Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har sett dette flere ganger, men oftest på rimelige turboer. 

Det er ikke noe å bry seg om så lenge den lagermessig er ok og ikke tar borti huset på noe vis. Noe lavere effektivitet, men normalt ikke merkbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@TRF Takk for svar.

Antar jeg har kjørt med slangen litt dårlig montert og dermed sugd inn litt støv og sånt. Kan det stemme?

Det er original turbo som står på. Synes kanskje den har litt bevegelse inn/ut, er det noe å bry seg om? Den har også ult litt bestandig egentlig, ihvertfall i mine snart 5 år.

Merker ingen problemer nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å kjøpe LCI halogenlykter til E60-en min. Har ikke fulgt med på finn, så er litt usikker på hva de ligger på. Lønner det seg å kjøpe fra Ebay eller Finn? Det virker som utvalget i brukte lykter er litt begrenset i Norge, og jeg regner med at huggere tar seg godt betalt. 

Glem det, det ser ut som Koed selger nye hellalykter til 3000kr. Virker som det er ganske billig. Er festene like som på pre-LCI halogen, eller trenger jeg nye? 

Endret av Eselfjes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Otis skrev:

@TRF 

Det er nok dette som er bakgrunnen for lyden du hører (uten å ha hørt akkurat din lyd selv). 

Noe bevegelse er det jo, men ikke mye. Ellers kan jeg jo si at slik den er nå kan vi enkelt overhale og oppgradere den til TRF turbo, men dersom den havarerer er det langt værre. 

Endret av TRF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TRF skrev:

Det er nok dette som er bakgrunnen for lyden du hører (uten å ha hørt akkurat din lyd selv). 

Noe bevegelse er det jo, men ikke mye. Ellers kan jeg jo si at slik den er nå kan vi enkelt overhale og oppgradere den til TRF turbo, men dersom den havarerer er det langt værre. 

Mail sendt for pris forespørsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
18 minutter siden, BMWlog skrev:

Noen som har prøvd andre pærer i ryggelyset på disse bilene? Syns det originalet er noe svakt. Vurderer disse: https://www.9rds.no/collections/led-ryggelys-1/products/2x-kraftigeste-led-ryggelys-uten-cree-chip-80w

Noen med erfaringer?

Har noe lignende og er meget fornøyd med det i forhold til de originale pærene.
Mine var også canbus "godkjente" , men måtte likevel kode får å ikke få flashing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reef89 skrev:

Har noe lignende og er meget fornøyd med det i forhold til de originale pærene.
Mine var også canbus "godkjente" , men måtte likevel kode får å ikke få flashing.

Takk Reef, prøvde å finne igjen tråden din på søk og tenkte å spør der men fant den ikke :) Ville du heller anbefalt de du benytter eller hva tenker du om de jeg sendte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, BMWlog skrev:

Takk Reef, prøvde å finne igjen tråden din på søk og tenkte å spør der men fant den ikke :) Ville du heller anbefalt de du benytter eller hva tenker du om de jeg sendte?

Ser bra ut de ja, jeg fant noen på ebay. Det er lenge siden nå, så er sikkert ennå bedre de der ute nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har feilmelding på brake pads. Får opp feilmelding hver gang jeg starter bilen, og lampe som lyser i dashen (brekk) konstant. Men, det er alltid et men: sensoren foran er bytta, har også prøvd å kode den vedd med icarsoft, men feilen forsvinner faen ikke. Er det flere sensorer som kan være gåene?🤔 regner med dette må være i orden til eukontroll🙄 @Djwik mener i hvert fall at det bare er én sensor! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Sykt at denne tråden fortsatt er liv i etter 10 år...

Har akkurat anskaffet meg en E61 530xd, 2008 mod. Har tidligere hatt E60 525d pre-face med manuelt gir for ett par år siden, så det er nydelig og kommer tilbake!

Det første jeg skal spørre om som nytt medlem på forumet er lysa på speilet.... Er disse mulig og bytte ut bare pæra? Eller må jeg kjøpe "lampen" hos f.eks Koed til 1000kr?

Så til nummer to, har bare m-sport felgene per nå som jeg ser etter å oppgradere etter vinteren, har aldri hatt x-drive før og det og finne størrelse på dekk og felg har jeg ingen peiling på. Jeg ønsker 19" eller 20", hvilke dimmensjoner burde jeg gå for slik at jeg ikke går over maks tillatte forskjell mtp rulleomkrets osv.

3. Trekket over bagasjen i bagasjerommet går ikke opp av seg selv, når jeg åpner luka/glasset åpnes den tappen som holder høyre siden som normalt, men på venstre side holder den igjen.. Noen som har vært borti dette før?

Har forresten prøvd og søke litt, men søkefunksjonen på denne siden var ikke så veldig hjelpsom.

Takker for all hjelp!

39296935_479978995808631_8958637249231060992_n.jpg

39274516_2070113363249827_5540293432842387456_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Otis skrev:

@Pederseen

1. Du kan nok bytte ut LED fra printkortet med litt skillz. Ellers er det vel enkelt å skifte hele lyset med en tilsvarende original. Men sjekk først at de er defekt da.

Takk for svar.

Har vell litt mer mekaniske ferdigheter enn den vanlige mann i gata. Tenkte jeg skulle prøve å gjøre det billigst mulig først. Å de er jo såklart defekte, hvis ikke ville jeg ikke byttet dem. Lyser bare såvidt i en diode...

Endret av Pederseen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...