Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Til alle med panorama soltak!

Dette har vært skrevet om før, og jeg vil bare gjenta dette litt. Sjekk dreneringen på panoramasoltaket. Drensrørene er lokalisert rett på fremfor hjørnet bak støtfanger. Se vedlagte bilde! (der er ventilen av)

Mine "ventiler" var nesten helt tett, så jeg antar at vannet samlet seg ett godt stykke oppover i slangen, men det kom vann ut av slangen, dog veldig sakte.

Plukket av "ventilene" og vasket de i varmt vann så ble de helt rene og montert på igjen. De har stått der i 10 år og var nesten tett, da klarer de nok fint 5 år til ihvertfall.

20180428_135039.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On ‎4‎/‎30‎/‎2018 at 10:07 PM, Otis said:

Til alle med panorama soltak!

Dette har vært skrevet om før, og jeg vil bare gjenta dette litt. Sjekk dreneringen på panoramasoltaket. Drensrørene er lokalisert rett på fremfor hjørnet bak støtfanger. Se vedlagte bilde! (der er ventilen av)

Mine "ventiler" var nesten helt tett, så jeg antar at vannet samlet seg ett godt stykke oppover i slangen, men det kom vann ut av slangen, dog veldig sakte.

Plukket av "ventilene" og vasket de i varmt vann så ble de helt rene og montert på igjen. De har stått der i 10 år og var nesten tett, da klarer de nok fint 5 år til ihvertfall.

 

hmm, synd jeg ikke gjorde dette når jeg allikevel hadde støtfangeren av for å bytte en pdc-sensor her i vår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en e60 08 modell. Det som ikke fungerer er den nederste sete forlengeren altså der sjåfør sitter helt ytterst mot knærne er det den siste delen den fungerer ikke med knappen, kun manuelt noen som vet hvordan det byttes? Et annet problem er at forrige eier han montert hvite øyebryn på bilen som jeg ikke liker, enkelt å bytte til original ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bimmerns skrev:

 Et annet problem er at forrige eier han montert hvite øyebryn på bilen som jeg ikke liker, enkelt å bytte til original ? 

Kna byttes til orange igjen ja, spørs litt hvordan forje eiger gjode det med liming osv. Men det er ikke en gøy jobb og dele en slik lykt.
Ny loddet remse med orange LED har 9rds.no hatt tidligere.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Etter noe skader på og slitasje på fangerene ser jeg for meg å kjøpe fullt m-sport kit, for å så lakkere og montere. Noen som vet om gode plasser å få tak i dette? Evt en god pakkepris for alt. Tenker Koed foreløpig med BMW CCN rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, BMWlog skrev:

Hei,

Etter noe skader på og slitasje på fangerene ser jeg for meg å kjøpe fullt m-sport kit, for å så lakkere og montere. Noen som vet om gode plasser å få tak i dette? Evt en god pakkepris for alt. Tenker Koed foreløpig med BMW CCN rabatt.

Koed.no ja, GSbildeler.no, ebay.no, finn.no og mange andre sider på google.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et forsøk på å få gjort noe med feilkoden, "Restraint System faulty" gikk jeg til innkjøp av kodeleseren Autophix ES910 hos GS bildeler. Jeg klarer får frem på listen bl.a "Airbag-SFZ Satelite vehicle center.." og velger å gå inn på den og får frem koden. "9AFF Resistance, firing circuit, safety battery terminal, too high".  Da jeg var på eu kontroll sist sa de at det var ibs kabel som var feil, denne byttet jeg men gjorde ikke noe med feilkoden. Da jeg byttet batteri for enda lenger siden ble ikke batteri-byttet kodet inn. Uansett når jeg sletter denne koden går den vekk, men den kommer tilbake etter noen sekunder. Nå trenger jeg eksperthjelp av dere guruer der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det høres slik ut ja, bare tenkte om noen her hadde vært borti det samme. Finner jo på nettet div om dette men stort sett bypass løsninger, litt usikker på om dette er den beste løsningen, vil jo ikke gjøre noen snarevei uten å fikse selve problemet.

Får krype til korset og booke en time hos Autopower tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite spørsmål fra en som ikke har greie på dekk og felg. Vil dekkdimensjon 215/55r16 passe til E61 2008 mod? Står at anbefalt dekkdimensjon er 225/55 men vil det allikevel gå greit med førstnevnte dimensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Andarc skrev:

Lite spørsmål fra en som ikke har greie på dekk og felg. Vil dekkdimensjon 215/55r16 passe til E61 2008 mod? Står at anbefalt dekkdimensjon er 225/55 men vil det allikevel gå greit med førstnevnte dimensjon?

Som du ser under vil spedometer vise 1,85% mer feil hastighet. minus 1,5km/t  i 80. Bakkeklaring vil bli 6mm mindre.

Ellers går det vel greit.

 

image.png.062ee62adaa36526cf558f1a36ac420a.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fabian Knutsen skrev:

Noen som har erfaring med at "enter" knappen for idrive ikke fungerer ? Får ikke velget meg inn i menyene, men fungerer når man snurrer på hjulet. Gjelder en 05 E61

Har sett og lest tilfeller der styringsboksen under knappen er defekt, seldent. Men det kan skje. Det er jo en boks under hetta eller hjulet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...