Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, SaintPablo skrev:

Det du betaler for er flott farge, felger og msport. Det er ikke engang facelift. De modellene før facelift har sine problemer som du sikkert vet. Den har også den gamle 6 trinnskassa som er vedig gammeldags og ikke kan sammenlignes med 8trinns som kom i facelift.

Ikke er det komfortseter med memory heller som hvertfall er et must hos meg. Jeg ga mindre for min 530xd facelift. 

Om det er et godt kjøp vet jeg ikke. Men fin look på bilen og 4x4 er fint å ha :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

24 minutter siden, Evopower skrev:

 Den har også den gamle 6 trinnskassa som er vedig gammeldags og ikke kan sammenlignes med 8trinns som kom i facelift.

 

 

Var vel først på F10 at 8 trinnskassa kom? E60 har alltid hatt 6 trinn så vidt jeg vet, bare at girskifteren skifta til slik man ser på F10.

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

 

Var vel først på F10 at 8 trinnskassa kom? E60 har alltid hatt 6 trinn så vidt jeg vet, bare at girskifteren skifta til slik man ser på F10.

Der lærte jeg noe nytt. Trodde alle kasser med nye girspaken var 8 trinns. Men når det er sagt så er det natt og dag forskjell på disse to girkassene i responsivhet. Har eid den forrige og prøvekjørt den nyere typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evopower skrev:

Her er en facelift med 3 literen:

https://www.finn.no/131459452

 

 

Her er den jeg kjøpte:

https://www.finn.no/129723017

 

Jupp. Den har gått 40k km lenger da, og uten M-sport. Forskjellene fra pre facelift - facelift er vel ikkje så store har eg forstått(?), så foretrekker heller ein bil som eg liker utsjånaden på, sjølv om den kanskje er litt dyrare/eldre/dårlig utstyrt. 

Fin bil den du kjøpte, men ikkje heilt min smak. :) Blir vel ofte sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utseende man går etter får man mye rimeligere 520d msport. Men da lønner det seg med preface m47 og ikke kjøpe facelift n47 som har en del problemer.

Preface m57 motoren er nokså skuddsikker den. Eneste kinkige er og eksosmanifolden sprekker, som den ofte gjør på disse. Preface har mye dårligere elektronikk. Jeg har hatt preface og nå facelift. Feelingen i preface var at den var dårlig skrudd sammen. Knirk, elektronikkfeil, og innnvendige dørtrekk er mindre pene. Der er faceliften bedre. Men det skal sies jeg hadde en 2003 (første årgang) med de barnesykdommene den sikkert har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar oppslag på Realoem så har 530D og 530XD facelift og prefacelift fra 2002 til 2010 alle samme automatkasse, ZF 6HP26. 

Dette er kjent for å være en solid kasse som tåler mye moment/effekt.  Offisielle tall er 600nm men erfaringsmessig tåler de en god del mer enn det. 

 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hpi skrev:

Når jeg tar oppslag på Realoem så har 530D og 530XD facelift og prefacelift fra 2002 til 2010 alle samme automatkasse, ZF 6HP26. 

Dette er kjent for å være en solid kasse som tåler mye moment/effekt.  Offisielle tall er 600nm men erfaringsmessig tåler de en god del mer enn det. 

 

Jeg tror preface og facelift så deler fortsatt 520d/525d girkasse, mens 530d og 535d uavhengig om det er xDrive eller ikke deler også, kan hende jeg tar feil men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare kommentere at jeg skiftet batteri på min bil i helga, og da fant jeg ut at det var original batteri som stod i! Det har tålt ca 150kkm og 10 år før det ble dårlig.

Ikke verst av Banner som produsent!

Batteriet var 90Ah AGM, typen hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Otis skrev:

Ville bare kommentere at jeg skiftet batteri på min bil i helga, og da fant jeg ut at det var original batteri som stod i! Det har tålt ca 150kkm og 10 år før det ble dårlig.

Ikke verst av Banner som produsent!

Batteriet var 90Ah AGM, typen hvit.

Ikke verst! spesielt at Banner var originalt batteri. Mest vanlig er vel Varta med bmw logo merket oppå. 

 Hvilket nytt batteri monterte du?

Har selv bestilt Varta agm 95 ah til min e61. Det gamle er snart 10 år, i mai 2019. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Ville bare kommentere at jeg skiftet batteri på min bil i helga, og da fant jeg ut at det var original batteri som stod i! Det har tålt ca 150kkm og 10 år før det ble dårlig.

Ikke verst av Banner som produsent!

Batteriet var 90Ah AGM, typen hvit.

Har en E90 fra 2006 med 195kkm og Banner original batteri. Forsatt ingen tegn til at jeg trenger å bytte. 👌

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kode inn det nye batteriet og skrev inn 95 ah. 

Får bare feilkode på ncs nå. Klarer ikke kode igjen. Noen tips til hva jeg kan gjøre ? Kommer ikke til process ecu igjen . Bare feilmeldingen som kommer opp.

 

6EC07E11-325B-470C-AF95-9E3890F40AF9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...