Gå til innhold

Bytte støtdempere foran


Trooond
 Share

Anbefalte innlegg

BMWspesialisten.no har god kvalitet på demperne de selger. Er ikke så mye jobb men trenger litt spesialverktøy for å holde demperen. Bare få ut fjæra, løsne demperen på toppen og dra hele greia slik at det står i vinkel ut også løsne den svære greia på toppen av fjørbeine og dra ut demperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg har byttet dempere foran i vinter (også pga. lekkasje på den ene demperen). Jeg ville også ha "originale" støtdempere og fikk beskjed at det var Sachs som produserte støtdemperene det står BMW på til denne bilen og at det var billigere å kjøpe samme demper uten BMW merket på. Du kan lese om mine erfaringer i denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=103854&highlight=

Oppsummert:

Da har jeg shoppet Sachs Supertouring BMW støtdempere (SAC556832) og et servicekit (SAC9000083) hos Torshov bilrekvisita (TB).

TB reklamerer på sine websider -> her med at de har prisgaranti.

Jeg fant ut at Nylunds Bilelektrisk AS i Stavanger selger samme støtdempere (de har bekreftet delenummeret på e-post) til 1090,- pluss frakt (inkl. mva). Jeg skrev ut -> denne siden og tok den med til butikken når jeg skulle hente støtdemperene.

Resultat: støtdemperene som nå har en veiledene pris hos TB på 3680,- (for 2 stk, enhetspris 1840,-) fikk jeg 1502,- kroner avslag på

Så jeg endte på en totalpris på 2499,- for 2 stk. støtdempere og 1. stk. servicekit. For den "samme" støtdemperen skulle BMW verkstedet ha 2800,- pr stk og 800,- for servicekittet, totalt 6400,- og iflg. mekaniker/verksmester er det "samme" støtdemper...

Nylunds bilelektrisk selger støtdemper foran på bl. a. Finn og egen

nettbutikk i tillegg til fysisk butikk.

Edit: :oops: Denne var i eldste laget ja, regner med at trådstarter har byttet dempere for flere år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,

Er dyrt dette her skjønner du. Jeg og kameraten tok av hjulet, og vi så mye olje som ligger der, garantert demperen. Men jeg har ikke merket noe. Hvorfor parvis egentlig? Er det for komfortens skyld eller for bilens beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,

Er dyrt dette her skjønner du. Jeg og kameraten tok av hjulet, og vi så mye olje som ligger der, garantert demperen. Men jeg har ikke merket noe. Hvorfor parvis egentlig? Er det for komfortens skyld eller for bilens beste?

Flere grunner faktisk.

Men har først den ene røket er det nok ikke lenge før den andre ryker også.

I tilegg kan vel bilen bli litt skjev.

Bør også bytte tårnlager foran, jeg byttet nylig til Bilstein Sport og Eibach fjærer på bilen min og da var begge tårnlagerene foran gåen.

Når du først er i gang bør du også bytte alle gummi delene som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...