Gå til innhold

Bremse, ABS, ASC varsellamper E46!


Lars
 Share

Anbefalte innlegg

Startet opp bilen i kveld og desse varsellampene lyste (se bort ifra airbaglampa).

cuxx80acrbxj128ek75h.jpg

Instruksjonsboka sier at dette betyr at hele reguleringssystemet ABS, CBC og ASC er ute av drift..

Noen som har vert ute for noe sånt før, eller vet hva som kan vere feil? Kan dette bli dyrt? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jeg også tenkte var en ellre annen sensor.. merkelig at alle lyser samtidig?:S vil en diagnosetest vise dette, eller blir det bare et virrvarr av mulige feil? Lysa kommer på når jeg har tenninga i stilling 2, og lyser fortsatt etter motor er startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan virke som at det er et verre problem med min bil enn en abs sensor.. :(

Hadde bilen på verksted i dag for å ta diagnose, men de klarte ikke å komme seg inn på bilens system og lese av feilen :? De hadde visst prøvd med to forskjellige apparat, uten å få det til.. Eneste dei kom seg inn på var kontrollsystemet til motoren, ellerno..

Hva i alle dager kan dette være? Spør bare for å sjekke om noen har peiling.. Tenkte jeg skulle snakke med et BMW verksted i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan virke som at det er et verre problem med min bil enn en abs sensor.. :(

Hadde bilen på verksted i dag for å ta diagnose, men de klarte ikke å komme seg inn på bilens system og lese av feilen :? De hadde visst prøvd med to forskjellige apparat, uten å få det til.. Eneste dei kom seg inn på var kontrollsystemet til motoren, ellerno..

Hva i alle dager kan dette være? Spør bare for å sjekke om noen har peiling.. Tenkte jeg skulle snakke med et BMW verksted i morgen.

Hadde samme problem med min, klarde ikkje å komme innpå og lese av. Men hadde sjøl mistanke om kaputt sensor, så eg kobla dei fra og ohma med eit vanleg multimeter...

Fann ut at ein sensor var kaputt, skifta den, og alt var i sin skjønnaste orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Ska me sjå.. her var det en god del å ta tak i gitt..

Det at verkstedet foreslår at det kan være lite bremsebelegg, sier litt om hvor få BMW-er han har inne i sjappa si.. ja, det var ikke et BMW-sted, men allikevel.. :roll:

Her har jeg ringet rundt det lyset som lyser når det er lite bremsebelegg foran (venstre) / bak (høyre):

jnlehggih1ymrvjkm7fr.jpg

Det med at dem hadde problemer med diagnoseverktøyet, hadde jeg også problemer med når jeg fikk MITT diagnoseverktøy her heime. Tingen er at man MÅ bruke den 20-pins kontakten som er i motorrommet (ved batteriet). Bilen må også stå på/eller nøkkel i posisjon 2.

Over til selve hovedproblemet ditt:

Jeg har også problemer med dette her -> At begge lampene plutselig lyser. Når jeg tok en diagnose, så sier bilen at det er ABS-sensoren. Tingen er at disse to lampene slukner plutselig igjen.. så kan være at sensoren fungere *halvveis*. Som regel, så kommer disse lysene på noen ganger når jeg har latt bilen stå på tomgang i 10-15min. Lysene slukner igjen etter noen dager med kjøring.

Hvis dette har nettopp hendt, så vil jeg anbefale deg om å kjøre bilen som normalt, for å se om det blir borte. Som sagt, så kan det være smart å bytte den allikevel. Sensoren koster vel ca 1000,-, men selve byttingen kan være vrient. Husk derfor: AVTAL pris på jobben for bytting FØRST! Kan hende at det tar vesentlig lengre tid enn det dem tror.

Samt, få sjekket diagnose på bilen din på et ordentlig sted ;) Det --KAN-- selvsagt være at det er generellel problemer med å ta diagnose på bilen din, og da ville jeg ha tatt den til BMW for videre analyse om hvorfor. Det skal ikke være slik normalt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...