 10w halogen pære på begge ringene, og at man ikke trenger å ta ut lykta. :) (litt usikker på om lykta må ut på bixenon da...)

Kan noen fortelle meg om det finnes en innstilling som gjør at cd plata begynner på sang 1 etter at bilen har vært av slått av..? Eller har jeg bare noen bugs i systemet til bilen? Noe som jeg har mistanke om er årsaken.

Hei. Er det noen her som kan hjelpe meg med og finne ut av hvilke tipe fjær er det på bilen min. 

Om det er M-understell og M-fjærer?

Fjær framme ble knekt og punkterte dekka osv..

Gikk på verksted og ba dem om å bytte fjær. Leverte reg.nummer og sa jeg at det er full M-pakke.

Da  begynte vi vedde og diskutere på at bilen har M-understell.

( verksted ansatte mente at bilen har ikke M-understell )

Da de hadde på lager kun den vanlige fjæra.

Da tuk de av den gamle målte den med den nye som ikke var "M" 

Og sa at de er helt indentiske og satt den på)

Så målte jeg begge sidene framme og det viser seg at DEN SIDEN MED DEN NYE FJÆRA ER 1 SM HØYERE ENN PÅ ANDRE SIDE.

Reg. Nummer på bilen er RJ81660.

Understellsnummer
WBANX31060CW81570
Takk på forhånd. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wolf Ibragimov skrev:

 

Det er M-Sport understell på bilen ja.

Det at det er forskjell kan skyldes av at fjæren på ene siden er flett ny mens den andre er gammel og segen, som da til sammen gjør at den blir litt høyere på en side.

Burde vel gå seg til etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hei! jeg har litt motortrøbbel som jeg ikke blir helt klok på. Det er en e60 520i automat 2004, bilen går fint på tomgang og ingen problemer med kjøring. problemet oppstår når jeg skal ta av, fra stillestående. da vil bilen kveles dersom jeg trykker pedalen inn. Jeg må liksom lirke den litt oppover på turtallet får å få satt i gang. Har feilsøkt å finner ingen feilmeldinger eller varsellamper. Har gått over slanger for å sjekke falskluft å vakuum,ingen feil. byttet plugger og coil, ingen forbedringer. Er det noen som har vært borti det samme og kanskje kan hjelpe meg videre i feilsøkingen? Det kan nevnes at bilen har stått mer eller mindre i ro i et års tid, med noen små kjøreturer med ujevne mellomrom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, larsfromage skrev:

Hei! jeg har litt motortrøbbel som jeg ikke blir helt klok på. Det er en e60 520i automat 2004, bilen går fint på tomgang og ingen problemer med kjøring. problemet oppstår når jeg skal ta av, fra stillestående. da vil bilen kveles dersom jeg trykker pedalen inn. Jeg må liksom lirke den litt oppover på turtallet får å få satt i gang. Har feilsøkt å finner ingen feilmeldinger eller varsellamper. Har gått over slanger for å sjekke falskluft å vakuum,ingen feil. byttet plugger og coil, ingen forbedringer. Er det noen som har vært borti det samme og kanskje kan hjelpe meg videre i feilsøkingen? Det kan nevnes at bilen har stått mer eller mindre i ro i et års tid, med noen små kjøreturer med ujevne mellomrom :P

Du har jo alleredet laget en tråd om det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-) noen som har link til hvor jeg kan få kjøpt pressverktøyet til knirkeforing billigst mulig?

fant en hjemmelaget versjon på ebay, ser den grei ut? Dere som har gjort dette før😉

https://m.ebay.co.uk/itm/Rear-Ball-Joint-Removal-Tool-BMW-Series-5-7-6-X5-E38-E39-E53-E60-E61-E63-E65-E66-/253252331361

Endret av Nikolaie60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/1/2008 at 11:19 AM, SuperGaute said:

Er mulig det bare er noe jeg innbiller meg, men det er akkurat som om bimmern min er blitt annerledes på gassresponsen. Akkurat som noe ikke er helt riktig.... Den er likksom ikke så myk som den var. Noen som har vært borti noe lignende..?

Har noe som likner på min. 520D Automat. Ingen feilkoder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har en E60 525D '06 som eksosmanifolden er sprekt på. Jeg ser med gru på å forsøke å få ut injektorene...så jeg lurte på om det er noen som har fått til å skifte den fra undersiden? Er det mulig? Og hva må en ta høyde for og passe på? Setter stor pris på all hjelp!

MVH

Tommy

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...