Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...

Da har jeg skiftet vannpumpe på min e61 med m57n2 med 149kkm. Synes det var vel tidlig og overaskende. Noe mening om dette?

Og sånn tips til andre med vannlekkasje i området rundt termostat eller hjulet på vannpumpe. Det er nok defekt vannpumpe da. Jeg sjekket vannpumpa i sommer i jakt på lekkasjen. Lageret var helt fint og stramt. Nå, ca 3kkm etterpå, helt sprengt. Såvidt jeg kom meg hjem, voldsom lekkasje og skranling fra pumpa.

Lett sak å fikse da. Brukte vel 2 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Diiesel

Ja, det er veldig sant. Min er borte og det er litt mer ryddig der fremme, samt bedre tilgang.

Ellers i dag har jeg montert komfortseter i min bil! Det var deilig. Sportsseter er ikke så gode som komfortseter! Jeg har tidligere vært litt vel glad i sportsseter, men komfortseter er bedre synes jeg. Høvelig kurant jobb, men man må være 2 personer for å få ut setet uten å skade noe i interiøret. Hadde setene slik at skinnene er ca like mye bak og frem og lavest høyde. Seteryggen rett opp eller enda mer frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Kjenner jeg blir forbanna, hele spilleren i bilen min har hengt seg helt opp! Er det kun én løsning på dette, altså å bytte hele dritten? 

Klarte å få tatt ut cden som sto i, da jeg mistenkte at det var hakk i den, men det hjalp ikke, radioen er fucka, får ikke skrudd av lyden eller navigert i menyen og alt bare har hengt seg opp. Fikk heller ikke kontakt med Icarsoft (den er ikke noe særlig uansett, mye man ikke får gjort). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Kjenner jeg blir forbanna, hele spilleren i bilen min har hengt seg helt opp! Er det kun én løsning på dette, altså å bytte hele dritten? 

Klarte å få tatt ut cden som sto i, da jeg mistenkte at det var hakk i den, men det hjalp ikke, radioen er fucka, får ikke skrudd av lyden eller navigert i menyen og alt bare har hengt seg opp. Fikk heller ikke kontakt med Icarsoft (den er ikke noe særlig uansett, mye man ikke får gjort). 

Også lurt å nevne bil modell og idrive.
Om du har mobil bluetooth, prøv å koble fra den og se om det blir bra igjen. Defekt modul lager bla. en slik krøll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel salt og korrosjon som har tatt knekken på dette speilet. Det vipper alltid frenover. Begynner å bli lei av å dra det tilbake hver gang jeg skal ut å kjøre.

Det er speil med varme, autodim, autofold, og black gloss shadowline. Er flere speil å finne, men veldig vanskelig å finne med denne specen som jeg har.

Koed har til 5-6000kr. Noen som vet om om det i det hele tatt lar seg fikse?

20181129_194135.jpg

20181129_194058.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Reef89 skrev:

Også lurt å nevne bil modell og idrive.
Om du har mobil bluetooth, prøv å koble fra den og se om det blir bra igjen. Defekt modul lager bla. en slik krøll.

Ja sant, kjøretøy og signatur er jo ikke på mobilversjonen. 

05, preface, ccc? Om jeg har skjønt riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Ja sant, kjøretøy og signatur er jo ikke på mobilversjonen. 

05, preface, ccc? Om jeg har skjønt riktig

Om du har CCC (stor skjerm 8,8") så er det defekt enhet (ikke skjerm) og den må byttes. Veldig kjent problem på CCC. Finnes folk der ute som fikser den, men vil før eller siden bli trøbbel igjen. Kjøper man ny får man pant for den gamle hos BMW. Men disse selges jo brukt/ny overalt på internett. Enheten må kodes til bilen vel og merke.

Når det er sagt så er jo det beste å oppgradere til CIC når en likevel er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...