Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle! 

Må bytte bakstillinga 🤪🙄 

min e61 er en 04 525 bensin og har funnet en bakstilling til en 04 525 diesel. 

Mer det noen som vet om jeg kan bruke den? Vil ikke tro det er noe forskjell der, men greit å høre med dere før jeg henter den å begynner å skru haha 😂🙄 

håper noen veit 🤞🤞

D36E9106-931C-4FB2-BBB7-1E2737F89C43.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16.8.2018 at 19.07, Otis skrev:

@Shattered det er jo en bak også

Prøvd å bytte den også. Fortsatt samme feilmelding. Eneste diagnoseutstyr jeg har er en icarsoft, og det kommer opp "brake pads front axle worn" eller liknende. Har naturligvis prøvd å slette feilkoden og koble til igjen men den går ikke vekk. Kan det være noe elektronisk som kødder? Noe som ikke kommuniserer?🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei, har en 525d 2005 som drar noe dårlig, mister endel kraft ved høyere turtall. Trodde først det var tett dpf, men selv etter at den var byttet ble det ikke noe særlig bedre, men muligens noe ? Har tatt diagnose, dog med Icarly, fikk opp (3FF1-(3264), air mass meter) Noen som har erfaring med dette ? Får også increased emission i idrive. Noen som vet om LMM må kodes etter bytte, eller kan det være noe annet ? 

40751976_256705148509767_6906072769314684928_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BMWlog skrev:

Noen som vet hvilken spenning som går mellom PDC sensorer? Mistenker kabelbrudd da jeg har byttet defekt sensor allerede.

Skulle du måle spenning? For du må vel av med sensorer uansett for å måle gjennomgang av kabel. Så da hjelper ikke spenning slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2018 den 19.32, Otis skrev:

Skulle du måle spenning? For du må vel av med sensorer uansett for å måle gjennomgang av kabel. Så da hjelper ikke spenning slik jeg ser det.

 

Godt poeng, da prøver jeg heller å måle kontakt mellom de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ser at man får tak i 2.25 ohm resistans for BST bypass resistor lead "Passenger restraint error" Er jo ikke noe man har i bilen over lengre tid men for å sjekke om det er BST kabel som er ødelagt eller sensor matte i setet. Men når man har denne i bilen oppfatter bilen det som at det alltid sitter noen i passasjersetet (DVS airbag passasjerside vil gå av) Eller oppfatter den som om at det aldri sitter noen der (airbag vil ikke slå ut?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Skal til å kjøpe en e61 520dat 2010 mod. Gått 150’k. Skiftet turbo på 118’k.

har lett litt rundt på forumet og sett at blant annet register havari er noe som lett kan skje?

noe annet en bør vite om? Har fått et intrykk at det er litt å være engstelig for.

tenker kanskje litt at på en 2010 mod, så er der meste fikset?

skal ta avgjørelse idag. Flott om noen kan dele sin mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Lekkasje på panorama soltaket, ledningsbrudd i bakluken, defekt antenneforsterker og reg kjede er vel det viktigste.

Ok, men er register kjede noe som er veldig kjent/skjedd med mange?

Er det noe man blir til å ha i bakhodet hver gang man er ute å kjører eller er litt hard på gassen?🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...